AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 …dere kjøpt bursdagsgave til venninnen deres hvis dere dro på hyttetur på dagen hennes, selv om det ikke er hennes hytte? Jeg vil liksom ikke virke uhøflig og bare «DET ER BURSDAGEN MIN, KJØP GAVE», men hva om de glemmer det…? Jeg sa ifra ganske diskret for to uker siden sånn at de ble klare over det… Ville dere blitt lei dere om dere ikke fikk gave av venninnene deres på selve bursdagen deres? Unnskyld hvis jeg virker litt dramatisk, er 18 forresten Anonymkode: e1136...f71 3
Iia Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Jeg ville blitt lei meg om de glemte dagen min. Men det er ikke sikkert de glemmer din Jeg syns ikke du er dramatisk, bare ærlig om følelsene dine. Håper du får en fin bursdag! 23
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Bruker dere gi bursdagsgaver til hverandre? Jeg gir aldri venner gave, og får heller ikke. Hadde ikke forventet gave på turen Anonymkode: edea0...755 39
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Jeg hadde bursdag for en uke siden og var med noen venner på kvelden, planlagt helt utenom ar det var min bursdag. Og ingen av dem husket det eller sa noe. Det syns jeg var helt nydelig. Ville bare si det, så forskjellig er folk. Du kan kjøpe med par gaver liksom fra noen andre som du kan åpne på kvelden, i tilfelle de ikke har noe. Kan også ta med kake? det er helt ok å ordne litt selv, jeg ville ikke forvent at de skal Anonymkode: 3a8b6...796 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Iia skrev (Akkurat nå): Jeg ville blitt lei meg om de glemte dagen min. Men det er ikke sikkert de glemmer din Jeg syns ikke du er dramatisk, bare ærlig om følelsene dine. Håper du får en fin bursdag! Jeg har en følelse av at de kanskje kommer til å gratulere meg med dagen, men ikke gi meg bursdagsgave eller noe sånt, siden vi spør alltid hverandre hva vi ønsker oss til bursdag, men ikke en eneste av dem har spurt meg, og det er to dager til dagen😞 Jeg har jo til og med sagt ifra for noen få uker siden, skjønner ikke hvordan man glemmer det… Jeg husker alltid deres bursdager😔 Uansett, jeg kan jo ikke si ifra til dem om at de må kjøpe bursdagsgave til meg, så må vel bare late som at jeg ikke bryr meg… Anonymkode: e1136...f71 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Hvordan bruker dere å feire hverandres bursdager? Bruker bursdagsbarnet å invitere venninnene på kake el.l? Hvis dere gjør det slik at bursdagsbarnet bruker å invitere, ville jeg ha invitert venninnene til feiring av min bursdag noen dager før hytteturen! Anonymkode: 80ae7...45b 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker dere gi bursdagsgaver til hverandre? Jeg gir aldri venner gave, og får heller ikke. Hadde ikke forventet gave på turen Anonymkode: edea0...755 Vi gir hverandre alltid gave hvis vi feirer bursdag. De har ikke gitt til meg før siden jeg ikke har feiret med venner, og at alle er bortreiste siden det er midt i ferien, men nå er jo alle sammen… Anonymkode: e1136...f71
alertmeshe Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Kanskje de har planlagt surpriseparty av noe slag? 😃 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Personlig synes jeg det er noe litt off med voksne mennesker som skal "minne" folk på og gjøre oppmerksom på at de snart har bursdag. En ting er til typen din eller moren din, men hadde en venninne kommet til meg og hintet om hennes nært forestående bursdag så hadde jeg bare blitt stressa og irritert. Jeg husker bursdagen til vennene mine, men får følelsen av at de forventer noe mer enn det jeg har kjøpt eller tenker å kjøpe i gave. Så slutt å hint om at du har bursdag til folk, det er så teit. Anonymkode: ec542...c29 41
