AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Hey, Jeg prøvde tidligere med et innlegg her inne men fikk lite respons fordi de fleste trodde «jeg trollet», når jeg sa at min ex venninne er i samme som meg poster IG stories om meg og en annen venninne. Kort fortalt så lagde hun storm i et vannglass og det skremte både meg og venninna mi. Det var helt sykt hele greia. Vi begge kuttet hun ut tvert. hun er åpenlyst narsissist og jeg blir mer og mer sjokkert for hennes oppførsel og nesten litt redd for hva hun kan finne på. Hun er influencer og Musiker poster stadig stories om hennes forferdelige ex-venninner som aldri var der for henne, aldri støttet henne etc. noe som er så langt fra sannheten at jeg får helt magesår. Hun poster også lange videoer om disse venninne (som da er oss), men det hun beskriver er i en helt annen virkelighet. Jeg er så frustrert og irritert, skuffet og såret. Hun tar null ansvar for oppførselen sin. Jeg ble tilsendt disse videoene da jeg har slettet henne fra IG, kjæresten min har slettet henne. Venninna mi har slettet henne og kjæresten hennes. Alle vet hvordan vi slapp alt for henne. kan jeg rapportere? Hun nevner dog ikke navn, men beskriver tydelig. Jeg syntes det er skikkelig ubehagelig . Det er IG stories og videoer hvor hun snakker om dette. Hun setter seg selv i offer rollen. Men det er vi som har vært ofrene hennes. Gudene vet hva hun forteller folk. Hva kan jeg gjøre? Sende henne en hard melding? Be kjæresten sende henne en hard melding? Rapportere? Svare tilbake med samme mynt? værsånsill! Dette er ikke en trolletråd. Jeg bor i utlandet så det er ingen norsk influenser. Anonymkode: 5993b...ddf
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Hun lagde storm i vannglass, og dere kuttet henne tvert ut. Startet alt her? Hva er den egentlige historien her da? At to venninner går sammen og "kutter ut" den tredje er ikke greit. Så ta alt fra begynnelsen? 5
Silva Pluvialis Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Hva har hun gjort og hva er historien bak at det endte slik?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Dette er vel hennes virkelighet da. Alle saker har tre sider, din side, hennes side, og hva som faktisk skjedde. Det er vel hennes opplevelse av det dere gjorde. Er det noen som kan kjenne dere igjen? Om ikke, hadde jeg bare latt henne holde på. Og også, om du ikke kjenner igjen det hun beskriver, hvordan kan du vite at det er deg hun snakker om? Anonymkode: 1ca66...6d3 3
Virrevirrevapp Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Dere er uvenner. Hennes historie er at det er deres feil. Bare blås i det og gå videre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 En relativ stor, homofil influencer som også har skrevet bok der han server over å ha kommet fra et lite sted der han aldri ble godtatt og at han var venneløs. Sannheten er den at min søster godtok han for den han var fra dag én! Problemet var at hun ikke var kul nok og da var det lettere å påta seg offerrollen enn å skulle innrømme at han hadde en god venninne gjennom hele barneskolen. Skjønn det den som kan. Du er uansett ikke alene. Anonymkode: 4d41c...598 11
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En relativ stor, homofil influencer som også har skrevet bok der han server over å ha kommet fra et lite sted der han aldri ble godtatt og at han var venneløs. Sannheten er den at min søster godtok han for den han var fra dag én! Problemet var at hun ikke var kul nok og da var det lettere å påta seg offerrollen enn å skulle innrømme at han hadde en god venninne gjennom hele barneskolen. Skjønn det den som kan. Du er uansett ikke alene. Anonymkode: 4d41c...598 Så kjipt for søsteren din. Det var så utrolig dårlig av han! Det er stygt gjort mot henne. Men vet ikke hvor relevant det er til historien her? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Det er vel sannsynlig at hun må få seg noe annet å snakke om etterhvert? Evt sier det mer om henne enn om dere. Hadde nok bare latt henne være, overse og overhør. Oppegående mennesker vet uansett å bruke hodet og vet det er mer enn en side av en sak, og de som tror på alt de hører er vel ikke noen du uansett ønsker å henge med? Prøv å ikke fokuser på hva hun gjør og sier, du vet at det ikke er sant det hun sier. Anonymkode: db215...e46 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 SoWhat? skrev (25 minutter siden): Men vet ikke hvor relevant det er til historien her? TS er dermed ikke alene om å ha en venn som kommer med falske uttalelser. Anonymkode: 4d41c...598 9
Cuntzilla Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Det finnes jo lover og regler mot æreskrenkelse i de fleste land, samtidig tviler jeg sterkt på at politiet vil bruke noe tid på en venninnekrangel på Instagram.. det synes jeg ikke de burde heller 😛 Du kan jo prøve å rapportere til Insta, jeg vet ikke om de synes det er nok til å utestenge, men det finner man vel ikke ut før man prøver. Det enkleste og mest åpenbare løsningen her er å gi faen. Er dette egentlig et problem som faktisk påvirker deg i din hverdag? Hvor mange leser den storyen, hvor mange av de igjen tror faktisk på den, og hvor mange av de igjen vet hvem du er - og bryr det deg? Om du absolutt vil ha henne til å stoppe, så tror jeg ikke det nytter å snakke fornuft til henne, for hun virker jo litt gal. Ikke å sette hardt mot hardt heller, da blir hun bare enda mer offer. Jeg tror faktisk du må legge deg flat og si unnskyld og prøve å komme på godsiden igjen om målet er å få historiene bort. Men da har du henne i livet ditt igjen, og det høres jo ikke akkurat ideelt ut. Nei.. blås i det. Livet er altså for kort. Aksepter og move on. Fortell din side til felles venner og drit i resten. 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 SoWhat? skrev (6 timer siden): Hun lagde storm i vannglass, og dere kuttet henne tvert ut. Startet alt her? Hva er den egentlige historien her da? At to venninner går sammen og "kutter ut" den tredje er ikke greit. Så ta alt fra begynnelsen? Les dette innlegget - TS Jeg prøvde å lage innlegget litt kortere og mindre beskrivende da jeg allerede skrev et innlegg om dette, mange trodde også det var trolletråd. Det startet med at hun hadde bursdag for 2 mnd, hun ba alle om å ta en test før vi kom - dette er en selvfølge spør du meg , da her jeg bor kan man teste seg gratis på både apotek og test-sentrum. Greia med disse testene er at man kan ta den samme testen på testsentrum og apotek - forskjellen er at testen på testsentrumet er at man kan vente 20 minutter så får man tilsendt bevis på at man har tatt test og at den er negativ. hvis du tar apotek test får du «negativ eller positiv» uten «offentlig» bevis, men det er akkurat samme test. Hun skulle ha bursdags-frokost. Hun invitere oss 5 dager før bursdagen. Jeg ringte da min ex venninne, la oss kalle henne Sandra, og sa at jeg ikke har tid til å dra til testsentrum på morgen. Jeg måtte da hatt reist en time og ventet en halv time. Sa til henne at jeg tar den hjemme og at jeg kan sende henne resultatet om hun ikke stoler på meg. Hun sa deg var greit. Dagen kommer og vi (meg og min andre venninne) har stelt i stand en stor plakat til henne med glitter, bilder, minner etc. noe som jeg jobbet hele kvelden på. Jeg aner fred og ingen fare og min andre venninne ringer meg grinende sier at «Sandra», har skjelt henne ut fordi hun tok testen hjemme. Hun ba også min andre venninne om å dra til helvete og at hun kunne drite i å komme i bursdagen. Jeg dro helt sjokkert til bursdagen og leverte gaven, ble to - tre timer hvor hun var pissur hele dagen. Sa at venninnen vår ødela hele bursdagen. Jeg var helt sjokkert. Ga henne gaven, hun sa at hvis hun henger opp gaven kommer hun til å få mareritt. Kort fortalt hun klikket på meg senere og sendte meg en lang melding hvor hun skrev at hun mente at jeg ikke respekterte henne også, pga samme jævla test. Jeg skrev at jeg syntes hun overreagere massivt og at jeg syntes oppførselen hennes er uforståelig. Hun poster da første IG story hvor hun skriver på engelsk ✨Når de klarer å ødelegge bursdagen din✨. Jeg sender henne melding og spør hva søren den storien er om. Hun sier at jeg må slutte å være overfølsom og at den handler om min andre venninne. Kjempe barnslig. Jeg tar avstand fra henne. Her kommer den største delen: hun skulle gi ut en låt 3 uker etterpå. Denne låten handlet egentlig om eksen hennes, men nå har hun skiftet storien på låta. Så nå handler den om oss!! Altså. Hun har da brukt dette i markedsføringen , så hver gang hun snakker om låten - så snakker hun om venninnene som aldri var der. Det er lange videoer og stories. Jeg får hele frysninger når jeg ser dette. Sannheten er at vi begge var der alltid for henne, spesielt min andre venninne. Hun droppet alt for henne om det var noe. Hun sov hos meg i dager når hun var i brudd. Jeg har stelt i stand bursdager for henne, release party for låtene hennes, tatt telefonen når hun har hatt det kjipt selv om jeg har hatt date night med kjæreste. Hun har en tendens til å komme opp i drama og jeg var alltid der til å støtte henne. Jeg var for snill. Så dette sårer skikkelig. Verste er at folk som ikke kjenner meg ordentlig , vet at det er meg og min venninne hun prater om. Hun sier at vi lagde drama, at vi var det ene og det andre - men hun snakker jo om seg selv!! Det er helt vilt. Så værsåsnill... hva kan jeg gjøre - jeg føler hun invaderer livet mitt og jeg har lyst til å rapportere eller ta handling. Har noen råd? TS Anonymkode: 5993b...ddf 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Cuntzilla skrev (26 minutter siden): Det finnes jo lover og regler mot æreskrenkelse i de fleste land, samtidig tviler jeg sterkt på at politiet vil bruke noe tid på en venninnekrangel på Instagram.. det synes jeg ikke de burde heller 😛 Du kan jo prøve å rapportere til Insta, jeg vet ikke om de synes det er nok til å utestenge, men det finner man vel ikke ut før man prøver. Det enkleste og mest åpenbare løsningen her er å gi faen. Er dette egentlig et problem som faktisk påvirker deg i din hverdag? Hvor mange leser den storyen, hvor mange av de igjen tror faktisk på den, og hvor mange av de igjen vet hvem du er - og bryr det deg? Om du absolutt vil ha henne til å stoppe, så tror jeg ikke det nytter å snakke fornuft til henne, for hun virker jo litt gal. Ikke å sette hardt mot hardt heller, da blir hun bare enda mer offer. Jeg tror faktisk du må legge deg flat og si unnskyld og prøve å komme på godsiden igjen om målet er å få historiene bort. Men da har du henne i livet ditt igjen, og det høres jo ikke akkurat ideelt ut. Nei.. blås i det. Livet er altså for kort. Aksepter og move on. Fortell din side til felles venner og drit i resten. Takk for ordentlig svar. Ja, jeg ønsker å gi faen, men hun er typen som også går rundt å slenger dritt. Gudene vet hva hun sier til de i bransjen som jeg også jobber i. Hvis jeg rapporterer på insta, kan hun få vite at det er jeg som har rapportert? Det er et problem da jeg får tilsendt videoer i hytt og pine. Også ser jeg stories bli re-postet da hun bruker det som markedsføring på en låt. Har mer beskrivende innlegg under. Jeg syntes dette er kjempe ubehagelig. Takk for ordentlig svar! TS Anonymkode: 5993b...ddf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Anonymkode: 7a483...daf 🥲🥲🥲 TS Anonymkode: 5993b...ddf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel sannsynlig at hun må få seg noe annet å snakke om etterhvert? Evt sier det mer om henne enn om dere. Hadde nok bare latt henne være, overse og overhør. Oppegående mennesker vet uansett å bruke hodet og vet det er mer enn en side av en sak, og de som tror på alt de hører er vel ikke noen du uansett ønsker å henge med? Prøv å ikke fokuser på hva hun gjør og sier, du vet at det ikke er sant det hun sier. Anonymkode: db215...e46 Jeg prøver, men jeg får tilsendt det hun legger ut til tross for at vi ikke følger hverandre. Jeg er bare så sjokkert, hvordan hun kan vri og vende på en historie noe så innmari. Jeg visste alltid at hun var litt "crazy", men jeg trodde ikke at hun var direkte råtten. Det er sårende. Vi kjente hverandre i flere år. TS Anonymkode: 5993b...ddf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En relativ stor, homofil influencer som også har skrevet bok der han server over å ha kommet fra et lite sted der han aldri ble godtatt og at han var venneløs. Sannheten er den at min søster godtok han for den han var fra dag én! Problemet var at hun ikke var kul nok og da var det lettere å påta seg offerrollen enn å skulle innrømme at han hadde en god venninne gjennom hele barneskolen. Skjønn det den som kan. Du er uansett ikke alene. Anonymkode: 4d41c...598 Veldig sant. Så trist for søsteren din!! Jeg vet ingenting om denne homofile influencerens ekte historie, men det er aldri en fin følelse når du stiller opp og stiller opp men dermed blir dette brukt som en del av en markedsførings-kampanje. Skikkelig rotten følelse. TS Anonymkode: 5993b...ddf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er vel hennes virkelighet da. Alle saker har tre sider, din side, hennes side, og hva som faktisk skjedde. Det er vel hennes opplevelse av det dere gjorde. Er det noen som kan kjenne dere igjen? Om ikke, hadde jeg bare latt henne holde på. Og også, om du ikke kjenner igjen det hun beskriver, hvordan kan du vite at det er deg hun snakker om? Anonymkode: 1ca66...6d3 Nei, det er faktisk ikke hennes virkelighet. Hun vet godt at hun var helt gal mot oss. Hun var direkte slem og manipulerende. TS Anonymkode: 5993b...ddf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hey, Jeg prøvde tidligere med et innlegg her inne men fikk lite respons fordi de fleste trodde «jeg trollet», når jeg sa at min ex venninne er i samme som meg poster IG stories om meg og en annen venninne. Kort fortalt så lagde hun storm i et vannglass og det skremte både meg og venninna mi. Det var helt sykt hele greia. Vi begge kuttet hun ut tvert. hun er åpenlyst narsissist og jeg blir mer og mer sjokkert for hennes oppførsel og nesten litt redd for hva hun kan finne på. Hun er influencer og Musiker poster stadig stories om hennes forferdelige ex-venninner som aldri var der for henne, aldri støttet henne etc. noe som er så langt fra sannheten at jeg får helt magesår. Hun poster også lange videoer om disse venninne (som da er oss), men det hun beskriver er i en helt annen virkelighet. Jeg er så frustrert og irritert, skuffet og såret. Hun tar null ansvar for oppførselen sin. Jeg ble tilsendt disse videoene da jeg har slettet henne fra IG, kjæresten min har slettet henne. Venninna mi har slettet henne og kjæresten hennes. Alle vet hvordan vi slapp alt for henne. kan jeg rapportere? Hun nevner dog ikke navn, men beskriver tydelig. Jeg syntes det er skikkelig ubehagelig . Det er IG stories og videoer hvor hun snakker om dette. Hun setter seg selv i offer rollen. Men det er vi som har vært ofrene hennes. Gudene vet hva hun forteller folk. Hva kan jeg gjøre? Sende henne en hard melding? Be kjæresten sende henne en hard melding? Rapportere? Svare tilbake med samme mynt? værsånsill! Dette er ikke en trolletråd. Jeg bor i utlandet så det er ingen norsk influenser. Anonymkode: 5993b...ddf Snodig dette. At alle er narsissister så snart man har en uenighet med en person. I dette tilfellet er ikke vedkommende bare narsissist, men åpenbar narsissist - da kan vi slå oss til ro med at trådstarter ikke har noe ansvar for den situasjonen som har oppstått. For det er vel det du ønsker, bekreftelse på at din tidligere venninne er narsissist, og at ingenting skyldes din egen opptreden i den uenigheten som har oppstått? La meg være klinkende klar, du har min hele og fulle sympati at din tidligere venninne, den åpenbare narsissisten hun er er umulig å forholde seg til. Så send henne mange "harde" meldinger. Kjempeharde meldinger. For det hjelper mot narsissister! Selv tror jeg at så mange som 9 av 10 som sier at andre er narsissister er narsissister selv. Men som narsissister så har de liten til ingen selverkjennelse at de faktisk er det. Snodig Anonymkode: a799d...7a7 1
MaleficentAurora Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hey, Jeg prøvde tidligere med et innlegg her inne men fikk lite respons fordi de fleste trodde «jeg trollet», når jeg sa at min ex venninne er i samme som meg poster IG stories om meg og en annen venninne. Kort fortalt så lagde hun storm i et vannglass og det skremte både meg og venninna mi. Det var helt sykt hele greia. Vi begge kuttet hun ut tvert. hun er åpenlyst narsissist og jeg blir mer og mer sjokkert for hennes oppførsel og nesten litt redd for hva hun kan finne på. Hun er influencer og Musiker poster stadig stories om hennes forferdelige ex-venninner som aldri var der for henne, aldri støttet henne etc. noe som er så langt fra sannheten at jeg får helt magesår. Hun poster også lange videoer om disse venninne (som da er oss), men det hun beskriver er i en helt annen virkelighet. Jeg er så frustrert og irritert, skuffet og såret. Hun tar null ansvar for oppførselen sin. Jeg ble tilsendt disse videoene da jeg har slettet henne fra IG, kjæresten min har slettet henne. Venninna mi har slettet henne og kjæresten hennes. Alle vet hvordan vi slapp alt for henne. kan jeg rapportere? Hun nevner dog ikke navn, men beskriver tydelig. Jeg syntes det er skikkelig ubehagelig . Det er IG stories og videoer hvor hun snakker om dette. Hun setter seg selv i offer rollen. Men det er vi som har vært ofrene hennes. Gudene vet hva hun forteller folk. Hva kan jeg gjøre? Sende henne en hard melding? Be kjæresten sende henne en hard melding? Rapportere? Svare tilbake med samme mynt? værsånsill! Dette er ikke en trolletråd. Jeg bor i utlandet så det er ingen norsk influenser. Anonymkode: 5993b...ddf Du hadde meg nesten til du nevnte at hun er influencer og musiker, da falt jeg av. Uansett hva saken mellom dere er så er ikke oppførselen hennes greit.
Skalperud Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Jeg tenker at 95% tenker at hun er opomerksomhetssyk og ikke helt god som legger ut sånt. Tror ikke du skal bry deg. Om noen begynner å fortelle, si du ikke vil høre. Ikke synk ned på hennes nivå og ta oppvasken digitalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå