Gå til innhold

Forholdet skranter noe, likevel flere barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn fra før. Forholdet skranter tidvis noe, nesten helt og holdent på grunn av utenforstående ting og ikke oss som par. Men dette "utenfor" tærer på oss som par likevel. Dere forstår sikkert hva jeg mener.

Til tross for dette ønsker begge av oss flere barn, til tross for noe gnisninger.  Begge ønsker det uavhengig av om forholdet skulle gå rett vest eller ikke. Ønske er der fordi vi ønsker ikke at barnet vi har skal være enebarn, vi er trygge på hverandre som foreldre og ingen av ønsker noe av "mine, dine, våre" barn dersom forholdet skulle ryke.

Jeg er ikke ute etter å spørre om dette er en noe vi skal gå for eller ikke, for avgjørelsen er uansett helt og holdent opp til oss. Der jeg lurer litt på er om andre i tilsvarende situasjon vil fortelle litt om hvordan det ble?

Anonymkode: b6278...eaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei og nei. Dere trenger vel ikke å lage barn for så at enda ett skal bli skilsmissebarn? Huff og huff

Anonymkode: ebb86...161

• Liker 9
Skrevet

Jeg tenker at dere først må finne ut av hva som skal til for at forholdet deres ikke skal skrante. Å ha et barn er krevende nok, med to blir det nødvendigvis enda mer krevende. Forholdet skal takle det.

Jeg forstår ikke at det går an å snakke om å få et barn til, og parallelt med det snakke om hvordan dere skal takle det hvis forholdet ryker. Barn er ikke et leketøy man kan plassere i en hylle mens man lapper sammen restene av et forhold, eller finner ut av veien videre hver for dere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Reparasjonsbaby funker sjelden, da det å få baby er en stor påkjenning for forholdet i seg selv. Hvis forholdet allerede skranter, blir det sjelden bedre av å få en baby. I noen tilfeller kan det kanskje bli bedre en periode, men som regel følger nissen med på lasset. 

Jeg og min eks gikk vel egentlig litt i den fella, så jeg snakker av erfaring. Men - da vi gikk fra hverandre, og i ettertid, har jeg aldri angret på at jeg fikk to barn. Selv om jeg ble alene med dem. De hadde glede og selskap i hverandre, og jeg ville ikke vært uten noen av dem.

Anonymkode: 65cef...577

• Liker 6
Gjest Skogsalv
Skrevet

Hva er " det utenforstående" som gjør at det skranter ?? Som du påstår at vi bør forstå? 

Høres uansett ut som et dårlig grunnlag for familieforøkelse.  Eneste grunn er at nåværende barn ikke skal være enebarn ? 

Du ber om råd ,og forteller at " det utenforstående " er grunnen til gnisningene,uten å si hva " det utenforstående " er . 

Det kan jo være ALT mellom himmel og jord. Håper ikke  du baserer et kommende barn på råd her inne,når ingen vet hva de gir råd på grunnlag av ! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Reparasjonsbaby funker sjelden, da det å få baby er en stor påkjenning for forholdet i seg selv. Hvis forholdet allerede skranter, blir det sjelden bedre av å få en baby. I noen tilfeller kan det kanskje bli bedre en periode, men som regel følger nissen med på lasset. 

Jeg og min eks gikk vel egentlig litt i den fella, så jeg snakker av erfaring. Men - da vi gikk fra hverandre, og i ettertid, har jeg aldri angret på at jeg fikk to barn. Selv om jeg ble alene med dem. De hadde glede og selskap i hverandre, og jeg ville ikke vært uten noen av dem.

Jeg tenker også at uansett utfall så vil ingen av oss angre på flere barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Skogsalv skrev (3 minutter siden):

Hva er " det utenforstående" som gjør at det skranter ?? Som du påstår at vi bør forstå? 

Høres uansett ut som et dårlig grunnlag for familieforøkelse.  Eneste grunn er at nåværende barn ikke skal være enebarn ? 

Du ber om råd ,og forteller at " det utenforstående " er grunnen til gnisningene,uten å si hva " det utenforstående " er . 