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personlig synes jeg det er noe litt off med voksne mennesker som skal "minne" folk på og gjøre oppmerksom på at de snart har bursdag. En ting er til typen din eller moren din, men hadde en venninne kommet til meg og hintet om hennes nært forestående bursdag så hadde jeg bare blitt stressa og irritert. Jeg husker bursdagen til vennene mine, men får følelsen av at de forventer noe mer enn det jeg har kjøpt eller tenker å kjøpe i gave. Så slutt å hint om at du har bursdag til folk, det er så teit. Anonymkode: ec542...c29 Enig, derfor jeg ikke har gjort det. Nevnte bare «åh det er bursdagen min» da de spurte om vi skulle på hyttetur sammen, ikke sagt noe etter det😔 Anonymkode: e1136...f71 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 I «syforeningen hvor ingen syr» pleier vi å spleise på en blomst, vinflaske eller noe annet, og gi til den som har hatt bursdag, men vi har aldri hatt bursdagsselskap.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): det er to dager til dagen😞 Fikk med meg dette nå. Kan du invitere venninnene til feiring av din bursdag noen dager etter hytteturen? Eventuelt ha med kake på hytteturen? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan bruker dere å feire hverandres bursdager? Bruker bursdagsbarnet å invitere venninnene på kake el.l? Hvis dere gjør det slik at bursdagsbarnet bruker å invitere, ville jeg ha invitert venninnene til feiring av min bursdag noen dager før etter hytteturen! Anonymkode: 80ae7...45b Anonymkode: 80ae7...45b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Enig i at det er rart å forvente gave, men det er en annen sak. Det du kan gjøre, er å sende en fellesmelding (dere har en gruppechat) og si at siden du har bursdag tenkte du å ta med en kake, og slenge på en kommentar om allergier ("Det er ingen av dere som er allergisk mot nøtter, ikke sant" eller "Stemmer det at du ikke tåler gluten, Anne" eller noe annet relevant). Anonymkode: c5dca...3ff 20
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 Jaja. Er bursdager virkelig SÅ nøye? Hvis de glemmer den, du har hvertfall venner som ønsker å ha deg med på tur. De kunne jo latt være. Hadde det vært bedre å ikke bli invitert dagfinn? Du får finne på noe annet med noen som husker bursdagen din da, hvis dagen for når du ble født er så viktig for deg. Finn ut hva slags ting i livet ditt som er viktig for deg. En venn? Er den vennen automatisk en dårlig venn hvis denne glemmer at du har bursdag? For meg blir dette så fjern "problemstilling " da jeg er mer som hun over her som skrev at hun synes det er nydelig når bursdagen ikke blir nevnt med ett ord. Herregud hva folk skal syte og klage for Anonymkode: ec542...c29 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 Det kan da hende du får gave selv om de ikke har spurt hva du ønsker deg. Anonymkode: f0491...e9c 4
Zooey Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 Ikke lat som det ikke betyr noe for deg, gi heller uttrykk for at du vil feire med de. Si heller "Vi reiser oppover til hytta på bursdagen min, gleder meg til å feire med dere!". Hvis dere skal kjøre oppover, lag en spilleliste for turen. Ta med noe drikke eller en kake eller hva det er som skal til for at du føler det blir litt feiring. Du blir jo 18 og som voksen er det du som har ansvar for å planlegge bursdagen din selv - det betyr ikke at den ikke skal feires, men det er mer opp til deg hva som skal gjøres! Gratulerer med dagen på forskudd🥳 16
tirben Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 Kan ikke du bare si at siden det er bursdagen din, så tar du med kake? Spørs selvfølgelig om dette er en hytte som ligger slik til at det er mulig å frakte med seg! Ellers kan du ta med en Toroblanding, og si at du baker en kake siden det er bursdagen din! 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan da hende du får gave selv om de ikke har spurt hva du ønsker deg. Anonymkode: f0491...e9c Tviler, alle vi spør hverandre hva vi ønsker oss når vi har bursdag, kjøper aldri spontane ting, tror i hvertfall ikke at alle fem har gjort det… Anonymkode: e1136...f71
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 Tenker mange i dag ikke vet når folk har bursdag før de ser det på facebook. Når jeg tenker etter er det svært få utenom familien jeg husker bursdagen til før det kommer opp der. Å minne noen på at jeg har bursdag ville jeg aldri gjort. Anonymkode: 569b0...812 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Nå skal du være voksen, iallefall på papiret. Verden dreier seg ikke rundt deg, hverken nå eller senere. Får du gave så er det fint, hvis ikke er det fint også. Du virker rett og slett barnslig og sånne folk som minner meg på bursdagen sin frister det lite å kjøpe til. Anonymkode: 8bf94...2af 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå