Gå til innhold

Kan man få tett nese eller bli forkjølet av gulv vifte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann😊 er så varmt på nettene at jeg har anskaffet meg ei stor gulvvifte som jeg har plassert foran sengen,deilig med kald luft.

Men kan man få tett nese av å bruke vifte,våkner hver morgen med helt tett nese og hodepine?

Anonymkode: 17f47...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekk er sjeldent bra. Unngå at den blåser rett på deg. 

Det kan være bedre å ha tynnere dyne, eller ikke dyne i det hele tatt. 

Når jeg er steder det er skikkelig varmt bruker jeg ofte bare et laken som dyne. 

Gjest Warrior
Skrevet

Det må virus til for å bli forkjølet ikke bare vifte alene, men blåser det rett på deg så er det lettere å bli forkjølet hvis du har viruset i deg. I alle fall blir jeg lettere syk av trekk😅 Få tett nese av trekk uten å være forkjølet er sikkert mulig. Vet ikke sikkert. 

AnonymBruker
Skrevet

Allergi er jo en mulighet. Viften virvler opp støv.

Anonymkode: 9745b...d8d

Skrevet

Forkjølelsesvirus må komme fra et annet sted, men det er en grunn til at engelskmennene kaller det "a cold", for det er større sjanse for at kroppen taper mot viruset hvis du er kald. Særlig hvis nesa blir kald.

Det er vanlig å bli litt småforkjølet hvis du sover med aircondition eller en vifte som blåser rett mot deg om sommeren, men det kan også hende at du har litt støvallergi og at det er støvet som virvles opp som gjør at du blir tett.

Skrevet

Jeg har brukt vifte som blåser rett på meg i flere år. I begynnelsen kunne jeg bli litt småsår i halsen og lett snørrete. Nå skjer ikke det lenger og jeg bruker den også på vinteren når vinduet står på vid gap.

Er helt avhengig av den vifta 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...