Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan velge vaksine. Hvilken burde jeg ta og hvorfor? Vet de er veldig like, men små forskjeller er det vel. Ikke kjempeinteressant med anekdotiske historier 🙂

Skrevet

Ta begge så er du sikker.

• Liker 2
Skrevet

Ville tatt Comirnity. Spikewaxx er jo kjent for å medføre ett snev sterkere bivirkninger, særlig i etterkant av andre dose. 

Skrevet

En i hver arm!

• Liker 1
Skrevet

🙄 Glem det. KG er KG. Velger selv da. 

• Liker 1
Gjest LysOgVarme
Skrevet

Ingen av de. Blir smittet selv med dobbel dose har jeg hørt.

Skrevet

Jeg ville valgt Moderna,ser ut som den er litt mer effektiv mot Delta varianten av det jeg har lest.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tok Moderna, og fikk skikkelig bivirkning etter andre dose (høy feber og sykdomsfølelse) dagen etter sprøyta.

Tre menn jeg kjenner fikk Pfizer, og ingen av dem fikk noe annet enn en øm arm. Ikke noe verre etter dose to heller.

Endret av Million
Skrevet

Selv om du velger Pfizer, kan det godt hende du får Moderna som dose 2, fordi leveransene av Moderna øker kraftig fremover. Det legges opp til at man skal blande vaksinetyper for å bli fortere ferdig.

Skrevet

Jeg har fått første dose av Pfizer og snart får jeg nummer 2, garantert at det blir Pfizer for min del, hvis ikke så hadde jeg nok ikke tatt dose 2. Kjenner til Pfizer for har mange venner som har fått den og det er den med minst bivirkninger.

Å mikse disse vaksinene er jeg skeptisk til men det for man ta stilling til selv.

Moderna er helt ok den, kjenner flere som har tatt den og men bivirkningene har vært flere der.

Skrevet
TurkisVase skrev (6 timer siden):

Selv om du velger Pfizer, kan det godt hende du får Moderna som dose 2, fordi leveransene av Moderna øker kraftig fremover. Det legges opp til at man skal blande vaksinetyper for å bli fortere ferdig.

Skjer ikke for denne karen. Aldri i livet om jeg gidder å være noen lab- rat med blanding av vaksiner etc. Enten får jeg Pfizer også som dose 2 eller så forblir jeg delvaksinert. Dermed basta! 

Skrevet
LysOgVarme skrev (På 20.7.2021 den 12.42):

Ingen av de. Blir smittet selv med dobbel dose har jeg hørt.

Overhodet ikke det det handler om 😑

• Liker 3
Skrevet

Jeg valgte Moderna. Det utgjør sannsynligvis ingen forskjell i praksis, men Moderna er (i motsetning til Pfizer) i hvert fall ferdig med trinn 2 i uttestingsprosessen, så jeg anser uventa bivirkninger for å være en liten promille mindre sannsynlig enn ved å ta Pfizer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fullvaksinert med moderna, og er veldig fornøyd. Lite bivirkninger, kun litt smerter i armen et par dager etterpå. 

• Liker 1
  • Opprett ny...