Gå til innhold

Noen som har peil på bestilling fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte sko for en stund siden, fra USA, og i dag fikk jeg en lapp i posten som ikke ligner på sånn lapp du får i posten når de har en pakke til deg.

"Custom declaration and dispatch note".

Så står det masse skriblerier som er skrevet av de i USA, adressen min og adressen deres. Står også verdien og et stempel fra Posten Norge AS med "Ikke tollpliktig".

Hva gjør jeg nå?

Er pakken kommet til mitt lokale postkontor.. eller?

(Postkontoret er stengt for i dag og jeg er utrolig nysgjerrig så da må jeg jo bare spørre her :ler: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det kommer en pakke til deg fra utlandet får du ikke en slik "vanlig lapp" som du får med pakker som er sendt innad i Norge. Pakken din ligger på postkontoret, du skal ikke betale toll. Bare hent den.

Det du kaller "skriblerier" er informasjon som US Mail trenger for at du skal få pakken din.

Skrevet

Trodde det var to ulike ting jeg.. Den lappen du har fått trodde jeg kom fra Tollvesenet, og betyr bare at pakken er kommet til landet.

Når du kan hente pakken på ditt postkontor tror jeg du først får en "vanlig" hentelapp...?

Jeg bestilte for lenge siden en barnevogn fra Tyskland og fikk da en slik lapp (tror jeg da..?). Men siden den pakken ble levert på døren hos oss, fikk jeg ingen hentelapp fra Posten. Tror jeg ville ringt postkontoret først. Dersom det er en hentelapp vil du finne et id-nr for pakken på lappen...

Skrevet

Jeg bestiller selv også mye bl.a. fra USA, og har bare en gang fått den lappen med 'skriblerier' på. Men da kom det samtidig en 'vanlig' lapp. Jeg trodde kanskje jeg hadde fått TO pakker, men da jeg kom til posten sa de at begge lappene gjaldt en og samme pakke. Etter det har jeg bare fått vanlige pakkelapper selv om pakken kom fra USA.

Skrevet

Jeg har aldri fått vanlig "norsk" pakkelapp for pakker fra usa, bare en utenlandsk en, stemplet ikke tollpliktig, og det er den jeg har vist på postn og fått utlevert pakkene mine.

Skrevet

Lappen min var uten ID-nummer, men jeg gikk på Posten i går og fikk utlevert pakken min :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...