Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som ringevikar i en kommune (har jobbet for samme kommune i tre år), og søker jo selvfølgelig noe mer forutsigbart. Så søker på alt som er relevant, men endel av disse kommunale stillingene er jo ofte besatt før de i det hele tatt blir utlyst. Så jeg ble litt overrasket når jeg ble ringt angående ett vikariat jeg søkte på med beskjed om at det var allerede en som sto i vikariatet og de hadde ikke regnet med at noen ville søke, men jeg kunne komme på en prat. Det skulle være en prat med kun sjefen hvor jeg ble spurt om hvor lang erfaring i yrket, jeg hadde ett par måneder mindre enn den som hadde vikariatet nå og jeg kunne derfor ikke regne med å få stillingen. Dagen etterpå fikk jeg avslag, helt greit det i grunnen synes bare prosessen var litt uryddig til å være kommunal. Er vant til mer formelle intervjuer, med både fagforening, avdelingsleder og enhetsleder. Var det bare en rar opplevelse eller har jeg bare vært heldig tidligere?  Noen som har erfaring?

Anonymkode: 572d7...8d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har bare vert heldig tidligere. Jobbintervju i kommune er nesten utelukkende proforma. De må lyse ut, men har allerede ansatt - eller lovet stillingen vekk. Dvs. de måtte ta deg inn til samtale pga saksbehandling/lovverk.

Det benyttes minst mulig ressurser i kommunal ansettelsesprosess med mindre det er en reell utlysning (noe det sjelden er). Dessverre. 

Anonymkode: 5eed6...d7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...