Det kan jo være ALT mellom himmel og jord. Håper ikke  du baserer et kommende barn på råd her inne,når ingen vet hva de gir råd på grunnlag av ! 

Jeg ønsker ikke å utdype det, men mange kan vel relatere seg til at ting man ikke selv har kontroll på direkte og indirekte kan påvirke forholdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk barn da forholdet skrantet. Jeg ville ha samme far til barna mine og jeg ville ikke at det barnet jeg allerede hadde skulle bli alenebarn… så jeg tok sjanse på enda et barn fordi om det var stor sjans for at forholde ville ryke, noe det også gjorde. Men kan ikke få barn for å fikse et forhold det går sjelden bra… 

Anonymkode: bf5c8...edd

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn angrer man aldri på . Det ligger i DNA ' et og hjertet. Men om du og barnefar Vet at dere ikke skal leve ihop,så frarøver dere i forkant barnets behov for mamma og pappa hver dag.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det gjør man jo ikke. Også får barna samme mor og far. Et pluss i min bok. 

• Liker 4
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør man jo ikke. Også får barna samme mor og far. Et pluss i min bok. 

Mangler bare en barndom med foreldrene sammen tilstede da 🙄 Dette er jo egotripp! 

AnonymBruker
Skrevet
Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Mangler bare en barndom med foreldrene sammen tilstede da 🙄 Dette er jo egotripp! 

Man er jo uansett ikke garantert en barndom med mor og far sammen. Det er et ønske om at barnet vi har ikke skal være enebarn. Så er det også godt mulig forholdet klarer seg fint gjennom dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi fikk barn da forholdet skrantet. Jeg ville ha samme far til barna mine og jeg ville ikke at det barnet jeg allerede hadde skulle bli alenebarn… så jeg tok sjanse på enda et barn fordi om det var stor sjans for at forholde ville ryke, noe det også gjorde. Men kan ikke få barn for å fikse et forhold det går sjelden bra… 

Anonymkode: bf5c8...edd

Får det eventuelt ikke fordi vi tror det vil fikse, men fordi vi også ønsker søsken til barnet vi allerede har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, mange negative greier her. Jeg tenker at hvis dere to klarer å ha et godt forhold og samarbeid når det gjelder barna, uansett om dere er et par eller ei, så kjør på. Et barn trenger ikke begge foreldrene hver dag, det er maaange skillsmissebarn her i verden, og det går stort sett bra med de fleste. Så lenge foreldrene jobber sammen mot et felles mål: nemlig en god oppvekst for barna, så why not? Kjenner jeg er så lei dømmende mennesker som mener at det eneste riktige her i verden er at mor og far skal være sammen, og alt annet er dritt. 

Anonymkode: dc744...5e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere skal få et barn til. Dere samarbeider allerede omkring ett barn, så det klarer dere fint. Moro med et søsken til deres barn. Kanskje blir det slutt med dere, kanskje ikke. Dette gjelder alle forhold.

Anonymkode: 8c98e...dd2

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er jo uansett ikke garantert en barndom med mor og far sammen. Det er et ønske om at barnet vi har ikke skal være enebarn. Så er det også godt mulig forholdet klarer seg fint gjennom dette.

Forsto alt det der før du kommenterte det som tilsvar ❤ Men det blir et feil utgangspunkt uansett 🌷

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, mange negative greier her. Jeg tenker at hvis dere to klarer å ha et godt forhold og samarbeid når det gjelder barna, uansett om dere er et par eller ei, så kjør på. Et barn trenger ikke begge foreldrene hver dag, det er maaange skillsmissebarn her i verden, og det går stort sett bra med de fleste. Så lenge foreldrene jobber sammen mot et felles mål: nemlig en god oppvekst for barna, så why not? Kjenner jeg er så lei dømmende mennesker som mener at det eneste riktige her i verden er at mor og far skal være sammen, og alt annet er dritt. 

Anonymkode: dc744...5e1

"Det eneste riktige er mor og far sammen/ og alt annet er dritt.  " Ingen som har sagt det. 

Samarbeid, omsorg og kjærlighet til ungene skorter det ikke på . Forbilledlig for skilte foreldre.  

Men å  bevisst produsere med en avskilt annenpart er ikke i et ufødt barns beste hensikt- 

Hvordan livet blir og hvordan det takles er en ting,- alle gjør sitt beste.  Men ingen barn ønsker separate foreldre i utgangspunktet, som her legges unødig til grunn. 

Skrevet

Jeg mener det er helt feil utgangspunkt. 

Ja, det finnes mange skilsmissebarn, og ja, mange skilsmissebarn klarer seg helt fint. Men, det er langt fra det optimale å vokse opp som skilsmissebarn. 
Jeg syns også det er et rart utgangspunkt å planlegge for at barnet skal bli skilsmissebarn. Jeg syns det er egoistisk.

Jeg blir veldig overrasket over hvordan mange ser på skilsmisse som en bagatell - også for barnet. Det er det langt i fra. Å oppleve at foreldre skiller seg er traumatisk for et barn - uavhengig av hvor grei løsning de voksne syns det er. Å pendle mellom to hjem, være 50% der og 50% der..har dere prøvd det selv? Det er ganske utmattende - uavhengig av hva voksne syns. Å oppleve at foreldrene finner nye partnere, kanskje få nye søsken, tilpasse seg til nye partnere, nytt bosted, se venner 50% av tiden, tilpasse seg et nytt miljø 50% av tiden (ikke alle klarer å finne bosteder med gåavstand mellom)..jeg ville ikke ha planlagt for at et barn skal vokse opp slik. 

Man har aldri garanti for et forhold, det er helt riktig - men de aller fleste planlegger ikke barn ut fra at de skal skilles etterpå. No go for min del. Heldigvis er vi frie mennesker som selv avgjør hva som er best for vår situasjon :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Jeg mener det er helt feil utgangspunkt. 

Ja, det finnes mange skilsmissebarn, og ja, mange skilsmissebarn klarer seg helt fint. Men, det er langt fra det optimale å vokse opp som skilsmissebarn. 
Jeg syns også det er et rart utgangspunkt å planlegge for at barnet skal bli skilsmissebarn. Jeg syns det er egoistisk.

Jeg blir veldig overrasket over hvordan mange ser på skilsmisse som en bagatell - også for barnet. Det er det langt i fra. Å oppleve at foreldre skiller seg er traumatisk for et barn - uavhengig av hvor grei løsning de voksne syns det er. Å pendle mellom to hjem, være 50% der og 50% der..har dere prøvd det selv? Det er ganske utmattende - uavhengig av hva voksne syns. Å oppleve at foreldrene finner nye partnere, kanskje få nye søsken, tilpasse seg til nye partnere, nytt bosted, se venner 50% av tiden, tilpasse seg et nytt miljø 50% av tiden (ikke alle klarer å finne bosteder med gåavstand mellom)..jeg ville ikke ha planlagt for at et barn skal vokse opp slik. 

Man har aldri garanti for et forhold, det er helt riktig - men de aller fleste planlegger ikke barn ut fra at de skal skilles etterpå. No go for min del. Heldigvis er vi frie mennesker som selv avgjør hva som er best for vår situasjon :) 

Jeg har da vel ikke skrevet at vi ønsker flere barn, og at vi garantert skal skille oss etterpå? Vi kommer selvsagt ikke til å få barn og planlegge skilsmisse etter fødsel, vi legger jo arbeid i at forholdet skal fungere. Det jeg har skrevet er at vi ønsker barn uavhengig av om forholdet kommer til å vare på lang sikt eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har da vel ikke skrevet at vi ønsker flere barn, og at vi garantert skal skille oss etterpå? Vi kommer selvsagt ikke til å få barn og planlegge skilsmisse etter fødsel, vi legger jo arbeid i at forholdet skal fungere. Det jeg har skrevet er at vi ønsker barn uavhengig av om forholdet kommer til å vare på lang sikt eller ikke.

Ok. Så alt er i skjønneste orden altså? Hvorfor opprettet du tråden da..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...