AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har de siste dagene lest flere tråder der bonusforeldre skriver om sine erfaringer, og selv om de ikke skriver noe negativt om bonusbarna, så blir de misforstått med vilje, kritisert og hakket på. Hvorfor gjør dere det? Anonymkode: 20072...302 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Bitre ekser er min teori. Anonymkode: efa46...276 16
Gjest BethD Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Det lurer jeg også på. Med engang man er kritisk og ønsker å ha en slags form for struktur og rammer i hjemmet så blir man stemplet som den onde stemoren som bare elsker sine egne barn og bonusbarn er i veien og hvorfor man valgte å gå inn i et forhold med en som har barn fra før og Gud vet hva. Er så mange idiotiske kjerringer her inne som ikke aner hva de snakker om.
Era Vulgaris Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Det er kanskje en del som sliter med egen situasjon i en liknende relasjon, også tar de ut sinne og frustrasjon her. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Det er vel tvert i mot? Det kryr jo av tråder startet av bonusmødre som klager på mann og stebarn, hvor «alle» er enige om at alle problemer her i verden er «barnemorens» feil. Den «bitre» eksen. Eller tenker du på de trådene der bonusmødre ønsker at stebarna skal dø? Der kan jeg være enig i at de kan få litt tyn. Veldig urettferdig ja… Anonymkode: bd832...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel tvert i mot? Det kryr jo av tråder startet av bonusmødre som klager på mann og stebarn, hvor «alle» er enige om at alle problemer her i verden er «barnemorens» feil. Den «bitre» eksen. Eller tenker du på de trådene der bonusmødre ønsker at stebarna skal dø? Der kan jeg være enig i at de kan få litt tyn. Veldig urettferdig ja… Anonymkode: bd832...5ab Jeg har ikke lest noen tråder her inne der bonusmødre skriver at bonusbarnet skal dø. De fleste trådene jeg leser, er om bonusmødre som er fortvilede fordi de ikke klarer å finne sin rolle, og synes det er vanskelig å leve med mine, dine og våre barn. Ts Anonymkode: 20072...302 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke lest noen tråder her inne der bonusmødre skriver at bonusbarnet skal dø. De fleste trådene jeg leser, er om bonusmødre som er fortvilede fordi de ikke klarer å finne sin rolle, og synes det er vanskelig å leve med mine, dine og våre barn. Ts Anonymkode: 20072...302 Jeg ser veldig mye støtte, jeg 🤷♀️ Ofte tas jo åpenbare skjevheter opp. Klassikeren er to stykk som ikke har snakket om forventninger på forhånd, mannen tror han har fått seg tjener. Og så har man klin kokos kjipe ekser som saboterer alt. Jeg så den tråden - antok den var trolling. Den var jo helt grusom. Anonymkode: 219f7...610 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser veldig mye støtte, jeg 🤷♀️ Ofte tas jo åpenbare skjevheter opp. Klassikeren er to stykk som ikke har snakket om forventninger på forhånd, mannen tror han har fått seg tjener. Og så har man klin kokos kjipe ekser som saboterer alt. Jeg så den tråden - antok den var trolling. Den var jo helt grusom. Anonymkode: 219f7...610 Jeg tror ikke sånne tråder er trolling, for sånne damer eksisterer dessverre. Min kollega ble exdame fra helvete da hennes samboer gikk fra henne for noen år siden, og hun saboterte alt samarbeid med faren, nektet hans nye kjæreste å være i nærheten av deres felles datter, og pisket exen rundt i minst halvannet år, og han måtte danse etter hennes pipe. Ts Anonymkode: 20072...302
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Vet ikke. Føler ofte her inne at dette er det eneste stedet bonusforeldre ikke har lov til noe. Det er ikke slik i min omgangskrets og jeg har heller ikke et sånt forhold til barnas bonusmor.. jeg blir skremt av hvor mye tyn binusmødre får her inne rett og slett. Spesielt kommentaren "hadde du reagert sånn om det var ditt eget barn" gjør meg irritert, når bonusbarnet helt åpenbart har oppført seg dårlig. Jeg tror jo ofte man ville reagert hardere mot sitt eget barn. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Mange bitre ekser.. Gjetter jeg.. Min samboer fikk beskjed av eksen da det ble slutt, at hun aldri kom til å godta hans fremtidige kjæreste/er, noensinne. Ikke snakke med dem, hilse på osv. Hun har holdt løftet sitt.. Og nei, jeg var ikke grunnen til bruddet.. Hilsen (ond?) stemor.. Anonymkode: 713b6...820 4
PM75 Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har lurt på det samme. Det virker som om man skal godta absolutt alt hvis man ikke er biologisk mor til barna, ut ifra en del kommentarer. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Velkommen til KG. Her tilhører dere "bunnslammet", sammen med nynorskbrukere og uføre. Anonymkode: ecc2f...e26 4
Sigyn Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Og jeg synes motsatt, at det er utrolig mange som tillater seg å gå inn i forhold hvor partneren har barn fra før, som tydelig ikke tar hensyn til hvor stor plass de nå tar i livet til dette barnet som ikke har valgt det selv (og absolutt ikke bryr seg om hvorvidt de tilfører familiedynamikken noe positivt eller ei). Som barn er det kjempevondt å vokse opp med noen som ikke er glad i deg, bare tolerer deg - eller enda verre, misliker deg. Dette sies ofte direkte eller skinner tydelig gjennom i tråder. Da er det barnet jeg får et ønske om å beskytte og snakke for, ikke puse med et voksent menneske som kun ser seg selv. Jeg er ingen bitter eks, men vokst opp med stemor som har gjort varig skade på både meg og relasjonene mellom menneskene rundt seg. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Bonusmor havner ofte i en vanskelig rolle fordi far ikke gjør jobben sin, rett og slett . Far bør ordne ut alt som har med barna sine å gjøre. Da blir det mulig for alle å leve greit sammen. Eg vel ingen som vil være ryddehjelp for alt som ikke fungerer ? Anonymkode: 48e9b...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange bitre ekser.. Gjetter jeg.. Min samboer fikk beskjed av eksen da det ble slutt, at hun aldri kom til å godta hans fremtidige kjæreste/er, noensinne. Ikke snakke med dem, hilse på osv. Hun har holdt løftet sitt.. Og nei, jeg var ikke grunnen til bruddet.. Hilsen (ond?) stemor.. Anonymkode: 713b6...820 Jaja, sånn kan det gå. Her var det omvendt. Fars nye taklet ikke at jeg fantes fordi jeg og far hadde barn sammen . Sjalusi og lite utviklet rettferdighetssans kalles det Anonymkode: 48e9b...b6b 2
Cuntzilla Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 Kan være den naturlige tendensen man har til å sette seg inn i barnets posisjon og forsvare den svakeste part. Tror mammahjertet blør litt når en stemor beklager seg over den drittungen de må deale med i helgene som naturligvis ikke er og aldri vil bli like bra som eventuelle egne barn/felles barn. Ikke at alle bonusmødre bruker den tonen der og skriver det sånn, men jeg tror noen leser det sånn likevel. Synes de får en del støtte også da, det må være veldig vanskelig å være stemor. Hadde aldri klart det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 20 minutter siden, Cuntzilla said: Kan være den naturlige tendensen man har til å sette seg inn i barnets posisjon og forsvare den svakeste part. Tror mammahjertet blør litt når en stemor beklager seg over den drittungen de må deale med i helgene som naturligvis ikke er og aldri vil bli like bra som eventuelle egne barn/felles barn. Ikke at alle bonusmødre bruker den tonen der og skriver det sånn, men jeg tror noen leser det sånn likevel. Synes de får en del støtte også da, det må være veldig vanskelig å være stemor. Hadde aldri klart det selv. Jeg har ikke sett den tonen, mer fortvilelse og ønske om råd. Så tror nok som du sier at noen bare leser det sånn, og hakker løs utfra en tone de selv tilegner innlegg. Anonymkode: b19d5...c0e 1
Cuntzilla Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke sett den tonen, mer fortvilelse og ønske om råd. Så tror nok som du sier at noen bare leser det sånn, og hakker løs utfra en tone de selv tilegner innlegg. Anonymkode: b19d5...c0e Ja, det kan nok være.. tar man barnets posisjon, så kan man vel fort få følelsen av at denne fortvilelsen bonusmor skriver om går utover barnet, selv om den muligens ikke gjør det. Samtidig kan det nok være litt vanskelig å tenke seg at barnet ikke plukker opp at bonusmor er veldig lite imponert over tingenes tilstand. De er jo også skilsmissebarn og kan ha det vanskelig pga dette, og ofte er det vel mer faren som burde skjerpe seg enn barnet. Men ja, jeg mente det ikke som angrep på bonusmødre og utfordringene de kan møte uansett hvor gode og snille de er, men bare som en teori om hvorfor det kan vekke litt harme hos folk å lese klaging på en situasjon som involverer et barn. Endret 19. juli 2021 av Cuntzilla
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 Det er VELDIG mye støtte til bonusmødre og fedre. Og bonusfedre. Mødrene derimot, alt de mener og gjør blir ofte vrengt til at de gjør noe feil. Selv om de gjør det som er etter boka riktig, så får de tilsnakk. Mødrene kan som regel aldri vinne. Jeg tror derimot at stemødre føler seg uglesett, pga gammelt stigma. Så de blir blendet av det i stedet for å se hvor mye støtte de får fremfor mor. Det samme med menn. De hadde det veldig tøft før, hvor noen få hensynsløse mødre lot fedrene få gjennomgå ved å ikke få se barna osv. og mange gikk imot fedrene, men i dag derimot så bruker de det til egen fordel. Fordi de får mye mer støtte av samfunnet enn mødre. Og de ser derfor ikke at rollene nå er byttet, de bruker de gamle stigmaene for å få støtte. Når de i virkeligheten har blitt ulven (ikke alle, men mange nok. Det samme som da de mødrene som gjorde dette før i tiden). Noen menn er klar over det og utnytter det til det fulle, men mange ser det ikke. For de er blendet det av å føle det er synd på seg selv og tror at motstand mot far er det samme som i «gamledager». Så de ser ikke støtten de faktisk får. Anonymkode: 9082a...e8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå