AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Vi begge kom inn på skole nå, og planen var å flytte sammen og bo sammen i byen vi skal studere i. Men nå har jeg lest så mye om at par går lei av hverandre, eller at det blir mye krangling osv. Vi krangler sjeldent, men har bare begynt å tenke på slikt. Har noen erfaring? Jeg skal på ingeniørstudiet, og han skal på jusstudiet 😁 er det mer praktisk å bo hver for seg i samme by? Anonymkode: 0ee82...8d1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: b6555...d0e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: b6555...d0e 3 år Anonymkode: 0ee82...8d1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Ok, 3 år er jo ganske lang tid, da kjenner dere hverandre godt. Hvorfor ikke bo sammen da? Man blir selvfølgelig mer lei av å gå oppi hverandre, men det går an å lage avtaler om husarbeid, sørge for at dere kommer dere ut på ulike aktiviteter og ikke alltid er sammen osv. Anonymkode: b6555...d0e
Mt3 Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Om dere har vært sammen en stund og er jo det neste trekket å prøve å bo sammen. Det finnes par som finner ut at de da ikke passer sammen, for ulike i hvordan ting skal gjøres og en oppdager den andre parts dårlige sider. Men det finnes også par som klarer å få til ett samarbeid, blir enige om kompromiss, og der partners dårlige sider overskygges av de gode. Hvordan det vil gå for dere kan ingen vite, men om dere begge har respekt for at dere ikke kan gjøre absolutt alt sammen, gir hverandre litt rom og forståelse, har tillit så vil det mest sannsynlig gå fint.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Dere kan jo fint bo sammen, og dere har vært sammen i 3 år, så da kjenner dere hverandre godt. Men det er nok viktig at dere er sosiale, spesielt i starten er det viktig å være sosial med de andre på studiet. Så bare gi hverandre rom. Anonymkode: 2b07a...afb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Hvis dere begge flytter rett hjemmefra, hadde jeg bodd ett år separat først. Det er utrolig mye læring i å ha ansvar for et hushold alene og den lærdommen er gull verdt når dere skal lage dere felles rutiner og overholde de. Anonymkode: 54a28...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Mt3 skrev (7 minutter siden): Om dere har vært sammen en stund og er jo det neste trekket å prøve å bo sammen. Det finnes par som finner ut at de da ikke passer sammen, for ulike i hvordan ting skal gjøres og en oppdager den andre parts dårlige sider. Men det finnes også par som klarer å få til ett samarbeid, blir enige om kompromiss, og der partners dårlige sider overskygges av de gode. Hvordan det vil gå for dere kan ingen vite, men om dere begge har respekt for at dere ikke kan gjøre absolutt alt sammen, gir hverandre litt rom og forståelse, har tillit så vil det mest sannsynlig gå fint. Jeg tenker at vi burde flytte sammen. Vi har et sunt forhold, og vi trives sammen som par også. Kjenner jo hans gode og dårlige sider nå tenker jeg. Men blir også spennende å se hvordan det blir å bo sammen❤️ Anonymkode: 0ee82...8d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå