Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt tilbudt venteliste plass på sykepleie studie i Namsos. Startet som nummer 30 i køen, men nå nede på 23. Kø plassen ikke bevegd seg siste døgnet.

Helt ærlig, tror dere jeg har sjans til å komme inn? 

Anonymkode: 235c1...b8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Søk på restplass andre steder i landet om du har mulighet. 
men masse lykke til! Og flott valg av yrke, du er sårt tiltrengt! Hilsen sykepleier selv:-) 

Anonymkode: a97b3...41e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å si. Jeg var på venteliste plass 27, og kom inn på førstevalget for to år siden 😊

Anonymkode: 67e74...17a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig vanskelig å si. Jeg var på venteliste plass 27, og kom inn på førstevalget for to år siden 😊

Anonymkode: 67e74...17a

Hvilket studie var d? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg begynte på sykepleien var det veldig mange som trakk seg de 4 første ukene, om din skole fortsatt tar opp i denne tidsperioden, noe jeg tror de gjør grunnet sykepleiemangel kan du faktisk være heldig nok til å komme inn. Men er jo et sjansespill. Hva med å sende e-post til skolen og få statistikk på hvor mange som trekker seg og om det er sjans? De vil jo ha motiverte studenter fremfor de som ikke ønsker studiet...

Anonymkode: d50eb...352

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når jeg begynte på sykepleien var det veldig mange som trakk seg de 4 første ukene, om din skole fortsatt tar opp i denne tidsperioden, noe jeg tror de gjør grunnet sykepleiemangel kan du faktisk være heldig nok til å komme inn. Men er jo et sjansespill. Hva med å sende e-post til skolen og få statistikk på hvor mange som trekker seg og om det er sjans? De vil jo ha motiverte studenter fremfor de som ikke ønsker studiet...

Statistikken for hvor mange de tar inn fra venteliste ligger jo på Samordna, trenger ikke ringe for det.

Anonymkode: 38386...e8e

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Takk for godt tips, du sier noe der 😊

Endret av Engangsgrilleren
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Statistikken for hvor mange de tar inn fra venteliste ligger jo på Samordna, trenger ikke ringe for det.

Anonymkode: 38386...e8e

Statistikk på ca hvor mange som trekker seg vs innkomsttallet, så det ligger på samordna? Da kan man jo regne litt ut om det er sannsynlig eller sjans for å komme inn eller ikke. Evt. sjekke hvor mange som trekker seg hvert år el noe. Husker vi fikk stort frafall og mange nye innen 1 mnd, men detter er jo 4 år siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...