Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var ute en tur med venninner, etter litt mye alkohol gav jeg nr mitt til en fyr, han ringer til alle døgnets tider, har blokket nr hans, men han finner andre tlf og ringer fra. Han snakker dårlig norsk, og eneste han sier er grove ting. Er redd han skal dukke opp hjemme hos meg, har barn hjemme og synes hele fyren virker ekkel og truende. Jeg har barn hjemme, tenk om han plutselig dukker opp. Noen som har tips eller råd? 

Anonymkode: 891f2...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ikke bra ut. Tror jeg ville rådført meg med politiet. Og lagt inn en anmeldelse. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta tlf fra numre du ikke kjenner igjen. Lås ytterdøra når dere er hjemme også. 

Anonymkode: 62862...d49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Få en mannlig bekjent til å prate med han hvis han forsetter...

Anonymkode: 08d49...85a

• Liker 5
Skrevet

Skaff deg nytt nummer, enten reservert mot nummeropplysning eller hemmelig telefonnummer. Og ikke ta telefonen hvis du ikke vet hvem som ringer.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du sakt klart i fra at du ikke ønsker dette her?

Anonymkode: b323f...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Ja da. Hun sa det heeelt klart og tydelig men så ga hun tlf nummeret til ham.

Lol.

Anonymkode: 2c9a3...c34

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du sakt klart i fra at du ikke ønsker dette her?

Anonymkode: b323f...b0b

Øh. Ja, for det å ringe til alle døgnets tider og spy ut grovheter er noe man må bli forklart ikke er ok. Også etter man er blitt blokkert og må ta i bruk andres numre for å få fortsette.

Ærlig talt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig klar over at det var teit å gi nr mitt til han. Og han har fått beskjed om at det ikke er grei oppførsel, fra både meg og andre. 

Har sendt melding til politiet på deres Messenger, så får vi se hva de svarer. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke tilfeldigvis fra Litauen? 😂 

Ble kjent med en Litauer i fjor sommer. Han var søt og snill men guuuuuuud så intens. Sendte masse mld og ringte. Sa jeg at det ikke passet en dag og at vi kunne snakkes dagen etter sa han ok til det men begynte å ringe igjen etter bare noen timer 🥵

Herregud...til slutt måtte jeg bli skikkelig sint og si at jeg syntes det ble for mye og ikke ønsket mer kontakt. Ikke engang da ga han seg og da blokkerte jeg nr hans. 

Anonymkode: 4b2e2...227

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lagre nr til alle som pleier å ringe deg så du ser hvem det er. Ikke ta telefonen fra ukjente. Google nummeret fra ukjente, og søk det opp på 1881.no, hvis det likevel er noen du vet hvem er og vi lsnakke med, ring tilbake. Aldri ta hvis noen ringer fra skjult nr, da er det såpass spesielt at du sannsynligvis aldri vil ta den. Få en brysk mannsstemme til å ta telefonen om det er noen i nærheten, venn/bror/far. I verste fall, bytt nr, vurder å kontakte politiet, kjøp sikkerhetsutstyr.

Anonymkode: 1c859...6fc

AnonymBruker
Skrevet

I noen kulturer må gutter gå via faren, en onkel en eldre bror hvis de ønsker date med en jente. Begynner å tro at det har noe for seg, blitt for mange gærninger der ute.

Anonymkode: 1c859...6fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fullstendig klar over at det var teit å gi nr mitt til han. Og han har fått beskjed om at det ikke er grei oppførsel, fra både meg og andre. 

Har sendt melding til politiet på deres Messenger, så får vi se hva de svarer. 

Han hadde vel greid å finne nummeret ditt på andre måter også. Uansett ingen unnskyldning for slik oppførsel.

Håper du oppdaterer med hva politiet svarer deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Var ute en tur med venninner, etter litt mye alkohol gav jeg nr mitt til en fyr, han ringer til alle døgnets tider, har blokket nr hans, men han finner andre tlf og ringer fra. Han snakker dårlig norsk, og eneste han sier er grove ting. Er redd han skal dukke opp hjemme hos meg, har barn hjemme og synes hele fyren virker ekkel og truende. Jeg har barn hjemme, tenk om han plutselig dukker opp. Noen som har tips eller råd? 

Svaret ligger i spørsmålet ditt og i informasjonen du forteller.

Anonymkode: befe0...97a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han er ikke tilfeldigvis fra Litauen? 😂 

Ble kjent med en Litauer i fjor sommer. Han var søt og snill men guuuuuuud så intens. Sendte masse mld og ringte. Sa jeg at det ikke passet en dag og at vi kunne snakkes dagen etter sa han ok til det men begynte å ringe igjen etter bare noen timer 🥵

Herregud...til slutt måtte jeg bli skikkelig sint og si at jeg syntes det ble for mye og ikke ønsket mer kontakt. Ikke engang da ga han seg og da blokkerte jeg nr hans. 

Herregud, hva feiler det slike? 

Ja da. Hun sa det heeelt klart og tydelig men så ga hun tlf nummeret til ham.

Lol.

Anonymkode: 2c9a3...c34

Selv om du har fått nummeret til noen er det ingen unnskyldning for å oppføre seg som en idiot. Herregud. 

Anonymkode: b45e0...efa

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta tlf fra numre du ikke kjenner igjen. Lås ytterdøra når dere er hjemme også. 

Anonymkode: 62862...d49

Dette

Det beste er å ikke snakke med ham i det hele tatt. Ignorer ham helt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Politiet svarte at de anbefaler å anmelde slike tilfeller, og om han sku dukke opp hjemme, så skulle jeg ringe 02800 om jeg følte meg veldig truet 112

Har nesten ikke sovet inatt, har faktisk vært redd, da jet synes det er veldig ubehagelig. Mest sannsynlig kommer han jo ikke hjem til meg, men man vet jo aldri. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS her

Politiet svarte at de anbefaler å anmelde slike tilfeller, og om han sku dukke opp hjemme, så skulle jeg ringe 02800 om jeg følte meg veldig truet 112

Har nesten ikke sovet inatt, har faktisk vært redd, da jet synes det er veldig ubehagelig. Mest sannsynlig kommer han jo ikke hjem til meg, men man vet jo aldri. 

Uff, vet hvordan dette er. Vanskelig å finne roen og få sove når du er redd han plutselig dukker opp. Har du noen som kan være hos deg de neste dagene til du får roet deg litt ned? Gjerne noen som kan overnatte også. Som du sier, han kommer sikkert ikke til å komme hjem til deg. Men har selv vært i den situasjonen hvor jeg har måttet være alene hjemme med denne frykten og tankene om "hva gjør jeg hvis han nå plutselig står på døra mi og vil inn" og den følelsen unner jeg ingen. Da er det godt å ha noen andre der med seg. 

Skrevet

Plenty gærninger rundt om. Mest sannsynlig glir dette over etterhvert men jeg ville tatt mine forholdsregler her. Låse dører, sjekke ut omgivelsene litt ekstra når du er ute etc.

Skjønner ikke at flere virker å mene at du opplever dette fordi du ga fra deg tlfnr.

I min verden er å utveksle kontaktinformasjon noe som er helt akseptabelt og nødvendig for å få et nettverk. At man bør være litt selektiv med hvilke personer man involverer seg med sier seg selv, men du kan da virkelig ikke forvente en slik adferd som denne mannen utviser overfor deg. Du har vært skikkelig uheldig, håper fyren gir seg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...