AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 ... og dette går skikkelig inn på meg. De har to små barn i lag, og jeg er så usikker på hvordan familiedynamikken kommer til å bli som følge av dette. Jeg er veldig glad i svigerinnen min, en kul, kjekk og snill dame. Tar seg godt av ungene, og våre barn. Hvordan ble de for de av dere som har opplev noe lignende? Jeg gruer meg allerede til den dagen det kommer til å komme en ny dame i familien 😖 Tenker at svigerinnen er tanten til barna våre, vi har vært veldig påpasselige med å kalle hverandre tante for barna våre. Inkludering uten blodsbånd. Det blir uvanlig og rart uten samla gjeng til jul. Dette er en "tragedie" i mine og min manns øyne. Selvfølgelig tenker vi jo også at det er godt for dem hvis de trenger å ha det sånn. Det er bare tunge følelser å kjenne på i denne tiden. Anonymkode: 5b955...338 2
Bokdamen Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Skjønner deg godt, det blir jo slutten på et forhold for dere også uten at dere har valgt det selv. Dynamikken når dere er med bror og tantebarn eller med storfamilien blir annerledes når hun mangler og en dag er det gjerne en ny ved bordet. Prøv å være litt bevisst på hvilken «rolle» hun har fylt og hvordan dette tomrommet fylles. Har hun eks. tatt mye praktisk ansvar? Vært den som alltid bakte? Tatt ansvar for at familie møtes? Ville synes da var veldig vondt om en av mine svigerinner skulle forsvinne, etter mange år er de en helt naturlig del av familien min. Har du vært i kontakt med henne etter at dere fikk beskjed? Hvis ikke ville jeg sendt henne en melding og sagt jeg vil savne henne som svigerinne. 6
Hulderen Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Det er inge grunn til å slutte å kalle henne tante, eller slutte å omgås henne. Hun vil alltid være moren til dine barns søskenbarn. 21
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Sånn er det av og til. Verste med slikt er at den parten som er en del av din slekt ikke lar deg få noe ordentlig farvel med den personen som er ute av slekta, og ikke tar hensyn til at flere slektninger synes dette ble sårt. Anonymkode: 96848...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Bokdamen skrev (7 timer siden): Skjønner deg godt, det blir jo slutten på et forhold for dere også uten at dere har valgt det selv. Dynamikken når dere er med bror og tantebarn eller med storfamilien blir annerledes når hun mangler og en dag er det gjerne en ny ved bordet. Prøv å være litt bevisst på hvilken «rolle» hun har fylt og hvordan dette tomrommet fylles. Har hun eks. tatt mye praktisk ansvar? Vært den som alltid bakte? Tatt ansvar for at familie møtes? Ville synes da var veldig vondt om en av mine svigerinner skulle forsvinne, etter mange år er de en helt naturlig del av familien min. Har du vært i kontakt med henne etter at dere fikk beskjed? Hvis ikke ville jeg sendt henne en melding og sagt jeg vil savne henne som svigerinne. Det er ingen andre enn som vet at det er over. Hun er veldig inkluderende. Jeg tror jeg alltid kommer til å tenke på henne som sv igerinne, og definitivt alltid som tante. Hun har vært min samtalepartner i en slekt som ellers har vært veldig "frossen"(kald?), og vi har knyttes mye over felles tenking og det å uttrykke følelser. Hun er som tidligere sagt, kjempemor og tante! Super dame. Hulderen skrev (7 timer siden): Det er inge grunn til å slutte å kalle henne tante, eller slutte å omgås henne. Hun vil alltid være moren til dine barns søskenbarn. Skal ikke slutte å omgås. Blir bare vondt på en måte at hun ikke skal være der med resten av familien på ting 😪 Dette var egentlig en veldig god kommentar å lese, den gjorde godt på en måte, for den var så enkel, men så bekreftende og senket stressnivået mitt 😅😊 Anonymkode: 5b955...338 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er det av og til. Verste med slikt er at den parten som er en del av din slekt ikke lar deg få noe ordentlig farvel med den personen som er ute av slekta, og ikke tar hensyn til at flere slektninger synes dette ble sårt. Anonymkode: 96848...a7a Ja, og det kommer definitivt til å skje! Svigerbror har et helt annet syn på ting enn svigerinne. Dessverre vet jeg litt som han har fortalt til andre som jeg igjen har fått høre (drittslenging) om svigerinnen min. Jeg har aldri sagt noe om dette til henne. Plutselig har hun styrt inn på en lignende historie som jeg har skjønt var samme hendelse, hvor hendelsesforløpet var noe heeelt annet, og faktisk ganske dårlig oppførsel fra HANS side, enn hennes (som jeg jo hørte på gata). Jeg er så redd for at det ikke kommer til å bli et bra brudd, og vanskelig i familien ellers. Det kommer til å.bli ignorert vekk, og bare snakka dritt om svigerinnen, og det er så vondt og feil, for jeg vet hvor mye jun har stått på og hva hun har holdt ut med han. 😰 Anonymkode: 5b955...338
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Uten blodsbånd? Det er jo blodsbånd mellom barna deres. Hun vil alltid være moren til dine barns fettere og kusiner, på samme måte som din bror er faren deres. Jeg ville kalt henne tante for resten av livet, fordi det er det hun er, som mor til dine barns søskenbarn. Og det er ingen lov som forbyr DEG og dine barn å omgås henne fremdeles, selv om det er brudd mellom henne og broren din. Det håper jeg du vil fortsette og ha, og ikke utestenger henne av misforstått lojalitet overfor din bror. Som sagt, hun er moren til dine nevøer og nieser og dine barns søskenbarn! Anonymkode: c29b2...6ec 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Det heter ikke svigerbror.Det heter svoger. Anonymkode: 74a04...abc 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Uten blodsbånd? Det er jo blodsbånd mellom barna deres. Hun vil alltid være moren til dine barns fettere og kusiner, på samme måte som din bror er faren deres. Jeg ville kalt henne tante for resten av livet, fordi det er det hun er, som mor til dine barns søskenbarn. Og det er ingen lov som forbyr DEG og dine barn å omgås henne fremdeles, selv om det er brudd mellom henne og broren din. Det håper jeg du vil fortsette og ha, og ikke utestenger henne av misforstått lojalitet overfor din bror. Som sagt, hun er moren til dine nevøer og nieser og dine barns søskenbarn! Anonymkode: c29b2...6ec Tusen takk for denne kommentaren veldig godt at noen satte ord så riktig på det jeg følte 💕 Helt rett 🙌 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det heter ikke svigerbror.Det heter svoger. Anonymkode: 74a04...abc Ok 🙂 Anonymkode: 5b955...338
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Jeg hadde god kontakt med svigerfamilien min, var jeg som holdt kontakten mellom dei og barna da jeg var gift, men nå 1 år etter bruddet har vi ingen kontakt. Hører aldri noe fra de, og vet de har lite kontakt med barna no. Ett brudd fører med seg mye vanskelige følelser, og de tok «parti» med eksen min, selv om det var han som dumpet meg som høygravid med minste og ble sammen med ei anna. Anonymkode: a9b20...649
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Må bare si at det med å sende en melding var en veldig god ide. Vi har skilt oss etter 20 år og jeg har ikke hørt noe fra svigerfamilien. Jeg tenker det betyr at de egentlig aldri likte meg noe særlig. Anonymkode: 18e33...a43
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Dette har jeg opplevd. Min tante jeg vokste opp med er fortsatt min tante. Den nye damen onkelen min fant er jeg blitt glad i for lenge siden, men omtaler henne ved navn. Hun er en berikelse i familien, og som en reservebestemor til mine barn. Anonymkode: 6710c...930
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Jeg holdte kontakt med eks svigerinnen min etter bruddet. Forklarte broren min at barna likte å besøke tanten sin og hun kom alltid til å være en del av livene deres. Barna mine besøker søskenbarna sine rett som det er. De ringer å spør om de er til onkel eller tante. Nå har broren min fått en ny dame og barna mine kaller hun ikke tante. De liker ikke å være der når hun er der. Men håper det går seg til etterhvert. Men hun kan aldri erstatte plassen til tanten. Anonymkode: 2b66d...22c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja, og det kommer definitivt til å skje! Svigerbror har et helt annet syn på ting enn svigerinne. Dessverre vet jeg litt som han har fortalt til andre som jeg igjen har fått høre (drittslenging) om svigerinnen min. Jeg har aldri sagt noe om dette til henne. Plutselig har hun styrt inn på en lignende historie som jeg har skjønt var samme hendelse, hvor hendelsesforløpet var noe heeelt annet, og faktisk ganske dårlig oppførsel fra HANS side, enn hennes (som jeg jo hørte på gata). Jeg er så redd for at det ikke kommer til å bli et bra brudd, og vanskelig i familien ellers. Det kommer til å.bli ignorert vekk, og bare snakka dritt om svigerinnen, og det er så vondt og feil, for jeg vet hvor mye jun har stått på og hva hun har holdt ut med han. 😰 Anonymkode: 5b955...338 Det er det som er. Man må ikke bare naivt godta at den personen av det forhenværende paret, som er medlem i din del av slekta, automatisk er snill som et lam/forteller hele sannheten. Anonymkode: 96848...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå