AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 En studievenninne varslet om at hun hadde inngått et forhold på face tidlig i oktober 2020. Så legger hun ut at de skal gifte seg i slutten av denne måneden. Er det god nok tid til å finne ut av om ekteskap er det rette? Hva er det korteste dere har vært sammen før dere ble gift? Anonymkode: b2028...fbd
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 2 timer. Vegas, baby Anonymkode: 6a6cc...4ad 3
Silva Pluvialis Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har aldri vært gift, men jeg tenker at man bør vente noen år. I noen tilfeller kan det være et rødt flagg at noen vil gifte seg tidlig. Selv ville jeg avventet noen år til jeg var sikker på at en eventuell idealiseringsfase var over og jeg ikke ble stuck med en galning. De bruker ofte opptil 2 år på å avsløre seg.. 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Mye avhenger av alder, modenhet, etikk og verdier som man har i livet. Dette er det umulig å finne noe felles fasitsvar på. Man må kjenne etter selv. Jeg var kjæreste med min bedre halvdel i tre måneder før vi forlovet oss. Har nå vært gift i ganske mange år. En annen i slekta mi var langt eldre enn meg da ekteskap ble inngått, og hadde da kjent partneren også ganske kort tid. Svært god kommunikasjon før et frieri, om det jeg skrev i første setning her, kan være alfa og omega. Anonymkode: 54ac9...ad6 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Tror ikke det er mulig å sette noe tidsperspektiv. Fins folk som har kjent hverandre over 20 år, vært samboere i 15 og giftet seg det 22 året og ble skilt bare måndeder senere. Det finnes folk som er istand til bedra partner over 50 år med løgner og manipuleringer. Man kan tro at man kjenner noen, men man kjenner bare de sidene partneren viser deg. Anonymkode: 21cbc...62d 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har vært gift to ganger, og vil si at man bør ha kjent hverandre ett par år før man gifter seg. Ikke at det er noen fasit, men å gifte seg fort, er sjelden lurt. Det er en fordel å kjenne den andre godt nok til å vite at man vil dele livet med vedkommende. Anonymkode: 61f98...8ee 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 Noen er samboere i 10 år, gifter seg, og skilles etter relativt kort tid. Tror ikke flere år sammen før, er noen garanti. Men man bør ha sett hverandres mindre bra sider, og ha tålt det, når man velger å gifte seg. Anonymkode: 24044...41d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Vi hadde kjent hverandre i et par måneder da vi ble sammen. Så forlovet vi oss etter en måned som kjærester, og giftet oss 6 måneder senere. Nå har vi vært gift i 33 år. Det er ingen grunn til å vente når dere vet at dere vil dele resten av livet. Anonymkode: 9d40b...3cd 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Ingen fasit her. Anonymkode: a66e8...cfe 1
Cuntzilla Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Kanskje litt på siden av det du spør om, men det kan vel være de var sammen lenge før de la det ut på face? Selv ville jeg nok vært sammen i et år minst, og det bare før jeg hadde flyttet sammen med noen Så må man bo sammen en stund og se hvordan den hverdagen fungerer. Mener jeg leste en artikkel om at en del forhold fikk en "fast forward" nå under korona, tiltakene gjorde at man nesten bare hadde hverandre, kanskje flyttet sammen tidligere, og var med hverandre 24/7. Det som kanskje hadde vært et år med dating i normale tider (og hvor man kanskje også datet andre) ble veldig nært veldig fort under pandemien. Sikkert mange som følte de trengte en kjæreste også i krevende tider, var mer åpne for det enn vanligvis. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Gjenferdet skrev (2 timer siden): Jeg har aldri vært gift, men jeg tenker at man bør vente noen år. I noen tilfeller kan det være et rødt flagg at noen vil gifte seg tidlig. Selv ville jeg avventet noen år til jeg var sikker på at en eventuell idealiseringsfase var over og jeg ikke ble stuck med en galning. De bruker ofte opptil 2 år på å avsløre seg.. Rødt flagg for hva? Anonymkode: 84b32...0fd
