Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har faatt saa mye fint i gave..en del dyre klaer fra besteforeldre og venner. Hvordan vasker jeg disse forste gang? Er saa redd for aa vaske feil-

— kan jeg vaske paa lavere temperatur forste gangen? (Anbefalt 40/ jeg vasker 30?)

— bor jeg skylle i en botte forst? (Kjemikaler?)

— vaskemiddel dere anbefaler? Er noytral bra?

Hva med bamser, leker, pledd osv..

Anonymkode: 1425b...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker alt (også leker, pledd, osv.) slik som det står på vaskelappen. Hvis det er fine plagg jeg er redd for så putter jeg dem i en vaskepose :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger temperaturmerkingen på klærne og bruker programmet som heter «babytøy» på vaskemaskinen (eller legger til ekstra skyllinger på et annet program). Ull vaskes selvfølgelig på ullprogram (med hvit Milo som er uten parfyme).

Neutral er bra siden det er uten parfyme, men min erfaring er at det ikke tar flekker. På klesplagg uten flekker er det bra. Jeg bruker Blenda Sensitiv.

Et tips fra meg er å putte sokker og andre veldig små ting i vaskepose. Da blir de ikke liggende i pakningen rundt døra.

Anonymkode: 919d0...38a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger det som står på vaskelappen. Står det 40 skal det tåle 40. Bruker parfymefritt vaskemiddel. Har brukt det vi fikk i babypakken fra Rema, og nå tror jeg vi bruker nøytral. Jeg har ikke merket noen forskjell. Jeg bruker ikke skyllemiddel, men det finnes vel uten parfyme det også. 

Anonymkode: 1e397...eda

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å ta på ekstra skylling når jeg vasker klær første gang. Bruker bare neutral vaskemiddel og aldri skyllemiddel. Vasker klær på temperatur etter anvisning stort sett, men er også litt sånn at hvis klærne ikke tåler skikkelig vask så er det ganske dårlige babyklær 🙈 klærne må jo tåle å få vasket bort gulp, melk, tisd, bæsj og blod når de er i bruk.

Anonymkode: 1c116...d70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har faatt saa mye fint i gave..en del dyre klaer fra besteforeldre og venner. Hvordan vasker jeg disse forste gang? Er saa redd for aa vaske feil-

— kan jeg vaske paa lavere temperatur forste gangen? (Anbefalt 40/ jeg vasker 30?)

Hvorfor tror du det skal vaskes annerledes første gangen enn når baby har brukt det. Og hvorfor ikke bare lese på vaskeanvisningen så finner du svaret selv.

Anonymkode: 5667c...b75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask som det står på vaskelappen, ikke verre en det 😛 

Anonymkode: ef6a5...57d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du det skal vaskes annerledes første gangen enn når baby har brukt det. Og hvorfor ikke bare lese på vaskeanvisningen så finner du svaret selv.

Hvorfor ikke bruke spørsmålstegn etter spørsmål?

Anonymkode: 1e397...eda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig tøy på 60 med blenda, tørkes i tørketrommel 😊 er det bomull tåler det 60. Har sett nok dokumenterer om klesindustrien til at jeg ble ekstra nøye med tempen på babytøyet for å få vekk kjemikalier osv. Det beste er faktisk å kjøpe brukt for da er allerede tøyet vasket mange ganger og man slipper mye av disse restene.

Anonymkode: 080a2...100

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Les på lappen.

Legg det i vaskemaskinen 

Still vaskemaskinen iht hva som stod på lappen 

Trykk start 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Oi sur?

er nye klaer, saa vil ikke at de skal se utvasket ut. Har ikke verdens beste maskin saa den sliter ofte ut mine egne klaer paa selv lave temperaturer. Jeg skjonner at man kan lese vaskeanvisningen, leste du hovedinnlegget?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanlig tøy på 60 med blenda, tørkes i tørketrommel 😊 er det bomull tåler det 60. Har sett nok dokumenterer om klesindustrien til at jeg ble ekstra nøye med tempen på babytøyet for å få vekk kjemikalier osv. Det beste er faktisk å kjøpe brukt for da er allerede tøyet vasket mange ganger og man slipper mye av disse restene.

Anonymkode: 080a2...100

Selv naar det er anbefalt 40? Googlet litt og ser ogsaa at det er anbefalt aa skylle dem for vask. 
er litt redd vaskemaskinen jeg har vil slite ut klaerne..haaper paa aa kunne bytte den ut om noen mnd.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Følger temperaturmerkingen på klærne og bruker programmet som heter «babytøy» på vaskemaskinen (eller legger til ekstra skyllinger på et annet program). Ull vaskes selvfølgelig på ullprogram (med hvit Milo som er uten parfyme).

Neutral er bra siden det er uten parfyme, men min erfaring er at det ikke tar flekker. På klesplagg uten flekker er det bra. Jeg bruker Blenda Sensitiv.

Et tips fra meg er å putte sokker og andre veldig små ting i vaskepose. Da blir de ikke liggende i pakningen rundt døra.

Anonymkode: 919d0...38a

Takk! Skal se etter tilsvarende merker her. Fint tips om vaskepose!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...