AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #61 Skrevet 20. juli 2021 Jeg hadde besøkt min bestefar og var på vei hjem. Ble truffet av glass fra eksplosjonen. Glemmer aldri Anonymkode: 4c689...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #62 Skrevet 20. juli 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Husker du hva du gjorde, tenkte etc da du først hørte om angrepet? Anonymkode: e1c7f...911 Jepp. Stod i stua hos en kunde (jeg er elektriker) skulle til å si hade. Ble sittende der å se på nyhetene i mange timer. Anonymkode: f7aa1...8d3 3
Chantielle Skrevet 20. juli 2021 #63 Skrevet 20. juli 2021 Ryddet for nedsettende innhold. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #64 Skrevet 20. juli 2021 Hjemme med mann og barn...satt å fulgte nyhetssendingene med sjokk. Så sa mannen at jeg måtte sjekke xxx sin facebook (en av elevene mine), og feeden var full av " Gi lyd fra deg!" Og "Går det bra???"... Det gikk ikke bra. Denne eleven og en annen tidligere elev var blant de første som ble skutt 😕 men dette fikk vi ikke vite før noen dager senere, de stod lenge som "savnet" på listene. Vi håpet guttene var kjørt på sykehus uten ID, og håpet lenge de hadde klart seg. Da vi la oss den kvelden var det lekket ut at gjerningsmannen var norsk. Jeg var i sjokk. Anonymkode: 5d43f...495 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #65 Skrevet 20. juli 2021 Bodde i utlandet og var på kontoret da bomben gikk av i regjeringskvartalet. Jeg satt og oppdaterte og oppdaterte nettleseren for å få ny informasjon. Sendte melding til all venner som jobbet i regjeringskvartalet. Dro hjem fra jobb tidlig for jeg klarte ikke konsentrere meg. Jeg skulle reise bort med kjæresten samme helg. Møtte ham på togstasjonen og fikk da oppdateringer om hva som skjedde på Utøya. Jeg klarte ikke gjøre noe. Følte at alt rundt meg kollapset. Dro hjem igjen. Reiste hjem til Norge en av de neste dagene. Husker fremdeles jeg satt i stua til onkel og så på nyhetene den neste uka. Søskenbarnet mitt sa bare "Hvorfor skal jeg bry meg? Jeg kjente ingen der". Det satt igjen i meg. Hvordan vi kunne ha så ulike oppfatninger av hva som skjedde og hvordan det berørte oss. Anonymkode: 74ec6...05a
Målvakt Skrevet 20. juli 2021 #66 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var 11 år gammel da 22.juli 2011 skjedde. Jeg var akkurat kommet hjem fra Sverige med venninnen min og foreldrene hennes. Mamma og pappa stoppet ikke å ringe, fordi de var bekymret for om vi var i Oslo på tidspunktet. Da jeg kom hjem husker jeg at alle sammen stod og så på nyhetene. Jeg kommer fra en muslimsk familie, så min far satt seg ned på knærne sine og sa «jeg håper for Guds skyld ikke at dette er en muslim». I dag er jeg 22 år gammel, den gang var jeg 11❤️ Anonymkode: 12e1a...bb6 ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #67 Skrevet 21. juli 2021 On 7/20/2021 at 1:29 PM, Apis said: Den fulgte jeg også, og skjønte også ingenting av det som foregikk, Huff, gikk inn på den tråden nå, husket den igjen fra 2011. Men hadde glemt/fortrengt hvor mye gruff som var der før man fikk vite hvem som sto bak. Anonymkode: c7f19...07d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #68 Skrevet 21. juli 2021 Var hos mormor, bodde der på den tiden, så ikke noe rart at jeg husker den delen. Husker dog veldig godt at jeg satt og spilte et spill på pc akkurat da bomben i Oslo gikk av. Tenkte først det «bare» var en eksplosjon som følge av en gasslekkasje eller noe annet relativt uskyldig, men det tok jo ikke lange tiden før det var klart at det var en bombe. Da stod alle nervene mine i helspenn, hjertet slo ekstra hardt og jeg ble kvalm. Jeg skulle også ha min første vakt i ny jobb den kvelden. Hadde fått jobb som ryddehjelp på et utested. Var litt usikker om det egentlig var noe vits i dra dit, regna med de fleste ville velge å være hjemme den kvelden i stedet for på byen, men siden jeg ikke hadde hørt noe annet, dro jeg allikevel. Dro dit bare en time eller to etter at skytingen på Utøya hadde sluttet. Det var så surrealistisk å komme dit. Alle var bare helt stille, sjefen min gråt, barsjef stod og fulgte med på nyhetene med åpen munn og bare gråt. Sjefen min kommer bort til meg og sier at hun vil holde åpent slik at de som ønsker kan få komme og være sammen, men at de kom til å ha dempet musikk og ellers ha en rolig stemning. Hadde vært på jobb et par timer da et par gutter jeg kjenner kom gående inn og gråt. De hadde en hel vennegjeng på Utøya, og hadde hørt fra alle utenom én. Han døde dessverre den dagen, og det fikk de bekreftet mens de satt der da en kompis som var på øya ringte de og fortalte det. Han hadde vært sammen med han da han ble skutt og drept ved pumpehuset. Etter det, kom sjefen min bort til meg og fortalte meg at jeg bare kunne reise hjem. Jeg kjente godt til han som døde, og på vei hjem kom mine tårer. Jeg måtte stoppe opp på veien hjem fordi jeg måtte kaste opp. Jeg husker det så godt, og kommer aldri til å glemme det. Husker også at jeg samme dagen eller dagen etter hørte masse sirener som ulte forbi huset til mormor. Stusset på det der og da, og ble redd. Jeg bor i Hamar, så jeg ble senere forklart at sirenene jeg hørte mest sannsynlig kjørte utrykning til Rena og til gården terroristen hadde leid. Anonymkode: 6e4fd...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #69 Skrevet 21. juli 2021 Det var en surrealistisk dag. Satt klistra foran tv og pc. Leste alt om abb for ryktene kom fort. Anonymkode: 33be2...864 1
Crobern Skrevet 21. juli 2021 #70 Skrevet 21. juli 2021 Jeg var på jobb. Husker at det kom varsel om bombe i Oslo. Når det kom melding om skyting på Utøya sa en kollega at det måtte være er en sammenheng. Han fikk rett. I dagene etter hadde vi flagg på hvert skrivebord. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #71 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 23.07): Husker du hva du gjorde, tenkte etc da du først hørte om angrepet? Anonymkode: e1c7f...911 Jeg satt faktisk å så på tv når det skjedde. Og ble sittende å se helt til kl 03.00. Var helt sjokkert og rystet. Jeg visste for øvrig at det var skudd på Utøya lenge før det kom på TV. Tror denne informasjonen ble spredt på Facebook nesten fra første skudd. "Ikke ring barna på Utøya!!", eller no i den duren. Hver gang jeg hører "Mitt lille land" av Maria Mena så får jeg flashback og tårer i øynene. Anonymkode: 8f216...ce5 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #72 Skrevet 22. juli 2021 Skulle begynne på siste året på videregående det året, husker hverdagen besto av å se/lese nyheter bortimot hele døgnet den første tiden. Anonymkode: b83ac...914
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #73 Skrevet 22. juli 2021 Husker jeg kortsluttet i hodet og tenkte muslimjævler før terroristen ble kjent. Jeg var dessverre ikke alene om det. Anonymkode: f6d1e...4f8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå