AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Avtalen tilsvarer samværsklasse 2, reelt samvær tilsvarer klasse 0 - nesten ikke samvær i det hele tatt. Grunnen er at barna er store og ikke ønsker samvær. Dette kan jo forandre seg igjen. jeg skal søke til nav, for han nekter å betale noe. Men skal jeg søke bidrag ut i fra reelt samvær eller det avtalen sier? Far har vært voldelig mot mor i mange år, og barna har observert det - kan være grunn for at de ikke ønsker å være der. Jeg er redd for at han skal «tvinge» barna til å være mer hos ham om jeg legger reelt samvær til grunn, men forskjell på de to klassene er ca 4000kr. Har noen råd? Anonymkode: 2b425...8a0
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Avtalen tilsvarer samværsklasse 2, reelt samvær tilsvarer klasse 0 - nesten ikke samvær i det hele tatt. Grunnen er at barna er store og ikke ønsker samvær. Dette kan jo forandre seg igjen. jeg skal søke til nav, for han nekter å betale noe. Men skal jeg søke bidrag ut i fra reelt samvær eller det avtalen sier? Far har vært voldelig mot mor i mange år, og barna har observert det - kan være grunn for at de ikke ønsker å være der. Jeg er redd for at han skal «tvinge» barna til å være mer hos ham om jeg legger reelt samvær til grunn, men forskjell på de to klassene er ca 4000kr. Har noen råd? Anonymkode: 2b425...8a0 Oppgi reelt samvær i søknaden så må NAV vurdere saken. La far ta diskusjonen med NAV om bidragssaken. Dersom far vil ha samvær kan han ta det til retten. Om barna er store legges det stor vekt på hva de ønsker, så om de ikke ønsker samvær og det er historikk med vold er det lite sannsynlig at han får innvilget noe samvær. Anonymkode: 1e1ec...819 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Nav tar kun hensyn til siste underskrevet samværsavtale, som de skal ha som vedlegg i søknaden. Som i ditt tilfelle samsvarer med samværsklasse 2 Anonymkode: 94d21...118
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nav tar kun hensyn til siste underskrevet samværsavtale, som de skal ha som vedlegg i søknaden. Som i ditt tilfelle samsvarer med samværsklasse 2 Anonymkode: 94d21...118 Nei, det stemmer ikke. Jeg snakket med dem i dag, de sier de ønsker reelt samvær og at det teller mer enn dokumentet. Spørsmålet var hva jeg burde gjøre. Anonymkode: 2b425...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Reelt samvær. Hvorfor skal du sponse far? Ungene får bare holde på at de ønsker lite til intet samvær. Er de store, skal de bestemme mye selv, far kan ikke tvinge. Ikke ta på deg å løse problemer for ham. Er han uenig, så får han ta det med NAV eller til retten. Du sier det du mener er riktig. Anonymkode: defe6...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): far kan ikke tvinge. Jeg tenker at han kommer til å manipulere, for eksempel ved å gråte foran dem, si at «mamma tar alle pengene hans så han ikke får et sted å bo om dere ikke er hos meg», osv. Sånn lignende har han gjort før i andre situasjoner. De prøvde å skjule det for meg, men det påvirket dem veldig. Han nekter selvsagt for at det har skjedd 😕 Anonymkode: 2b425...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå