Gå til innhold

Har kjøpt bacon og blomkål, tips til oppskrift?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg en gang for mange år siden smakte blomkål og stekt bacon med/i hvit saus. Ost? Gratinert? Husker ikke.

Noen som har en god oppskrift som innebærer noe av dette?

Anonymkode: 40709...c88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kok blomkålen.Ta vare på blomkålvannet.Lag hvit saus og spe med vannet+melk eller fløte.Legg i ildfast form,strø over stekt bacon og revet ost.Gratineres i ovnen i ca 25 min.

Anonymkode: 0bcfa...2e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En favoritt-rett 😊  Jeg gir blomkålen et raskt oppkok, steker bacon og gratinerer det i en tykk ostesaus. (Og hvitløksbrød digger jeg å ha til.

Anonymkode: da476...cc7

• Liker 1
Skrevet

Jeg serverer baconet ved siden av, da er det sprøere enn når det har ligget oppi formen i ovnen. Ellers gjør jeg som beskrevet over, men jeg pleier alltid å ha brokkoli i tillegg til blomkål. :jepp:

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kok blomkålen.Ta vare på blomkålvannet.Lag hvit saus og spe med vannet+melk eller fløte.Legg i ildfast form,strø over stekt bacon og revet ost.Gratineres i ovnen i ca 25 min.

Anonymkode: 0bcfa...2e2

Er så sjukt godt det der!

Skrevet

Litt stekt Chorizo sammen med bacon blir enda bedre. Litt vårløk er heller ikke dumt 😋

Gjest Føsleguri
Skrevet
Rullerusk skrev (29 minutter siden):

Litt stekt Chorizo sammen med bacon blir enda bedre. Litt vårløk er heller ikke dumt 😋

Dette høres skikkelig godt ut 😋 - dette skal jeg prøve neste gang.

Skrevet

Det holder med kokt blomkål, hvit saus og bacon. Første gang jeg likte blomkål spiste jeg dette. De tømte saus og bacon over, og hev innpå. Jeg er driitlei gratinert fuckings ost på alt  😄 det er såå amerikansk. De kan ikke spise noe uten tre kg gratinert ost! 

lag hvitløksbagetter til

nydelig og superenkelt måltid  🙂

AnonymBruker
Skrevet

Dere som skriver "lag hvit saus".... hvordan gjør man det egentlig? 😆 Jeg har aldri laget hvit saus selv, men bare kjøpt ferdig på pose fra Toro. Er det den dere mener, eller lager dere hvit saus selv og hvordan gjøres det ev?

Anonymkode: c9f91...56a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere som skriver "lag hvit saus".... hvordan gjør man det egentlig? 😆 Jeg har aldri laget hvit saus selv, men bare kjøpt ferdig på pose fra Toro. Er det den dere mener, eller lager dere hvit saus selv og hvordan gjøres det ev?

https://www.tine.no/oppskrifter/sauser-og-dressinger/varme-sauser-og-dressinger/hvit-saus?gclid=Cj0KCQjw6NmHBhD2ARIsAI3hrM15albH2dvLEIjSzoDbE2YzixDo8SXd2vTYYHDwJ35GjRb-jDfxuhwaAhKVEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 95a90...7cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det der hørtes ut som en oppskrift på svidd mel for meg 😛 Men ok, får vel prøve, klønete på kjøkkenet som jeg er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...