bundaberg Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Minimum tre år sammen. Gjerne bodd sammen i to år.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Lenge... helt til ny forelskelsen er roet seg og man faktisk ser hvem partneren er. Anonymkode: ffa71...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 Vi har bodd sammen i 7 år. Vært gift i 6 måneder, men føler vi aldri har vært lengre fra hverandre enn det vi er nå - men fortsatt gift.. Anonymkode: 84b32...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi hadde kjent hverandre i et par måneder da vi ble sammen. Så forlovet vi oss etter en måned som kjærester, og giftet oss 6 måneder senere. Nå har vi vært gift i 33 år. Det er ingen grunn til å vente når dere vet at dere vil dele resten av livet. Anonymkode: 9d40b...3cd Opplevde dere noen kriser i løpet av de seks månedene som kunne gi noe pekepinn på hvordan dere ville takle sånt som gifte? Hvis alt bare er lykke den tiden man er sammen så kan det slå dårlig ut senere når ting blir tøft og man ikke har erfaringer med det fra før. Anonymkode: b2028...fbd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 Cuntzilla skrev (9 timer siden): Kanskje litt på siden av det du spør om, men det kan vel være de var sammen lenge før de la det ut på face? Selv ville jeg nok vært sammen i et år minst, og det bare før jeg hadde flyttet sammen med noen Så må man bo sammen en stund og se hvordan den hverdagen fungerer. Mener jeg leste en artikkel om at en del forhold fikk en "fast forward" nå under korona, tiltakene gjorde at man nesten bare hadde hverandre, kanskje flyttet sammen tidligere, og var med hverandre 24/7. Det som kanskje hadde vært et år med dating i normale tider (og hvor man kanskje også datet andre) ble veldig nært veldig fort under pandemien. Sikkert mange som følte de trengte en kjæreste også i krevende tider, var mer åpne for det enn vanligvis. Det er mulig, men det kan ikke ha vært så lenge da hun har vært i et annet forhold tidligere. Dette er en studievenninne fra 2019. Anonymkode: b2028...fbd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 Dette er det da ingen fasit på. Mange som gifter seg fort og holder sammen resten av livet og mange som gifter seg etter mange år og går fra hverandre kort tid etter. Sistnevnte tror jeg kanskje har giftet seg som en siste krampetrekning i et dårlig forhold. Litt ala å få barn for å redde forholdet. Jeg har i hvertfall flere i nær omgangskrets som har gitt uttrykk for nettopp dette. Selv giftet jeg meg relativt ung (i midten av 20 årene) og vi hadde vært sammen i 1 1/2 år da vi forlovet oss og giftet oss ett år etter forlovelsen. Fikk høre av flere at det var tidlig og at vi var veldig unge og om vi var helt sikre på at vi ville gjennomføre det. Virker som folk mener at å få barn er en mindre forpliktelse enn å gifte seg 🤷♀️ Vi feiret forøvrig vår 10 bryllupsdag i år. Anonymkode: 71c1d...b40
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 Det syns jeg var kjapt Jeg tenker man bør ha vært sammen (og helst bodd sammen) i minst ett år før man forlover seg, og helst minst 2 før man gifter seg. Gjerne lengre så man er over nyforelsket-fasen. Her fridde mannen min etter 2,5 år sammen, bodd sammen et år. Og vi giftet oss året etter, etter 3,5 år sammen. Det passet for oss da vi er over 30, hadde vi vært nærmere 25 hadde vi ventet i flere år før vi forlovet oss eller giftet oss. Det kommer altså litt an på alder også mener jeg. Man er modnere som 30-åringer enn som 22-25 åringer. Anonymkode: b1c3a...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Vi hadde vært sammen i 6 år. Giftet oss veldig unge, ca 27 år. Men var da sikre på hverandre, og at vi ønsket å være en familie også økonomisk og juridisk. Er fortsatt helt sikre i forholdet, 15 år senere. Anonymkode: 0d280...642 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå