AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Hei. Jeg er ferdig med bacheloren om ett år, og tenker litt på veien videre. Er litt usikker på om jeg skal søke jobber og/eller ta en mastergrad. Noe jeg virkelig ikke ønsker er å ikke søke på master, ikke få jobb og gå ledig over en lengre periode med hull i CV-en. Samtidig vet jeg ikke om jeg har motivasjon til master, da jeg er veldig gira på å komme meg ut i arbeidslivet og hvis jeg får et jobbtilbud jeg er fornøyd med velger jeg nok det fremfor mastergraden. Spørsmålet mitt er om det er «dumt» å søke både jobber og master, og begynne på masteren hvis jeg ikke får jobb med det første og evt. slutte på masteren hvis et bra jobbtilbud dukker opp? Og hvis det viser seg å være vanskelig å få jobb, eller jeg finner ut at jeg heller vil bli ferdig med masteren så fortsetter jeg bare på den. Tror jeg har ganske greie sjanser for å få jobb etter bacheloren fordi jeg har hatt relevant sommerjobb og praksis + gode karakterer og portefølje, men vet jo aldri, eller så kan det jo i verste fall ta lang tid. Anonymkode: 46aff...601
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 søk på begge deler. jeg ville prioritert jobb over alt annet, søk likevel på master eller videreutd. slik at du har en plan b. Anonymkode: 226ba...45a 1
SPOCA Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Enig med AB her, søk på begge deler. Og det kan jo hende du klarer begge deler også, det vet man ikke før man har prøvd. Selv fullførte jeg min master samtidig som jeg jobbet fulltid. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Jeg søkte master nå i vår, men fikk jobb i Mai. Endret derfor masteren til deltid Anonymkode: d2a30...1e7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Selvfølgelig skal du søke begge deler. Bedre å helgardere ennåbli stående uten noe. Det er ikke noe problem å avslutte, problemet er om du ikke får noe å takke ja til. Anonymkode: 6c814...a9f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 masteren kan du forlenge, eks ta 15studiepoeng/et fag per semester. det er gjerne 2 undevisningsdager i uken. det var mange på min master som jobbet fulltid. flere kom kun når det var obligatorisk opplegg/ arbeidskrav/fremføringer, på eksamensforberedelse og eksamen. du må si ifra om det til ny arbeidsgiver da, sånn at de er villige til å tilpasse ved behov. noen arbeidsgiver krever også at de må godkjenne at du studerer. dersom du har redusert stilling er det jo også mulig å spørre arbeidsgiver om å ha fri en av dagene du har undervisning. Anonymkode: 1566b...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå