Gå til innhold

Hotellrom uten måltider inkludert - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bestiller ofte foodora til hotellrommet på reise, eller stikker ut og kjøper frokost. Har aldri vært borte i hotell som nekter deg å få mat levert, eller hente take away, verken i Norge eller utland. 

Om det er minibar kan du normalt fjerne innholdet, og bruke det som kjøleskap. Da kan du enkelt ha ting som ferdigkokt egg, litt grønnsaker, en skinke, litt ost++ med på tur. Om ikke tåler ting som tubeost fint romtemperatur. 

Du kan også ta med kjølebag. Om du bruker store brusflasker med fryst vann som kjølelement kan de vare i 2-3 døgn. I tillegg til kjølebag pakker jeg gjerne engangsbestikk, engangsservice, plastglass, ziplockposer, en god kniv, servietter og salt med meg når vi drar på biltur. 

Ellers kan du jo kjøpe mat rett før bruk, om det er sentralt. Her i sommer kjøpte jeg for eksempel ferdigsalat+cherrytomater+liten, revet parmasan + ferdigstekt kylling + cæsardressing, og hadde med det en super lunsj. Wraps er også enkelt og godt, og det er superenkelt å kjøpe perfekt mengde til en lunsj til 4 om man er litt kreativ. I ferskvaredisk på meny kan du kjøpe ting som rekesalat, brokkolisalat og mer på vekt. 

Om det er Deli de Luca eller lignende i nærheten er det også enkelt å plukke med seg diverse rimelig varmmat. Ikke akkurat gourmetmat, men sikkert gøy for barna å få velge selv på den måten. 

Anonymkode: f2323...2da

• Liker 5

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for gode tips! Er der lov å ha med take away mat inn på hotellrom? Beklager min uvitenhet om hotellrom 🙈 Vi skal definitivt kjøpe med engangsservise. 

Anonymkode: 562cd...160

Jada, det er lov. Og du kan bestille mat levert på hotellet fra f.eks Peppes eller med Foodoora. De ringer fra resepsjonen når maten kommer.

Anonymkode: 42015...929

• Liker 4
Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er minibar kan du normalt fjerne innholdet, og bruke det som kjøleskap. Da kan du enkelt ha ting som ferdigkokt egg, litt grønnsaker, en skinke, litt ost++ med på tur. Om ikke tåler ting som tubeost fint romtemperatur. 

TS må sjekke om det er mulig. Enkelte steder er det slik at når gjenstanden er tatt ut av minibaren så er den allerede registrert som kjøpt automatisk. Derfor ikke gjør dette uten å undersøke grundig.

AnonymBruker
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

TS må sjekke om det er mulig. Enkelte steder er det slik at når gjenstanden er tatt ut av minibaren så er den allerede registrert som kjøpt automatisk. Derfor ikke gjør dette uten å undersøke grundig.

👍

AnonymBruker
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Da pleier jeg bare å høre med resepsjonen om vi likevel kan bruke det på denne måten. Svaret er alltid at det fikser de. 

Men enig i innspillet - hør gjerne med resepsjonen, så slipper man "rot" i ettertid. 

Glemte forresten å nevne - om det ikke er kjøleskap overhodet har de alltids en løsning i resepsjonen, og pleier å være veldig behjelpelige. 

• Liker 6

Annonse

På enkelte hoteller kan man smøre matpakke under frokosten og ta med seg. Det koster gjerne under 100 kr per person. I så fall har dere dekket to måltider, så da trengs det bare noe til middag/kvelds. Om dere da kjøper takeaway-pizza, f.eks. trenger ikke det å bli så dyrt.

• Liker 12

Kjøp en billig kjøleboks til bil som også har vanlig strømkabel. Da har dere deres eget minikjøleskap til kaldt pålegg, drikke etc til lunsj og kvelds, og trenger bare middag ute. Å ta med litt bestikk, tallerkener etc er også smart. 
Og forresten kan middag/piknik ute på engangsgrill e.l, evnt ferdigstiller kylling med salat og baguette etc være gøy for barna. Du kan gjøre det billig hvis du vil

• Liker 7
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for gode tips! Er der lov å ha med take away mat inn på hotellrom? Beklager min uvitenhet om hotellrom 🙈 Vi skal definitivt kjøpe med engangsservise. 

Blondie65 skrev (50 minutter siden):

Sjekk om rommet har minibar der dere kan oppbevare ting uten at dere må betale for å ta ut innhold. Mange hoteller har gått bort fra minibar, men ikke alle.

Ellers går det an å begrense måltidene til middag ute og de andre noe lettvint som flere har foreslått.

Takeaway er helt greit.  Det som egentlig ikke er tillatt er å nyte medbrakt alkohol på rom med fylt minibar.  Det er nemlig et brudd på skjenkebestemmelsene.

Vaffelrøre lages med poserøre, flytende melange og vann.  Alt tåler romtemperatur og vel så det.

• Liker 6

Jobbet i flere år på hotell og kan garantere deg at det er helt lov å spise taleaway på rommet, men ikke i fellesarealer på hotellet.

Ellers kan du spørre resepsjonen om å oppbevare litt i kjøleskapet, men du kan ikke ha en bærepose og forvente å hente ting der 3 ganger daglig. Ellers har noen hoteller enda kjøleskap på rom.

Kjøp ferske rundstykker,en pakke ost og skinke hver dag så har dere deilig lunsj. Ta med saft og vannflasker til å fylle opp. Ta med engangs bestikk,grill, primus eller lignende. Ta med vannkoker eller effekter hjemmefra. Airfryer? 

Kjølebag er gull! Biltema har billige greie. 

• Liker 5
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du aldri bodd på et hotellrom før?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 14e4b...4c3

• Liker 10
AnonymBruker

Kan du avbestille rommet og booke en airbnb/leilighet eller et leilighetshotell? De har sikkert forståelse for situasjonen, selv om det er mulig det er det dummeste de har hørt på en stund.

Det finnes jo hoteller som faktisk har minikjøkken, men det heter da typisk apartments eller leilighetshotell. Et helt vanlig hotell har ikke det, om du så bor på mega superdeluxe suiten i toppetasjen så har du bare en Nespresso-maskin.

Anonymkode: 8e87e...df6

• Liker 6
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du aldri bodd på et hotellrom før?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 14e4b...4c3

Alle er ikke født verdensmestere, ingen grunn til å være udregelig selv om noen ikke vet så mye som du!

Anonymkode: 829b6...cb1

• Liker 13

Annonse

I sommer, som mange år før,  skal vi bo flere netter på hotell. Så her kommer noen tips fra meg:

- Sjekk at rommet har kjøleskap. Ta ev med et reisekjøleskap hvis dere gidder. 

- Jeg pakker med plastikk- tallerken og drikkebeger, kniv og gaffel. Litt skarpere kniv og liten skjærefjøl.  Litt zalo også. Og koppehåndklær.

Det høres kanskje voldsomt ut, men når vi bor 7 - 8 netter sammenhengende på hotell har jeg erfart at dette er gull å ha med. 

Vi kjøper inn melk, litt øl, knekkebrød/brød og fristende pålegg,  som gjør at vi kan ordne enkle måltider/kos på hotellrommet. Samt orge matpakke på rommet og ta med når vi er på familieparker. 

Håper dere får et fint opphold :)

• Liker 6
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Alle er ikke født verdensmestere, ingen grunn til å være udregelig selv om noen ikke vet så mye som du!

Anonymkode: 829b6...cb1

Syns ikke vedkommende var udregelig jeg. Og selv om man ikke er født verdensmester, så er det lov å tenke litt selv. Syns ts virker totalt hjelpeløs! 

Anonymkode: 3dacb...7ff

• Liker 15
AnonymBruker

Knekkebrød eller brød, ta med bestikk hjemmefra og kanskje en tallerken hver. Så kjøper dere peanøttsmør eller nugatti, og har frokost og lunsj. Middag har dere vel regnet med å ta ute?

Kjøp også mye frukt og bær, trenger ikke ha noe til og det er godt å snackse på. Jeg har aldri mat på hotell, tar bare med knekkebrød, peanøttsmør, snacks og frukt og det holder lenge. 

Anonymkode: 41c03...91c

Annonse
AnonymBruker

Ts skal jo bare være to netter. :fnise: Altså to halve dager og en hel. Sen lunsj, litt is og sen middag eliminerer behovet for kvelds. 

Frokost: Kaffe, vann, polarbrød, knekkebrød, tubeost, syltetøy, frukt og en bolle fra Rema. Dette vil jo bare gjelde dag 2 og 3

Lunsj: McDonalds eller ferdiggrillet kylling med salat i pose tilsatt cherrytomater, potetsalat og oppskåret loff. Pølse på bensinstasjon eller salat eller noe annet enkelt på kafe. 

Middag: Take-away pizza 1 dag, eventuelle rester til lunsj dag to. En dag middag på restaurant (såpass unner man seg i ferien)

Snacks og is. 

Anonymkode: 49fb6...dd7

• Liker 9
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts skal jo bare være to netter. :fnise: Altså to halve dager og en hel. Sen lunsj, litt is og sen middag eliminerer behovet for kvelds. 

Frokost: Kaffe, vann, polarbrød, knekkebrød, tubeost, syltetøy, frukt og en bolle fra Rema. Dette vil jo bare gjelde dag 2 og 3

Lunsj: McDonalds eller ferdiggrillet kylling med salat i pose tilsatt cherrytomater, potetsalat og oppskåret loff. Pølse på bensinstasjon eller salat eller noe annet enkelt på kafe. 

Middag: Take-away pizza 1 dag, eventuelle rester til lunsj dag to. En dag middag på restaurant (såpass unner man seg i ferien)

Snacks og is. 

Det har, etter hi, kommet frem at frokosten er inkludert. Derfor er det enda mindre grunn til å være så hjelpeløs. Dette er en helt normal situasjon for alle som har bodd på hotell eller vært på ferie før.

• Liker 17
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har, etter hi, kommet frem at frokosten er inkludert. Derfor er det enda mindre grunn til å være så hjelpeløs. Dette er en helt normal situasjon for alle som har bodd på hotell eller vært på ferie før.

Oj, det hadde jeg visst gått glipp av. 

AnonymBruker

Det er snakk om et to-netters opphold, det kan ikke være noe problem å skaffe seg grei mat til ok pris for den tiden....

Kjøp oppskåret brød, smør og diverse pålegg som ikke trenger å stå kaldt. F.eks: Nugatti, peanøttsmør, syltetøy, små pakker med leverpostei eller makrell i tomat.  Banan er også godt på brødskiva.  Ta med matpapir og lag lunch-matpakker som dere spiser i parken el.l.  

Spis middag på Burger King el.l. (Hvis det blir for dyrt kan dere ta med en kjele og trekke pølser på rommet ved hjelp av vannkokeren 😄)

Anonymkode: 94c5b...40c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...