Gå til innhold

Angst i forkant av fryseforsøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gruer meg sånn til insett neste uke, er så redd for eventuell skuffelse. Jeg føler dette er den vanskeligste delen ved hele prosessen, den psykiske påkjennelsen, alt annet var barnemat iforhold. Dette er mitt første forsøk, har noen tips til hvordan prøve og takle angsten i forkant at innsett og de kommende 2 ukene etter? Vi skal bo på hotell helgen etter så det blir hvertfall avslappende, men føler tiden kommer til å gå sykt sakte..

Anonymkode: 10476...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok veldig individuelt hva som kan hjelpe, så det som hjalp meg, trenger ikke være nyttig for deg.  

Men jeg fokuserte i hvert fall på at forsøket ikke var den eneste og siste sjansen. Vi hadde to ferskforsøk før jeg ble gravid og vi fikk et barn på siste ferskforsøk (fikk ikke embryo til overs til frys). Og det skal sies at på det siste forsøket var jeg helt nervevrak. For det kjentes nærmere en siste mulighet. Men mannen og jeg hadde avtalt at vi skulle prøve tre ferskforsøk til privat etter de tre første, før vi sannsynligvis ga opp (men det måtte vi tenke og kjenne nærmere på hvis den dagen kom). Det hjalp meg i hvert fall at vi ikke var helt ved veis ende enda, at det fortsatt var håp hvis forsøket endte negativt. 

Og ellers så tok vi ut ferie i forbindelse med det siste forsøket, som var på sensommeren. Så vi bodde også på hotell. Og vi spiste god mat, var på kino og gikk turer. Og jeg syns faktisk det hjalp, selv om jeg tenkte veldig mye. I tiden rundt to første forsøkene jobbet jeg mye, og det gjorde også at jeg tenkte mindre og hadde fokus andre steder. Men jeg personlig hadde det likevel bedre rundt det forsøket vi slappet av sammen, til tross for at jeg i utgangspunktet var mye mer stresset for dette forsøket, etter to mislykkede forsøk med få og dårlige egg. Jeg kjenner andre som sier det hjalp dem å jobbe eller holde seg opptatt med ulike aktiviteter. 

Masse lykke til i hvert fall! ❤️ 

Anonymkode: 824d9...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For oss var det å legge mye planer å kose oss med venner og familie! 
Lykke til ❤️

Anonymkode: 40c73...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må fotelle oss mer om hvordan det går med deg trådstarter. Altså kun hvis du vil. Jeg sliter selv med angsten for å ikke lykkes med innsett. Jeg har startet med hormonmedisin som jeg tar før innsett. 

Anonymkode: ca77a...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...