AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Hvilke farger har dere malt barnerommet/barnerommene i? Jeg skal male barnerommet og står HEEELT fast på fargevalg. Anonymkode: 3091f...6e3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Ta en tur til en fargehandel, fortell hvilke farger du har på nærliggende rom og få satt opp en fargepalett for hjemmet ditt. Dersom fargen du velger til barnerommet ikke passer sammen med gangen/evt. andre nærliggende rom når du har dørene åpne så bommer du totalt, og det er lite pent. Anonymkode: 270a8...687
Sykepleierinnen Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Vi har en altfor hvit hvitfarge på det ene rommet, og en altfor kald blåfarge på det andre. Og jeg er altfor lat til å gidde å male over. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 For min del vokste jeg opp på det glade 90 tall der farger var lov. Og da mener jeg farger, ikke babyblå osv. Hadde et knærsj gult rom, like gult som gullars og tror fortsatt dette har påvirket meg positivt i etterkant. Dette var en glad farge og stå opp til, jeg synes selv jeg hadde et morsomt rom. Husker jeg elsket alle knærsje farger når jeg var liten, selvom mamma ikke alltid likte sammensetningen i alt jeg ønsket å kle meg i som barn. Ble så skuffet når jeg ønsket meg en barbie i knærsjrosa kjole, men fikk den samme med champagnefarget kjole, synes ikke denne var noe fin når jeg var liten og ble liggende nederst i lekeksassa... Bare se på hva unger ønsker å ha på seg, de velger stærke farger, ikke dusgrå og beige som mange voksne synes er fint. Spørsmålet er da om du skal velge en farge du selv liker eller en farge ungen din kommer til å elske? Anonymkode: beb09...6ed 5
Tuppeluri Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Her malte vi rommet i petrol 2 år før ungen var påtenkt. 2 vegger petrol, og 2 vegger i fargen stål. Har tenkt å beholde det en stund, og kanskje sette på noe stickers med masse dyr på, eller masse fra disney! Drømmer om bl.a det her. Har en søster som er kjempeflink til å tegne, så tenkte å spørre hu om jobben 😅
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Vi har det ganske grønt på rommet til jentungen på 2 år, sjøsmargard. Det er fint mot hvite møbler, men nå som hun vil ha mye rosa kræsjer det litt, så vurderer male 🙈 Da blir det nok en annen litt mørk farge, det blir så lunt og fint om kvelden med litt mørkere farge. Kanskje en blå. Vi har andre soverom i blåfargene havbris og byge, det er fint. Anonymkode: f72ac...bb6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 Ungene fikk velge farger selv (innenfor rimelighetens grenser) for et par år siden. Det ble ett rom i fargen palmetto (grønn) og ett i fargen retroblå.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 Fargen soft mint i ene, gullhår i andre. Anonymkode: 0c829...fa5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Tuppeluri skrev (1 time siden): Her malte vi rommet i petrol 2 år før ungen var påtenkt. 2 vegger petrol, og 2 vegger i fargen stål. Har tenkt å beholde det en stund, og kanskje sette på noe stickers med masse dyr på, eller masse fra disney! Drømmer om bl.a det her. Har en søster som er kjempeflink til å tegne, så tenkte å spørre hu om jobben 😅 Jeg ville ha tenkt meg om to ganger før jeg fikk en slektning til å tegne opp/male barnefigurer på et rom, i og med at det rar såpass kort tid før barnet vil syntes det er «barnslig» og vil ønske det malt om. Anonymkode: 270a8...687 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fargen soft mint i ene, gullhår i andre. Anonymkode: 0c829...fa5 Hvor gul er Gullhår? Har kikket litt på den, og på de bildene jeg finner ser den mer eggehvit enn gul ut. Anonymkode: 3091f...6e3
Wilhelmine Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Jeg hadde malt veggene i farger. Er så koselig med glade farger. Kanskje grønt eller gult eller lilla? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Hva med tapet? Vi har ikke barn, men tror jeg vil ha tapet til mine barns rom. Det kan bli veldig fint interiørmessig, samtidig som man kan ha masse fine og glade farger og «bilder». Feks blomster eller fugler. Anonymkode: c41ea...ccf
Millimani Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 En gang overtok jeg en leilighet hvor barnerommet var barnerom fra tak til gulv. Eller iallefall "preget" av at det var et barn som bodde der. Himmelblått tak, vegger som var malt med blå himmel, grønt gress og blomster i gresset Men dette rommet hadde tilhørt ei jente på 3 år. Det kommer kanskje litt an på alder og kjønn på barnet, og hvilke farger det er "naturlig" at barnet kan bli opptatt av etter hvert. En livlig farge er sikkert fint, men bør kanskje også være litt dempet når barnet skal sove der? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Millimani skrev (40 minutter siden): En gang overtok jeg en leilighet hvor barnerommet var barnerom fra tak til gulv. Eller iallefall "preget" av at det var et barn som bodde der. Himmelblått tak, vegger som var malt med blå himmel, grønt gress og blomster i gresset Men dette rommet hadde tilhørt ei jente på 3 år. Det kommer kanskje litt an på alder og kjønn på barnet, og hvilke farger det er "naturlig" at barnet kan bli opptatt av etter hvert. En livlig farge er sikkert fint, men bør kanskje også være litt dempet når barnet skal sove der? Barnet er ikke født enda, og jeg føler det gjør det litt mer komplisert. Faren fantes ikke påvirket av farger, mønster og om det var lyst eller mørkt på rommet da han var barn, mens jeg slet mye med mareritt som lita, og det ble verre av mye og mørke farger samt mønster. Siden vi ikke aner om ungen vår vil la seg påvirke av farger og mønster føler jeg egentlig at det er tryggest å gå for noe lunt og rolig i tilfelle han/hun arver fantasien min. 🤔 Anonymkode: 3091f...6e3 1
Millimani Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Barnet er ikke født enda, og jeg føler det gjør det litt mer komplisert. Faren fantes ikke påvirket av farger, mønster og om det var lyst eller mørkt på rommet da han var barn, mens jeg slet mye med mareritt som lita, og det ble verre av mye og mørke farger samt mønster. Siden vi ikke aner om ungen vår vil la seg påvirke av farger og mønster føler jeg egentlig at det er tryggest å gå for noe lunt og rolig i tilfelle han/hun arver fantasien min. 🤔 Anonymkode: 3091f...6e3 Mange barn sliter med mareritt og drømmer om monster når de begynner å drømme "mer". Et barn begynner imidlertid ikke å drømme før i 2-års alderen Hva drømmer babyer om? - Lykkeligste baby | Aranjuez (restaurantesaranjuez.com) Mitt eldste tantebarn som nå er i skolealder, slet veldig med mareritt for en tid siden, men det virker som det har roet seg nå. Nå er mitt yngste tantebarn nådd den alderen at vi begynner å lure på om hen kommer til å oppleve det samme som sitt eldre søsken. Da tenker jeg at jeg ville gått for en lun og behagelig farge, uten noe mer "avansert". "Livlige" bilder på veggene er jo greit å ha etter hvert, om det så er Ole Brumm, Peppa gris, Frost, eller noe helt annet "barnemønster"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå