AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Kom over en stilling utlyst som helsesekretær, men sto veldig lite om stillingen, kun at det var 80 % stilling som helsesekretær/sykepleier. Jeg har ingen utdannelse på noe av det, er det noe vits for meg å søke?🧐 Man får jo opplæring, men likevel, kan jeg ha sjans? Jeg har erfaring fra serviceyrke 😌 Anonymkode: 62f91...433
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Lite vits å søke uten kvalifikasjoner, du kan alltids søke for syns skyld men det er alltid nok kvalifiserte søkere til disse stillingene. Spesielt hvis det er dagtid på legekontor. Anonymkode: cf3a7...ff4 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Glemte å si at dette er for hudlege ☺️ Ts Anonymkode: 62f91...433
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Nei, det er ingen vits. Anonymkode: 100e8...596 6
Bingo Bongo Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Det tviler jeg på. Nå vet jeg ikke hvilket sted i landet dette er, men jeg har inntrykk av at flere steder utdanner flere helsesekretærer enn det er behov for, så det er MANGE kvalifiserte søkere hver gang en slik stilling lyses ut. Men det skader selvsagt ikke å sende inn en søknad.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glemte å si at dette er for hudlege ☺️ Ts Anonymkode: 62f91...433 Ville du søkt på stilling som hudlege uten kvalifikasjoner? Anonymkode: b7fb5...57c 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville du søkt på stilling som hudlege uten kvalifikasjoner? Anonymkode: b7fb5...57c Det er snakk om sekretærstilling som jeg evnt vurderte å søke på. Anonymkode: 62f91...433
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 Ikke noe vits. Det er flust av helsesekretærer som står uten jobb og sloss om slike stillinger. Og når det i tillegg også står sykepleier så vil nok mange sykepleiere prøve seg på en dagjobb. Og de ønsker altså ikke ufaglærte, da hadde det bare stått sekretær. Anonymkode: f54da...8ce 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Helsesekretærer har autorisasjon som helsepersonell, samme med sykepleier. Du har ingen av delene, og likevel tror du du kan gjøre jobben? Regner med legen trenger en del hjelp til prosedyrer og prøvetaking, det er jo ikke noe du kan, men likevel tenker du at det er greit å søke? Merkelig tanke, og liten resept for den utdanningen helsesekretærene har. Anonymkode: 0a11c...f35 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Takk for svar 😆 Klart jeg har respekt for helsepersonell, ikke sagt noe annet heller, bare noen her som antyder noe annet. Men når man finner stillinger slik som ikke spesifiserer hvilke kvalifikasjoner som trengs så vil jo sikkert fler enn meg tenke at de kan søke. Jeg skal forøvrig ikke søke. Ts Anonymkode: 62f91...433 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar 😆 Klart jeg har respekt for helsepersonell, ikke sagt noe annet heller, bare noen her som antyder noe annet. Men når man finner stillinger slik som ikke spesifiserer hvilke kvalifikasjoner som trengs så vil jo sikkert fler enn meg tenke at de kan søke. Jeg skal forøvrig ikke søke. Ts Anonymkode: 62f91...433 Men det står jo de søker helsesekretærer eller sykepleiere? Da står det jo hva de etterlyser? 🤨 Anonymkode: fd2a5...a4e 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar 😆 Klart jeg har respekt for helsepersonell, ikke sagt noe annet heller, bare noen her som antyder noe annet. Men når man finner stillinger slik som ikke spesifiserer hvilke kvalifikasjoner som trengs så vil jo sikkert fler enn meg tenke at de kan søke. Jeg skal forøvrig ikke søke. Ts Anonymkode: 62f91...433 Det står jo hvilke kvalifikasjoner som kreves hvis det står helsesekretær eller sykepleier. Helsesekretær er treårig yrkesutdanning, og sykepleier er høyskole. Så det er litt mer omfattende enn det man kan få i opplæring. Anonymkode: d5f14...146
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom over en stilling utlyst som helsesekretær, men sto veldig lite om stillingen, kun at det var 80 % stilling som helsesekretær/sykepleier. Jeg har ingen utdannelse på noe av det, er det noe vits for meg å søke?🧐 Man får jo opplæring, men likevel, kan jeg ha sjans? Jeg har erfaring fra serviceyrke 😌 Anonymkode: 62f91...433 "Man får jo opplæring"? Opplæring i å ta blodprøver, ta sting, sårstell, EKG, sentrifugere blodprøver? Hadde det vært en stilling der de søkte rørlegger eller fysioterapeut, hadde du tenkt det samme da? Skjønner ikke helt tankegangen din. Det står jo at de søker etter helsesekretærer eller sykepleiere. Anonymkode: fd2a5...a4e 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det står jo hvilke kvalifikasjoner som kreves hvis det står helsesekretær eller sykepleier. Helsesekretær er treårig yrkesutdanning, og sykepleier er høyskole. Så det er litt mer omfattende enn det man kan få i opplæring. Anonymkode: d5f14...146 Jo? Det står at de ønsker helsesekretær eller sykepleier. Som nevnt; begge er utdanninger med autorisasjon som helsepersonell. Det er en kvalifikasjon du ikke har. Altså har de bedt om kvalitet i sin ansatt, du har ikke den kvaliteten de ser etter. Uavhengig om de skriver hva stillingen går ut på. Enkelte sykehus ansetter helsesekretær/sekretær. Der kan du søke. For du "får jo opplæring", men forvent også der at utdanna personell går foran. Anonymkode: 29695...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom over en stilling utlyst som helsesekretær, men sto veldig lite om stillingen, kun at det var 80 % stilling som helsesekretær/sykepleier. Jeg har ingen utdannelse på noe av det, er det noe vits for meg å søke?🧐 Man får jo opplæring, men likevel, kan jeg ha sjans? Jeg har erfaring fra serviceyrke 😌 Anonymkode: 62f91...433 Helsesekretær er en beskyttet tittel. Du må ha autorisasjon for å jobbe som det. En helsesekretær uten utdannelse og autorisasjon kalles for medisinsk sekretær. Mange utlyser begge deler og da er helsesekretær ingen krav, men en bonus og ofte så velger de folk med autorisasjon fremfor de uten, men det er ikke umulig å få jobb som medisinsk sekretær. Problemet er at det er mange arbeidsoppgaver du ikke får lov til å gjøre. Det er lovpålagt at man skal ha autorisasjon for visse ting, det er forskjell på utdanning og opplæring. Men noen avdelinger på sykehus eller helsehus har kun administrative arbeidsoppgaver og da er medisinsk sekretær mer enn nok. Da vil de som sagt være åpen for begge yrkestitler. Serviceyrke er ikke det samme som helsesekretær, kan du å ta blodprøver? Kan du å ta og tyde CRP prøver? Ta en EKG eller bruke å spirometer på en pasient? Kan du noe som helst om sårstell? Helsesekretær er ikke bare telefondame som setter pasienter over til leger. Siden de spør om to yrker med autorisasjon så er det bortkastet tid og energi å sende søknad. Du har ikke kvalifikasjonene de er ute etter. Anonymkode: e32c5...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helsesekretær er en beskyttet tittel. Du må ha autorisasjon for å jobbe som det. En helsesekretær uten utdannelse og autorisasjon kalles for medisinsk sekretær. Mange utlyser begge deler og da er helsesekretær ingen krav, men en bonus og ofte så velger de folk med autorisasjon fremfor de uten, men det er ikke umulig å få jobb som medisinsk sekretær. Problemet er at det er mange arbeidsoppgaver du ikke får lov til å gjøre. Det er lovpålagt at man skal ha autorisasjon for visse ting, det er forskjell på utdanning og opplæring. Men noen avdelinger på sykehus eller helsehus har kun administrative arbeidsoppgaver og da er medisinsk sekretær mer enn nok. Da vil de som sagt være åpen for begge yrkestitler. Serviceyrke er ikke det samme som helsesekretær, kan du å ta blodprøver? Kan du å ta og tyde CRP prøver? Ta en EKG eller bruke å spirometer på en pasient? Kan du noe som helst om sårstell? Helsesekretær er ikke bare telefondame som setter pasienter over til leger. Siden de spør om to yrker med autorisasjon så er det bortkastet tid og energi å sende søknad. Du har ikke kvalifikasjonene de er ute etter. Anonymkode: e32c5...bd1 Medisinsk sekretær kan ha tilleggs utdanning i sårstell, prøvetaking osv Anonymkode: 4e576...35e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Medisinsk sekretær kan ha tilleggs utdanning i sårstell, prøvetaking osv Anonymkode: 4e576...35e 🙄 er fortsatt ikke det samme som helsesekretær. Alle kan ta kurs og tilleggsutdanning for ditten og datten. Autorisasjon er etterlyst, av en grunn og er ikke det samme som kurs og lyn utdanning som ikke gir autorisasjon. En medisinsk sekretær som har tatt kurs i både sårstell og prøvetaking, har fortsatt ikke autorisasjon og kan ikke bruke tittelen helsesekretær. Anonymkode: e32c5...bd1 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk for svar 😆 Klart jeg har respekt for helsepersonell, ikke sagt noe annet heller, bare noen her som antyder noe annet. Men når man finner stillinger slik som ikke spesifiserer hvilke kvalifikasjoner som trengs så vil jo sikkert fler enn meg tenke at de kan søke. Jeg skal forøvrig ikke søke. Ts Anonymkode: 62f91...433 De har jo spesifisert kvalifikasjonene; helsesekretær eller sykepleier. Begge utdannelsene inneholder de kvalifikasjonene som trengs for jobben, når du ikke har autorisasjon som noen av dem er du heller ikke kvalifisert. Anonymkode: 0a11c...f35 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kom over en stilling utlyst som helsesekretær, men sto veldig lite om stillingen, kun at det var 80 % stilling som helsesekretær/sykepleier. Jeg har ingen utdannelse på noe av det, er det noe vits for meg å søke?🧐 Man får jo opplæring, men likevel, kan jeg ha sjans? Jeg har erfaring fra serviceyrke 😌 Anonymkode: 62f91...433 Hvis det ikke stod helsesekretærutdanning som et krav, hadde jeg søkt. Har selv vært på intervju til slike stillinger uten å være utdannet helsesekretær. Jeg hadde da annen helsefaglig utdanning + erfaring fra ulike serviceyrker.Sistnevnte ga stor uttelling, det andre som går på rutineoppgaver kan tross alt læres men er du elendig på service hjelper det ikke å ha utdannelsen. Anonymkode: d5bf9...0bc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det ikke stod helsesekretærutdanning som et krav, hadde jeg søkt. Har selv vært på intervju til slike stillinger uten å være utdannet helsesekretær. Jeg hadde da annen helsefaglig utdanning + erfaring fra ulike serviceyrker.Sistnevnte ga stor uttelling, det andre som går på rutineoppgaver kan tross alt læres men er du elendig på service hjelper det ikke å ha utdannelsen. Anonymkode: d5bf9...0bc TS skriver jo at det stod helsesekretær. Anonymkode: fd2a5...a4e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå