AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Hei Vi har ei jente på 23 mnd som er våken noen timer på natten, ikke hver natt, men har blitt litt oftere i det siste. Vi trenger ikke å gå inn til henne fordi hun gråter ikke, ligger bare våken å prater å slenger seg rundt. Men kan fort ligge slik opp til 2 timer før hun sovner igjen. Når hun er våken på natten pleier hun å ta igjen søvnen og sover lengre om morningen så hun får totalt rundt 10 timer med søvn hver natt. Lurer egentlig på om dette er ett søvn problem eller normalt for små barn? Tenker at det er jo best for barna å sove sammenhengende. Prøver å google, men får ikke opp ett skikklig svar siden hun ikke gråter🤔 Anonymkode: 2a65d...82d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Det gjør mitt barn også, samme alder. Barnet har hatt perioder med lange oppvåkninger i noen måneder nå. Barnet mitt ligger ikke rolig for seg selv. Det er helt grusomt for oss voksne. Tror det er definert som et søvnproblem hvis du leser om det. Jeg har kommet frem til at det er lite man kan gjøre, kan ikke tvinge noen til å sove. Har eksperimentert med dagsoving og det ble bedre da vi kuttet litt ned på søvn på dagen. Fortsatt ikke helt perfekt. Anonymkode: 06f61...250
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Helt vanlig for små barn med sånne faser.... slutt å problemtisere Anonymkode: ab022...dec 1
Mnjah Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei Vi har ei jente på 23 mnd som er våken noen timer på natten, ikke hver natt, men har blitt litt oftere i det siste. Vi trenger ikke å gå inn til henne fordi hun gråter ikke, ligger bare våken å prater å slenger seg rundt. Men kan fort ligge slik opp til 2 timer før hun sovner igjen. Når hun er våken på natten pleier hun å ta igjen søvnen og sover lengre om morningen så hun får totalt rundt 10 timer med søvn hver natt. Lurer egentlig på om dette er ett søvn problem eller normalt for små barn? Tenker at det er jo best for barna å sove sammenhengende. Prøver å google, men får ikke opp ett skikklig svar siden hun ikke gråter🤔 Anonymkode: 2a65d...82d Får man brudd i søvnsyklusen tar det for mange barn 2 timer før de havner i en søvnfase igjen. Og brudd i søvnsyklusen kan skyldes utvikling, tenner, sovnet overtrøtt osv osv. ingen søvnproblemer, men slitsomt for foreldrene. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det gjør mitt barn også, samme alder. Barnet har hatt perioder med lange oppvåkninger i noen måneder nå. Barnet mitt ligger ikke rolig for seg selv. Det er helt grusomt for oss voksne. Tror det er definert som et søvnproblem hvis du leser om det. Jeg har kommet frem til at det er lite man kan gjøre, kan ikke tvinge noen til å sove. Har eksperimentert med dagsoving og det ble bedre da vi kuttet litt ned på søvn på dagen. Fortsatt ikke helt perfekt. Anonymkode: 06f61...250 Ok, takk for svar ☺️ Har tenkt litt på kvilen på dagen også! Anonymkode: 2a65d...82d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Mnjah skrev (27 minutter siden): Får man brudd i søvnsyklusen tar det for mange barn 2 timer før de havner i en søvnfase igjen. Og brudd i søvnsyklusen kan skyldes utvikling, tenner, sovnet overtrøtt osv osv. ingen søvnproblemer, men slitsomt for foreldrene. Takk for svar ☺️ Hun holder på me di siste tennene nå, så da er nok det store deler av grunnen til det! Vi legger henne mellom halv 7-7. men sovner ikke like fort som før å kan ligge lenge da også før hun sovner! Men nå vet jeg hvertfall grunnen. Takk igjen ☺️ Anonymkode: 2a65d...82d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar ☺️ Hun holder på me di siste tennene nå, så da er nok det store deler av grunnen til det! Vi legger henne mellom halv 7-7. men sovner ikke like fort som før å kan ligge lenge da også før hun sovner! Men nå vet jeg hvertfall grunnen. Takk igjen ☺️ Anonymkode: 2a65d...82d Hvor lang lur har hun på dagen? Anonymkode: ab022...dec
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Helt normalt. Så lenge hun ikke gråter så la henne tumle for seg selv😊
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lang lur har hun på dagen? Anonymkode: ab022...dec Alt fra 1-2 timer, som regel ca 1 1/2 timer. Hun er premature, så har tenkt at hun trenger litt ekstra søvn. Anonymkode: 2a65d...82d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Alt fra 1-2 timer, som regel ca 1 1/2 timer. Hun er premature, så har tenkt at hun trenger litt ekstra søvn. Anonymkode: 2a65d...82d Høres ut som at det kan være verdt å prøve å kutte ned på luren, hun vil nok kompensere for det på natta og sove mer da, samt at innsovning på kvelden vil kunne gå lettere. Er rundt denne tiden man uansett avslutter dagluren, så ville i alle fall kuttet ned til 45 min/1 time (avhengig av søvnsyklusen, greit å ikke vekke på vei inn i neste søvnsyklus, da er de helt i ørska når de våkner og heller ikke kortere enn 45 minutter). Anonymkode: ab022...dec 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Barnet ditt er 2 år, ikke 23 mnd. Jeg er ikke 324 mnd heller Anonymkode: 323f2...897 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Barnet ditt er 2 år, ikke 23 mnd. Jeg er ikke 324 mnd heller Anonymkode: 323f2...897 Nei ikke enda. Anonymkode: 2a65d...82d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei Vi har ei jente på 23 mnd som er våken noen timer på natten, ikke hver natt, men har blitt litt oftere i det siste. Vi trenger ikke å gå inn til henne fordi hun gråter ikke, ligger bare våken å prater å slenger seg rundt. Men kan fort ligge slik opp til 2 timer før hun sovner igjen. Når hun er våken på natten pleier hun å ta igjen søvnen og sover lengre om morningen så hun får totalt rundt 10 timer med søvn hver natt. Lurer egentlig på om dette er ett søvn problem eller normalt for små barn? Tenker at det er jo best for barna å sove sammenhengende. Prøver å google, men får ikke opp ett skikklig svar siden hun ikke gråter🤔 Anonymkode: 2a65d...82d 23 mnd? Anonymkode: 2a0fb...3a5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei ikke enda. Anonymkode: 2a65d...82d Man skriver bare ikke 23 mnd. Ærlig talt. Anonymkode: 2a0fb...3a5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei Vi har ei jente på 23 mnd som er våken noen timer på natten, ikke hver natt, men har blitt litt oftere i det siste. Vi trenger ikke å gå inn til henne fordi hun gråter ikke, ligger bare våken å prater å slenger seg rundt. Men kan fort ligge slik opp til 2 timer før hun sovner igjen. Når hun er våken på natten pleier hun å ta igjen søvnen og sover lengre om morningen så hun får totalt rundt 10 timer med søvn hver natt. Lurer egentlig på om dette er ett søvn problem eller normalt for små barn? Tenker at det er jo best for barna å sove sammenhengende. Prøver å google, men får ikke opp ett skikklig svar siden hun ikke gråter🤔 Anonymkode: 2a65d...82d Hvorfor ikke bare skrive 2 år? Anonymkode: 96f0c...ec3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnet ditt er 2 år, ikke 23 mnd. Jeg er ikke 324 mnd heller Anonymkode: 323f2...897 27år Anonymkode: 96f0c...ec3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 7.47): Hei Vi har ei jente på 23 mnd som er våken noen timer på natten, ikke hver natt, men har blitt litt oftere i det siste. Vi trenger ikke å gå inn til henne fordi hun gråter ikke, ligger bare våken å prater å slenger seg rundt. Men kan fort ligge slik opp til 2 timer før hun sovner igjen. Når hun er våken på natten pleier hun å ta igjen søvnen og sover lengre om morningen så hun får totalt rundt 10 timer med søvn hver natt. Lurer egentlig på om dette er ett søvn problem eller normalt for små barn? Tenker at det er jo best for barna å sove sammenhengende. Prøver å google, men får ikke opp ett skikklig svar siden hun ikke gråter🤔 Anonymkode: 2a65d...82d Helt normalt! Slutt å google, bare bestill the gentle sleep book så får du all forskning og fakta på hva som faktisk er normalt, så er det lettere å se ting som evt ikke er normalt. Men, mine har bare gjort slik i periodene der søvnebhovet har blitt redusert, og duppen på dagen blitt kortet ned, så har det gått bra igjen til neste behov for å redusere dupp - helt til de sluttet helt å sove på dagen mellom 2,5 og 3 år. Så er nok det som skjer, for mye søvn på dagen. Med mindre barnet ikke sover på dagen- Da kan søvnmangel grunnet for sen leggetid være årsak. Anonymkode: 67247...9ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå