Gå til innhold

Finnes det unge kvinner av den "gamle" sorten?

Gjest Gjest_tobo_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tobo_*
;) Jeg har inntrykk av at f eks kvinnelige, konservative kristne kvinner ikke høres i de høy-lydte tabloid-mediene. Jeg ser kristen-TV og her er det mange kvinner som har et såkalt "gammeldags" syn på kvinners oppførsel. Jeg synes det er godt at det finnes iallefall ETT forum - der også en annen side av kvinnen vises - enn den kvinnen vi ofte får inntrykk av gjennom tabloid-mediene. Det er mange, unge kvinner som setter sømmelighet og kristen etikk først på livs-listen sin. Selv er jeg av den oppfatning at en gudstro for-edler mennesket - herunder ikke minst kvinnen. Jeg har alltid hatt trang til å leve et rent og hellig liv. Dette hører vi så sjelden om. Jeg tror på ekteskapet slik det ble innstiftet av Gud. Jeg tror på kjærligheten i Jesus Kristus - og at med Ham som veileder i livet - blir livet riktig så godt. Jeg skulle ønske vi fikk mer fokus på denne siden av kvinnen også. Mange tror vi er såkalte mørke-kvinner - men det bildet stemmer overhodet ikke. Men det er godt med absolutter i livet. Et fast holdepunkt å søke til når vi gjennomgår kriser. Et fast holdepunkt når vi er i tvil om mange ting. Jeg tror at vi blir åndelig veiledet av Jesus Kristus - når vi har tillit og tro til Ham. Ønsker dere alle kvinner en like deilig og selvbevisst følelse inne i seg - som den jeg selv bærer på - med Kristus i hjertet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg av den oppfatning at en gudstro for-edler mennesket - herunder ikke minst kvinnen.

foredler og edler er vel to forskjellige ting!? man foredler råvarer (fileterer fisk)... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel leve et godt og sømmelig liv og ha tro på livslangt ekteskap uten å være kristen? Og man kan da ha faste holdepunkt i tilværelsen, som støtte i kriser og annet, uten at dette har noe med Gudstro å gjøre? Og hvorfor er det spesielt kvinner som trenger dette her, det lurer jeg veldig på. Og så lurer jeg på hvordan oppførselen til mennene til disse gammeldagse kvinnene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...