AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Hadde en spontanabort på starten av året og har prøvd siden mars. Fra å få napp på 2. forsøk som endte i spontanabort, går måned etter måned uten hell. Denne gangen ble jeg imidlertid veldig veldig glad. Mensen var forsinket for første gang siden forrige graviditet. Jeg skulle ha den på lørdag eller søndag, gikk til og med med bind i litt god tid. Men intet blod å se, verken lørdag eller søndag. Og det beste av alt, heller ikke på mandag ei heller natt til i dag. Jeg tenkte at jeg slipper ivf. Jeg slipper å bli en så gammel mor. Jeg er nok reddet nå, tenkte jeg. Skulle kjøpe graviditetstest i dag. Fortalte samboer om at mensen var forsinket. Den pleier alltid å komme på dag 27 eller 28. Jeg har ikke hatt tegn til mennsmerter. Jeg har vært blid som en sol i 2 dager. Endelig sitter det, men nei! Fy f, så leit. Mensen kom på dag 30. Ny rekord. Hvorfor tulle sånn med meg. Ikke nå. Det tåler jeg dårlig. Hadde dessverre begynt å glede meg. Så nå kom tårene. Humøret på bånn. 36 år. Snart i ivf-kø. Anonymkode: d3f47...2fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Hvorfor har dere ventet så lenge med å prøve, hvis du er så livredd for å bli gammel mor? Anonymkode: 57bde...ade
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Dersom mens er forsinket er par dager, og den aldri er det, kan det ha vært kjemisk graviditet. Anonymkode: 06bb2...f2f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Tok en eggløsningstest i mangel på noe annet. Sier kanskje ikke mye? TS Anonymkode: d3f47...2fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor har dere ventet så lenge med å prøve, hvis du er så livredd for å bli gammel mor? Anonymkode: 57bde...ade Det er et veldig undødvendig spørsmål. Vil du ha grunnene? Vel. Jeg ble skilt fra første mann da jeg var 30. Vi skulle forsøke, men ting skar seg etter noe veldig skuffende og vi gikk fra hverandre.Tok litt tid å møte en ny. Nye ville vente. Jeg pushet på, så vi møttes et sted midt i mellom. Ventet litt, men ikke så lenge som han så for seg. TS Anonymkode: d3f47...2fd 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Klem til deg❤️ Anonymkode: 77c09...a36 Takk:) Anonymkode: d3f47...2fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Jeg er 28 år. Men vet hvordan du har det!! Tror jeg har hatt noen kjemiske men ingenting har skjedd enda.. Prøvd over 1 år og står på venteliste til ivf.. Fikk mensen nok engang og er helt sønder knust 💔 Sender deg en stor klem ❤️ Anonymkode: d6fd7...016
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 28 år. Men vet hvordan du har det!! Tror jeg har hatt noen kjemiske men ingenting har skjedd enda.. Prøvd over 1 år og står på venteliste til ivf.. Fikk mensen nok engang og er helt sønder knust 💔 Sender deg en stor klem ❤️ Anonymkode: d6fd7...016 Klem tilbake❤ Tror få forstår med mindre de selv opplever dette. Har du også tatt tilskudd av progresteron? Tar kjæresten din det pent? Føler du at han forstår? TS Anonymkode: d3f47...2fd
Basi Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor har dere ventet så lenge med å prøve, hvis du er så livredd for å bli gammel mor? Anonymkode: 57bde...ade Nå får du gi deg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klem tilbake❤ Tror få forstår med mindre de selv opplever dette. Har du også tatt tilskudd av progresteron? Tar kjæresten din det pent? Føler du at han forstår? TS Anonymkode: d3f47...2fd Nei.. Jeg merker at ingen forstår hvor sårt det faktisk er.. En god veninne av meg skal føde snart og jeg klarer ikke å ha så mye med hun å gjøre i og med at hun ikke forstår meg og det er så utrolig vondt å se den voksende magen.. 💔 Kjenner ingen som er eller har vært opp i samme situasjon😔 Ja jeg har prøvd 5 mnd med letrozol for å bosste eggløsning, både enkel dobbel og trippel dose.. Og jeg har prøvd progesteron støtte og alle slags mulige vitaminer. Men ingenting ser ut til å virke.. Det er ikke så lett for meg og mannen, siden han sier det tar den tiden det tar og takler det helt annerledes enn meg. Jeg er mye trist men han har så god tid og mener det vil ordne seg. Men sånn klarer ikke jeg å ha det eller tenke.. Så føler ikke vi forstår helt hverandre i denne prosessen.. 😔 Jeg er kommet til det punktet at jeg er livredd for at vi ikke kan få egne barn, mens han ikke tenker på det.. Når mensen kommer så sier han bare : jaja vi prøver igjen.. Og det sier han faktisk enda når vi har prøvd over 1 år uten at det har skjedd noe! 😞 Det å prøve å bli gravid i lang tid uten hell er virkelig tungt og tungt for forholdet 😣 nå bare håper jeg vi så inderlig slipper ivf for det er enda tøffere for parforholdet.. 💔 Hvordan er det med deg og din mann opp i alt dette? Anonymkode: d6fd7...016
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei.. Jeg merker at ingen forstår hvor sårt det faktisk er.. En god veninne av meg skal føde snart og jeg klarer ikke å ha så mye med hun å gjøre i og med at hun ikke forstår meg og det er så utrolig vondt å se den voksende magen.. 💔 Kjenner ingen som er eller har vært opp i samme situasjon😔 Ja jeg har prøvd 5 mnd med letrozol for å bosste eggløsning, både enkel dobbel og trippel dose.. Og jeg har prøvd progesteron støtte og alle slags mulige vitaminer. Men ingenting ser ut til å virke.. Det er ikke så lett for meg og mannen, siden han sier det tar den tiden det tar og takler det helt annerledes enn meg. Jeg er mye trist men han har så god tid og mener det vil ordne seg. Men sånn klarer ikke jeg å ha det eller tenke.. Så føler ikke vi forstår helt hverandre i denne prosessen.. 😔 Jeg er kommet til det punktet at jeg er livredd for at vi ikke kan få egne barn, mens han ikke tenker på det.. Når mensen kommer så sier han bare : jaja vi prøver igjen.. Og det sier han faktisk enda når vi har prøvd over 1 år uten at det har skjedd noe! 😞 Det å prøve å bli gravid i lang tid uten hell er virkelig tungt og tungt for forholdet 😣 nå bare håper jeg vi så inderlig slipper ivf for det er enda tøffere for parforholdet.. 💔 Hvordan er det med deg og din mann opp i alt dette? Anonymkode: d6fd7...016 Det var godt du forstår meg. Mannen min er akkurat helt lik. Han tror også at det bare tar tid og kaster ikkr bort tid på verken det som har vært eller ting som kanskje kan skje i fremtiden. Han ser liksom ikke ut til å bry seg nevneverdig. Forskjellen er nok at dette er veldig mye viktigere for meg, og jeg vet jo hva som venter bak neste sving, om vi kommer dit og ikke lykkes før. Dette går på så mye. Det går på min selvfølelse som kvinne, og det å være en av disse "infertile", noe jeg ALDRI hadde trodd kunne være så nærme. Det gjør meg også ubegripelig vondt å få dette stempelet. Han tror videre at han kun er til for å få barn med, og jeg kan jo forstå følelsen. Dessverre tror jeg en del kvinner har et iboende og sterkt ønske om å bli mødre. Siden vi traff hverandre sent, var dette temaet fra tidlig i forholdet, og det var helt klart høyt på listen min over kvaliteter i en mann. Dessverre blir babyplaner mitt prosjekt, og jeg " bruker" han. Han opplever det slik. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Uansett når i livet jeg hadde møtt han, hadde dagen kommet. Fordi jeg hadde bikket 30 og måtte ta opp temaet, ble det til at jeg kun er ute etter baby Anonymkode: d3f47...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå