Gå til innhold

Ungenes oppførsel etter ferie med faren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene er hjemme igjen etter ferie med far, hans kjæreste og hennes familie. Og nå har jeg nesten lyst og sende de tilbake. De krangler, diskuterer, smeller i dører, svarer frekt, gjør ikke noe som de får beskjed om og alt jeg sier er feil. Det kreves mye mer oppmerksomhet enn vanlig og har vel bare vært hyggelige her når vi spiste is. Ene ungen klarte t.o.m og si han ikke ville hjem, enda vi skal på en ferie barna valgte og gledet seg til. Og før ferien ville de ikke dra til han.
Den andre ungen fortalte at kjæresten hadde rettet på barnets fortelling om noe personlig fra oss. (Vil ikke beskrive det her) 
Faren er en sint og voldelig mann med store manipulative evner og det har vært mye husbråk hos dem så jeg trodde egentlig de hadde slått opp. Nå  er jeg selvfølgelig bekymret. Hvordan er deres barn etter samvær? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker stakkars unger som har en sånn far, og en mor som synes de er ufordragelige når de sikkert bare reagerer på at de har hatt det ille. 

Anonymkode: 52717...bd6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende de er like slitsomme når de kommer til far. 

Anonymkode: acb60...498

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hende de er like slitsomme når de kommer til far. 

Hysj. Dette er en tråd for å henge ut far og få støtte og sympati for at far er en dritt. 

Ikke ulikt veldig mange andre tråder her på kg

🍰

Anonymkode: 9f804...f40

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Ville forsøkt å snakke med dem om hvordan det var hos far og hva de føler, samt gi dem rom til å ha litt sterke følelser i noen dager. At de ikke vil dra/ikke vil hjem er vel ganske vanlig for barn, de vil jo gjerne bare være der de er. Hvorfor har de samvær med en som er voldelig? Er han voldelig mot barna noen gang? 

Anonymkode: 85d3b...a8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker stakkars unger som har en sånn far, og en mor som synes de er ufordragelige når de sikkert bare reagerer på at de har hatt det ille. 

Anonymkode: 52717...bd6

Jeg har ikke sagt at de er ufordragelige. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hysj. Dette er en tråd for å henge ut far og få støtte og sympati for at far er en dritt. 

🍰

Beklager 🙈 Jeg bare følte for å ødelegge litt ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er barna? Ville forsøkt å snakke med dem om hvordan det var hos far og hva de føler, samt gi dem rom til å ha litt sterke følelser i noen dager. At de ikke vil dra/ikke vil hjem er vel ganske vanlig for barn, de vil jo gjerne bare være der de er. Hvorfor har de samvær med en som er voldelig? Er han voldelig mot barna noen gang? 

Anonymkode: 85d3b...a8f

Får ikke noe ut av dem. De forteller veldig lite.  Bare denne merkelige historien som plutselig kom da. 
Er dessverre slik at man kan ha samvær selv om det har vært husbråk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sjeldent at barn må avklimatiseres når de kommer til den andre forelderen. Det har mest med forskjeller å gjøre, forskjeller på regler, grenser, savn osv osv. Det blir stort sett bedre etter noen dager 😊

God ferie 🌞

Anonymkode: e0070...f4a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager 🙈 Jeg bare følte for å ødelegge litt ☺️

Visste ikke at vi var fler som må sende barna på ferie med slike folk jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Barn kan jo bli urolige av slike bytter, eller om de litt utrygge hos far. Min erfaringer er at det alltid er jeg som "får det", i form av dårlig oppførsel etter samvær spesielt i ferier med far. De tar det ut på meg fordi jeg er den trygge og den som kan romme det. Så tar det er par dager og barna lander og er sitt gamle jeg igjen..... 
Høres slitsomt ut for de også med husbråk, ny kjæreste og barn mm 

Anonymkode: 09f7d...afb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🍰

Huffda, er du en like udugelig far som synes synd på deg selv? Så du ventilerer på kvinneguiden? *snufs*

Anonymkode: 0ff5f...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Å her kom ungene tilbake etter 4 uker hos mor å det tar nok noen dager til før de er tilbake til vanlig, normal oppførsel igjen.  Folkeskikk og respekt må friskes opp igjen 😆

Anonymkode: f27bf...e92

AnonymBruker
Skrevet

Du har vist at far er voldelig og likevel valgte du og sende barna ditt? Det tror jeg ikke noe på. 

Som oss voksene blir barn slitene og denne oppførselen er et klassisk tegn på dette. Vist du ikke er et troll. Gi dem 2 dager så går det over. 

Anonymkode: 16994...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har vist at far er voldelig og likevel valgte du og sende barna ditt? Det tror jeg ikke noe på. 

Som oss voksene blir barn slitene og denne oppførselen er et klassisk tegn på dette. Vist du ikke er et troll. Gi dem 2 dager så går det over. 

Anonymkode: 16994...bb2

Hvis ikke er det jo samværs sabotasje. Man må i retten for og  endre samvær. Og det skal mye til for og ikke få samvær. 

Anonymkode: 7121f...75e

AnonymBruker
Skrevet

Her er det også litt tungt å få barna tilbake etter samvær hos far. Han er en flott far på mange måter, men ble kjæreste med en omgangsvenn som i tillegg har barn i samme klasse som mine barn. Så det er alltid mye følelser i sving etter samvær. Jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å lytte å være raus med klemmer, og ikke dra inn noen ny mann me det første 

Anonymkode: 7d993...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Du er bekymret fordi barna krangler og svarer frekt? Du er jo selv ansvarlig for hvordan de oppfører seg hjemme. Hos far kan det godt være andre regler. Ja, det er veldig forvirrende for barn, men slik er det i dagens samfunn der halvparten av foreldrene ender opp i skilsmisse, og marerittet med mine, dine, våre og kanskje naboen sine barn begynner.

Anonymkode: 3b760...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...