Gå til innhold

Bror som er dypt fornærmet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bror som for litt siden tok meg til side og fortalte at en kommentar jeg sa for lenge siden var urkjip og at han har tvilt på meg siden, valgt å ikke ta kontakt da han ble såret av denne. Denne kommentaren var i den humoristiske tonen vi alltid har hatt og basert på en spøk vi har spøket om tidligere angående oss selv og det har vært god stemning, selv når jeg kom med dette utspillet. Det gikk ikke utover noen andre. Samtidig som han nå er dypt fornærmet over denne ene tingen, så fortsetter han i samme tone mot alle andre rundt han. Han påpeker hele tiden andre søskens feil og kan le seg skakk av dette, være direkte slem innimellom. Man kan kanskje kalle det litt enkelt, men har valgt å holde kontakten grunnet jeg er glad i han. Forsøkte å få han til å se at hvis du skal være med på leken å snakke på den måten til meg og om andre, så må du tåle streken. Men nå ligger han med en "sår to" og vil ikke se meg grunnet dette... Hva gjør man i dette tilfellet? 

Anonymkode: a2f41...c0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trekker seg unna og gir beskjed om at dere kan snakke om det når han er villig til å se at han selv, som du,  ikke er perfekt, samt si at du beklager om han føler seg såret da det ikke var intensjonen da det ble sagt.

Anonymkode: c25a6...267

• Liker 2
Skrevet

Sånne kameler pleier jeg rett og slett bare å svelge. Prestisjen er ikke verd familiefreden. Så holder jeg heller litt høflig avstand og distanserer meg litt. Nå vet du at han ikke tåler det, og da er det like greit å rygge unna. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville selvsagt beklaget meg og ikke dratt slike spøker igjen i hans nærvær.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville beklaget meg og så ventet på en slik spøk tilbake igjen i en annen anledning. Tatt han til side og gjort han oppmerksom på det. Noe som potensielt kunne fått deg til å bli fornærmet.

Anonymkode: 7c0ed...0e9

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje speile han i en lignende situasjon som nevnt ovenfor? 

AnonymBruker
Skrevet

Bumper denne, noen tips? Bror er fortsatt dypt fornærmet samme hvor mye fornuft jeg forsøker å snakke med han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...