Gå til innhold

Jeg får 100 kr ekstra fra Nav i mnd nå, og da får jeg 300 mindre i bostøtte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har merket det samme? Jeg har aap. Og fikk noe etterbetaling og ca 100 kr ekstra i mnd siden mai. Men da gikk bostøtten ned siden min bruttoinntekt gikk opp.

Jeg får da altså 200 mindre i mnd totalt. Hurra?

Anonymkode: 1fb22...5c3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, sånn er det. Gir med en hånd og tar med en annen.

Anonymkode: 7a592...9c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De 200 jeg mister hver mnd pga ny bruttoinntekt fra Nav, ja de trenger jeg veldig. Er det noe jeg kan gjøre/endre på? 200 kr er jo mat for en uke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De 200 jeg mister hver mnd pga ny bruttoinntekt fra Nav, ja de trenger jeg veldig. Er det noe jeg kan gjøre/endre på? 200 kr er jo mat for en uke

Hvis du betaler mye skatt kan du jo alltids endre skattetrekk, men om du akkurat går i 0 eller litt over så er det dumt. 

Anonymkode: c83e6...bcd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har riktig skattetrekk.

Er det noen andre som og får mindre? Tviler på at jeg er den eneste.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det jo for alle, kjenner ingen som fikk utbetalt noe denne måneden feks. Det er jo på grunn av ekstra utbetaling forrige måned. Mange med minstesats vil ikke få noe mer nå så lenge bostøtte satsen ikke går opp.

Anonymkode: 7a592...9c8

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel noe diskusjon om akkurat dette i en nyhetssending et eller annet sted (sto på i bakgrunnen, så jeg aner ikke hvor elller hvem...) 

Min mor opplevde det samme, fikk en etterbetaling på alderspensjonen (minstepensjonist), og fikk ikke bostøttte den mnd. Neste måned fikk hun bostøtte, men bare noen hundrelapper. Det hadde nemlig kommet inn noen kroner til i etterbetaling, må vite (muligens på grunnstønad).

Anonymkode: c6783...be4

AnonymBruker
Skrevet

Opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...