AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 På søndag søkte jeg om arbeidsavklaringspenger, jeg har nedsatt funksjonsevne og trenger bistand og kognitiv atferdsterapi for å kunne fortsette med studier/jobb. Jeg sendte ved referat fra testing hos nevropsykolog og psykiater hvor min helsetilstand står godt beskrevet og detaljert. Mandagen etter fikk jeg e-post om at nav har hentet ut skattekortet mitt, (NAV økonomilinjen). Vil det si at søknaden har blitt innvilget og at de skal betale ut stønad til meg eller bare henter de skattekortet som en rutine når de behandler søknader? På nav sine sider så står det at søknaden er under behandling enda. Takk for eventuelle svar og ha en fin kveld 🥰😍 Anonymkode: be2fc...b86
Million Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Jeg ville se på det som logisk at de henter ut skattekortet fordi de har tenkt å utbetale deg noe. Så ja, jeg skulle tro den stønaden derfor egentlig er godkjent. MEN det kan også hende de henter ut slikt som standardrutine tidlig i prosessen uansett om de skal benytte skattekortet eller ikke. Dette kjenner jeg ikke til dessverre, og det er nok en slags intern rutine innen NAV, for jeg fant ikke noe når jeg googlet.
frokenstrand Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 (endret) Du burde ringe å høre i dag! Kan være vanlig rutine de har med p hente tidlig. Var jo veldig kort tid. Men vet jo aldri lykke til. Endret 20. juli 2021 av frokenstrand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå