Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når ca begynte dere å merke at dere hadde gått ned betydelig? 

Anonymkode: 156d0...563

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller ikke engang betydelig, men når begynte dere å merke effekt i det hele tatt? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Etter to måneder hadde jeg gått ned alle de 18 kiloene jeg la på meg i svangerskapet. Hadde nul matlyst, så det var ikke kun ammingen som gjorde det. 

Anonymkode: 67323...b74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter to måneder hadde jeg gått ned alle de 18 kiloene jeg la på meg i svangerskapet. Hadde nul matlyst, så det var ikke kun ammingen som gjorde det. 

Anonymkode: 67323...b74

Fikk du null matlyst? Har hørt at man blir så sulten av å amme. 

Anonymkode: cb8cc...427

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har gått ned kiloene jeg gikk opp under graviditeten (fødte for en mnd siden..) men har endel ekstra kg fra før jeg ble gravid som jeg gjerne skulle fått bort:/ ts

AnonymBruker
Skrevet

Sov så lite at jeg cravet usunn mat, så aldri

Anonymkode: ecd11...582

AnonymBruker
Skrevet

Fullammet i 3 mnd nå og ikke gått ned et gram. Spiser slik jeg alltid har gjort men ikke mistet et eneste gram og veier 5 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid.. 

Bare oppskrytt at man får ned i vekt av amming... 

Anonymkode: 1fa03...faf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fullammet i 3 mnd nå og ikke gått ned et gram. Spiser slik jeg alltid har gjort men ikke mistet et eneste gram og veier 5 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid.. 

Hvis det er noen trøst, så var det da babyen vår 3-4 mnd jeg begynte å gå ned. Jeg hadde 7 kg å gå ned. Var forøvrig normalvektig med de ekstra 7 kg også. Det er jo vanskligere å rase ned i vekt hvis man er normalvektig. Da jeg begynte å gå ned, gikk jeg ned 10 kg på få måneder, så jeg havnet altså under startvekt. Jeg glemte ofte å spise også da, fordi babyen var krevende, så det var nok ikke ammingen alene som gjorde at jeg gikk ned.

Anonymkode: dea5b...be8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja endel som sier dette.. 

Men det er vel bevist at amming brenner 500 ish kalorier så da bør man vel hvertfall ha mulighet til å kunne gå ned endel.. hvertfall over tid(?) eller🤔 ts

AnonymBruker
Skrevet

5mnd siden fødsel her og vekta har vært stabilt høy siden kanskje 3 uker etter. Om jeg spiser mye eller lite så svinger den bare med 1-2kg. Må nok bare vente til ammingen er avviklet.

Anonymkode: b55c7...04c

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det skjedde med én gang. Husker jeg kunne se fra dag til dag at magen ble flatere de første dagene etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått ned alt jeg gikk opp etter 10 dager og fortsatte å gå ned. Så det begynte med en gang. 

Anonymkode: 89e51...c81

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis det er noen trøst, så var det da babyen vår 3-4 mnd jeg begynte å gå ned. Jeg hadde 7 kg å gå ned. Var forøvrig normalvektig med de ekstra 7 kg også. Det er jo vanskligere å rase ned i vekt hvis man er normalvektig. Da jeg begynte å gå ned, gikk jeg ned 10 kg på få måneder, så jeg havnet altså under startvekt. Jeg glemte ofte å spise også da, fordi babyen var krevende, så det var nok ikke ammingen alene som gjorde at jeg gikk ned.

Anonymkode: dea5b...be8

Samme her.. startet å gå ned 3-4 mnd etter og hadde 7 kg igjen. Gikk ned 14 kg på få måneder,  og havnet under startvekt. 

Jeg hadde en baby som spiste enorme mengder,  og gulpa ekstremt mye + af jeg ofte glemte å spise. 

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: fullamma 2 mnd, merka ingenting.

Nr 2: fullamma 8 mnd. Etter ca 6 mnd hadde jeg gått ned 10 kg uten å merke det. Langt under vekta før svangerskap. Men gikk opp igjen relativt fort når jeg slutta å amme.

Nr 3: var såååå innstilt på å utnytte amme-vektnedgang, for så å holde vekta denne gang. Men ingen effekt 🤷‍♀️ Kanskje jeg var sultnere og dermed spiste mer? Hadde baby som sov lite, og jeg var fryktelig sliten. Mye som spiller inn.

Anonymkode: 62b37...003

Skrevet

Fikk ned 14kg på 2 uker. Det var alt jeg gikk opp i løpet av svangerskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...