Gå til innhold

Hotellrom uten måltider inkludert - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
Skrevet (endret)

Vi har bodd en del på hotell i sommer. Gått mye penger på mat, men ikke 2000 pr dag. Og de dyreste måltidene er fordi vi har unnet oss det, liker alltid å prøve stedets beste restaurant når vi er et nytt sted. 

Frokost på hotellet. Skyr yoghurt eller ferdig havregrøt/byggrøt til lunsj. Middag på typisk grillsted (200 kr pr voksen, 100 kr pr barn) - eller pizzeria - eller pølse i brød fra bensinstasjon. Oppskåret brød til kvelds. Smør og pålegg ble oppbevart i minibar. Smør tåler romtemp noen dager, samme med syltetøy, de stedene det ikke er minibar. 

Bodd på 6 hoteller i ferien, ingen av de har hatt minibar med innhold. Det er ganske uvanlig i Norge nå, de fleste selger tilsvarende i resepsjonen eller i baren. 

Kjøper du lettkokte havregryn får du laget havregrøt med kokt vann. 

Endret av Albbas
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du aldri bodd på et hotellrom før?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 14e4b...4c3

Ikke over flere døgn med barn 😊 Vi har alltid hatt hytte, campingvogn eller leilighet 😊

TS

Anonymkode: 562cd...160

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du aldri bodd på et hotellrom før?🤦🏼‍♀️

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du avbestille rommet og booke en airbnb/leilighet eller et leilighetshotell? De har sikkert forståelse for situasjonen, selv om det er mulig det er det dummeste de har hørt på en stund.

Det finnes jo hoteller som faktisk har minikjøkken, men det heter da typisk apartments eller leilighetshotell. Et helt vanlig hotell har ikke det, om du så bor på mega superdeluxe suiten i toppetasjen så har du bare en Nespresso-maskin.

Anonymkode: 8e87e...df6

Kan ikke helt se hvorfor dere syns det er innafor å komme med facepalm og å kalle dette for "det dummeste hotellet har hørt på en stund". Jeg spør om tips på en høflig måte. Dere ser ut til å ha langt større problemer enn meg.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Men ts, det er jo unektelig veldig rart å være voksen med barn og ikke vite hvordan hoteller fungerer.

Hoteller fungerer på samme måte uansett hvor mange dager du er der og uansett om du har med barn eller ikke. De blir ikke magisk omdannet til leiligheter bare fordi du skal være der i to (?????) netter eller fordi du har med barn. Det virker som en slags magisk tenkning -  at du plutselig trodde at det skulle være kjøkken på vanlige hotellrom bare fordi du føler behov for det. 

Anonymkode: 49fb6...dd7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS her.

Vi har alltid leid leilighet eller hytte før, så dette er faktisk første gang vi bor på hotellrom med barn ☺ Frokosten er inkludert ja. Oppgradering til deluxe-rom kostet kun 300 kr per døgn, så det var derfor vi oppgraderte.

Vi skulle i utgangspunktet være kun én natt, men vi forlenget det nylig til 2 netter da vi har familie som nå plutselig ønsket å komme å treffe oss på dag nr 2, noe vi gleder oss veldig til. Så det ikke ble helt som planlagt planlagt her, men vi forsøker jo nå å gjøre det beste ut av det.

Mitt røffe estimat på 2000 kr per døgn var for 3 måltider på kafé/restaurant i Norge for 4 pers (lunsj, middag og kvelds). Kan godt hende at jeg har bommet grovt da, men vi skal bo i en nokså typisk turistfelle 😆

Tusen takk for alle tips. Tror ikke vi tør å ha med vaffeljern da, vaffelrøre bør vel oppbevares kjølig og vi ønsker ikke å ha med masse ingredienser for å lage dette inn på hotellrommet (egg, melk, mel, bakebolle, visp osv). Egen vannoker skal vi ta med, supert tips 😊

Bare bruk toro vaffelrøre😉

Anonymkode: 761a7...d23

AnonymBruker
Skrevet

Blir fascinert over hvor evneveike noen kan være og attpåtil ha barn. 

Frokost får du på hotellet, det vil ikke være aktuelt før på dag 2 eller 3. Dere skal vel ikke sitte inne på hotellet til lunsj? 

Polarbrød, brød (skjær opp i butikk) og knekkebrød. Hermetikk (leverpostei, makrell i tomat, kaviar, skinkeost ooosv) holder seg i romtemperatur. Det er aldri 30 grader på et hotellrom, så jeg erfarer at salami og spekeskinke også holder seg fint. 

Det er jo ikke noe annerledes enn å være på camping. Hvis middag ute blir et problem økonomisk får dere kjøpe dere en engangsgrill og noen pølser. Du bestiller jo ikke hotellrom med barn uten å ta høyde for at du skal leve. 

Anonymkode: c4552...c28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har, etter hi, kommet frem at frokosten er inkludert. Derfor er det enda mindre grunn til å være så hjelpeløs. Dette er en helt normal situasjon for alle som har bodd på hotell eller vært på ferie før.

Anonymkode: 3dacb...7ff

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns ikke vedkommende var udregelig jeg. Og selv om man ikke er født verdensmester, så er det lov å tenke litt selv. Syns ts virker totalt hjelpeløs! 

Greit. Jeg ser at Kvinneguiden lever opp til ryktet sitt. Trekker meg stille og rolig ut av forumet igjen.

TS

• Liker 4
Skrevet

Ser ikke problemet? Frokost på hotellet, lunsj på McDonald's og middag på kinarestaurant eller pizzeria? Eller take away som noen sier. Bestill pizza eller noe annet for å spise på rommet. Kjøp noen yoghurter og frukt å ha på rommet hvis barna blir sultne utenom måltider. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
chi skrev (3 timer siden):

Samt orge matpakke på rommet og ta med når vi er på familieparker. 

Du behøver ikke orge mat fra hotellets frokostrestaurant, du kan pent spørre om å få smøre deg matpakke. Det koster typisk en hundrelapp. Det er ikke verdt å stjele mat når det koster så lite å gjøre opp for seg.

Anonymkode: 32f0f...d98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle er ikke født verdensmestere, ingen grunn til å være udregelig selv om noen ikke vet så mye som du!

Anonymkode: 829b6...cb1

Å bo på hotell i Norge gjør deg ikke til verdensmester😂 du er rapportert 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns ikke vedkommende var udregelig jeg. Og selv om man ikke er født verdensmester, så er det lov å tenke litt selv. Syns ts virker totalt hjelpeløs! 

Enig her. Å kalle noen udregelig og verdensmester fordi man synes det er overraskende at noen aldri har bodd på hotell før er grove karakteristikker. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke over flere døgn med barn 😊 Vi har alltid hatt hytte, campingvogn eller leilighet 😊

TS

Men, da vet du jo at mat ikke er inkludert på hotell uansett om du har med barn eller ikke? Det er bare frokost som er inkludert, det er ikke vanlig å få lunsj, middag og kvelds også. Dette er allmennkunnskap 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke helt se hvorfor dere syns det er innafor å komme med facepalm og å kalle dette for "det dummeste hotellet har hørt på en stund". Jeg spør om tips på en høflig måte. Dere ser ut til å ha langt større problemer enn meg.

Vil nok påstå at det er du som har strever mest her med problemstillingen du lanserer. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det høres veldig merkelig ut å ha med vaffeljern og steke vafler på et hotellrom, som noen her skrev at de pleide å gjøre. Lukt og os, kan ikke se for meg at hotellet og senere gjester setter pris på det, eller at det er lov å drive noe særlig matlaging på et vanlig hotellrom uten kjøkken. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Rart at folk kommer med så kjipe svar! Er ikke nødvendigvis alle som har vært på hotell eller er vant med det i jobb sammenheng for eksempel, og det rett og slett ikke slår deg engang!

Kjølebag kan være lurt for oppbevaring av lunsj/snacks/kvelds, og man kan fint handle takeaway om man vil spise inne på rommet. 🙂

Anonymkode: 846b5...752

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Greit. Jeg ser at Kvinneguiden lever opp til ryktet sitt. Trekker meg stille og rolig ut av forumet igjen.

TS

Se heller på alle de fine svarene du har fått.
Utskuddene som ikke kan oppføre seg finnes i enhver tråd. 

Anonymkode: 5ccad...248

• Liker 9
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er vel ikke vanlig å ha all-inclusive på hotell i Norge? 

Anonymkode: c4922...599

Ikke med alkohol, men måltider .. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rart at folk kommer med så kjipe svar! Er ikke nødvendigvis alle som har vært på hotell eller er vant med det i jobb sammenheng for eksempel, og det rett og slett ikke slår deg engang!

Kjølebag kan være lurt for oppbevaring av lunsj/snacks/kvelds, og man kan fint handle takeaway om man vil spise inne på rommet. 🙂

Anonymkode: 846b5...752

Enig, er negativt overrasket over både svar og emojibruk.

Anonymkode: 829b6...cb1

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet
Lopploella skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det høres veldig merkelig ut å ha med vaffeljern og steke vafler på et hotellrom, som noen her skrev at de pleide å gjøre. Lukt og os, kan ikke se for meg at hotellet og senere gjester setter pris på det, eller at det er lov å drive noe særlig matlaging på et vanlig hotellrom uten kjøkken. 

Faktisk helt sjokkerende at folk gjør det. Håper brannalarmen går neste gang, så de blir « fersket» . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

TS

Du siterer to innlegg som jeg har skrevet og konkluderer med at Kvinneguiden lever opp til ryktet sitt. Ikke er jeg representativ for alle på Kvinneguiden og ikke var jeg ondskapsfull eller trakasserende i noen av de innleggene. De har på det nåværende tidspunkt 6 og 8 likerkkikk og det må jo bety at jeg ikke er helt på jordet i svarene mine. Hadde jeg vært det, så hadde de blitt rapportert og fjernet. 

Skal man delta på Norges største forum, så må man tåle at man ikke alltid blir strøket med hårene. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...