AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg og kjæresten har begge barn fra tidligere ekteskap. Han ett og jeg tre barn. Nå begynner forholdet å bli seriøst, og jeg har begynt å tenke litt på fremtiden. Jeg synes det enkleste dersom vi skal flytte samnmen, er at vi blir særboere, men bor sammen den uken vi ikke har barn (begge har 50/50). På den måten blir det minst omveltninger for barna. Er det noen som har prøvd dette, og hvordan går det? Anonymkode: f1ad9...818
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Hvordan vet du at dere får «barnefri» i like uker? Anonymkode: 659ae...df5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan vet du at dere får «barnefri» i like uker? Anonymkode: 659ae...df5 For et ekstremt merkelig spørsmål, de vet jo hvilke uker de har samvær. Anonymkode: ea716...9f5 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og kjæresten har begge barn fra tidligere ekteskap. Han ett og jeg tre barn. Nå begynner forholdet å bli seriøst, og jeg har begynt å tenke litt på fremtiden. Jeg synes det enkleste dersom vi skal flytte samnmen, er at vi blir særboere, men bor sammen den uken vi ikke har barn (begge har 50/50). På den måten blir det minst omveltninger for barna. Er det noen som har prøvd dette, og hvordan går det? Anonymkode: f1ad9...818 Jeg synes det høres ut som en veldig god ide. Her setter dere barnas behov først, applaus for det! Det er tross alt ikke så mange år av et helt liv at barn skal bo hjemme, dere voksne kan flytte sammen når barna blir voksne og det er på tide for dem å flytte ut. Anonymkode: ea716...9f5 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Vil forholdet vare? Husk at menn vil ikke betale for andre sine barn! Du har 3stk. Anonymkode: 82f58...587
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vil forholdet vare? Husk at menn vil ikke betale for andre sine barn! Du har 3stk. Anonymkode: 82f58...587 For et merkelig svar. Hvis de bor hver for seg så betaler jo ingen for noen andres barn? Og om forholdet ikke skulle vare er det jo bedre at de bor hver for seg, da blir det ikke noe mas med å flytte fra hverandre igjen. Hva er det med folk i denne tråden, leser dere ikke hi? Anonymkode: ea716...9f5 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Ja gjør det slik for guds skyld!! Har sett så mange kaotiske "bonus"familier som har gått til grunne fordi man ikke passer sammen.. Anonymkode: 516a0...86a 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Ja dette er den beste løsningen. Lever sånn selv. Anonymkode: 7cc33...a61 3
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 (endret) Hvis dere kan få det til å gå opp praktisk og økonomisk, så høres det veldig fornuftig ut av dere. Tenker på den tiden dere skal bo under samme tak og holde begge boligene/deling av utg. til mat og annet forbruk. Endret 20. juli 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Er det noen flere som har gjort det på denne måten og har erfaringer fra det? Vi skal «synkes» sammen fra høsten av slik at vi har barna samtidig. hi Anonymkode: f1ad9...818
Lacy Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Ingen erfaring selv, men det er slik jeg også ser det for meg når det blir min tur 😊
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Vi har 3 barn hver. Var sammen i 3 år før vi flyttet sammen. Bodde sammen i 3 år før jeg ikke orka mer. Flytta ut for 1,5 år siden og nå er vi særboere. Det er slitsomt og rart når man først har bodd sammen og jeg vet ikke om jeg orker fortsette sånn. Vi kommer til å ha vært sammen i 10-12 år før vi kan leve sammen. Ikke helt hva jeg så for meg. Lykke til. Anonymkode: f6dc8...c72
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Vært i din situasjon og skulle ønske vi bare var særboere. Med mindre barens er ganske store og dere er helt på lik linje når det kommer til barneoppdragelse, så er særboer absolutt å anbefale! Anonymkode: 5f1de...874
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 Takk for svar! Ser for meg at det ville blitt en voldsom omveltning, særlig for hans barn som er vant til å være alene. Og dette med barneoppdragelse og regler. De kan jo umulig være helt like, slik at noe må bli annerledes for at det skal bli likt for alle. Hans barn er på alder med mitt mellomste. Vi går nok for særbo, men jeg stusser på eksen min sin plan. Hans nye kjæreste har to barn som er mye yngre enn våre. Har introdusert barna for kjæreste og hennes barn veldig tidlig for å «finne ut om de passer sammen». De har da antagelig planer om å danne storfamilien AS på sikt… Er litt bekymret for hvordan barna våre vil takle dette. Og gjør meg enda mer klar for særboplanen. men kommer vi ikke til å savne hverandre veldig den uken vi ikke bor sammen? Hi Anonymkode: f1ad9...818
sicario Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): men kommer vi ikke til å savne hverandre veldig den uken vi ikke bor sammen? Hi Anonymkode: f1ad9...818 Ikke sikkert det. Jeg tror veldig mange par ville vært lykkeligere lengre, om man hadde en ukes «pause» på den måten. Tror der kan være gunstig jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå