AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Har bodd med fyren i snart to år nå, og må støtt og stadig minne han på å pusse tennene da det direkte stinker råttent! Han har alltid en eller annen unnskyldning på lur, som at jeg var for lenge på badet eller lignende. I starten trodde jeg han oppriktig bare glemte det, men nå er jeg ganske sikker på at han alltid har hatt en vane for å "glemme" tannpussingen. Merket dette også helt i starten av datingfasen, at han kunne finne på å "glemme" tannpussen om kvelden, men klarte jammen meg å glemme den morgenen etter også. Det var for tidlig for meg å si noe den gangen, men nå må jeg jammen meg si det minimum 2-3 ganger i uken! Jeg er skråsikker på at dette er hans vane, også før han møtte meg. Han har aldri vært i noe tidligere forhold til at noen har kunnet korrigert han. Dette er et mareritt. Jeg er ekstremt luktsensitiv i tillegg. Det hjelper ikke at han attpåtil røyker. Hjelp!? Anonymkode: 5c16f...cad 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 🤢 Er det lenge siden han har vært til tannlegen? Han må jo ha tennene full av hull? Anonymkode: 0cacb...edd 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har aldri vært i noe tidligere forhold til at noen har kunnet korrigert han. Det er jo ikke damene som skal korrigere han! Det er oppdragelsen hans som det har skortet på. Han må få inn rutinene. Si til han at det er ufattelig ekkelt at han ikke pusser tennene daglig. Smø gjerne tjukt på. Men vær brutalt ærlig. Å hinte funker ikke. Anonymkode: 85945...2e5 13
Blått Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: 🤢 Er det lenge siden han har vært til tannlegen? Han må jo ha tennene full av hull? Anonymkode: 0cacb...edd Var min tanke også. Og emaljen må jo være helt ødelagt.. 1
Blått Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har bodd med fyren i snart to år nå, og må støtt og stadig minne han på å pusse tennene da det direkte stinker råttent! Han har alltid en eller annen unnskyldning på lur, som at jeg var for lenge på badet eller lignende. I starten trodde jeg han oppriktig bare glemte det, men nå er jeg ganske sikker på at han alltid har hatt en vane for å "glemme" tannpussingen. Merket dette også helt i starten av datingfasen, at han kunne finne på å "glemme" tannpussen om kvelden, men klarte jammen meg å glemme den morgenen etter også. Det var for tidlig for meg å si noe den gangen, men nå må jeg jammen meg si det minimum 2-3 ganger i uken! Jeg er skråsikker på at dette er hans vane, også før han møtte meg. Han har aldri vært i noe tidligere forhold til at noen har kunnet korrigert han. Dette er et mareritt. Jeg er ekstremt luktsensitiv i tillegg. Det hjelper ikke at han attpåtil røyker. Hjelp!? Anonymkode: 5c16f...cad Hvor gammel er dette mannfolket? Han burde jo klare å tenke seg til at dette er en fornuftig ting å gjøre, ikke komme med unnskyldninger om hvorfor han glemte det. Jeg ville blitt direkte kvalm av en som konstant gikk rundt med dårlig ånde. 1
Ulven Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Akkurat hygiene, og dermed tannpuss, er et krav som jeg ikke firer på i mitt forhold. 🤮Hadde mannen sluttet å pusse tenner og stelle seg, hadde det vært kroken på døra. Du skal ikke være nødt til å være mamma for en voksen mann, og der ser du vel egentlig selv. Så enten må du akseptere at han driter i hygienen eller finne en ny som oppfører seg som en voksen. Å gjete mannen for å få ham til å gjøre det mest elementere av hygiene, vil til slutt bli et så stort irritasjonsmoment at du ikke orker mannen. 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 Kan være mange grunner. En av de, som også mange tannleger er klar over, er overgrep. Sett deg ned med han og snakk med han uten å være anklagede. Ikke legg det frem som at du synes det er nasty, men uttrykk bekymring for tannhelsen hans og hvor viktig det er å holde tennene rene. Anonymkode: 01661...5df 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke damene som skal korrigere han! Det er oppdragelsen hans som det har skortet på. Han må få inn rutinene. Si til han at det er ufattelig ekkelt at han ikke pusser tennene daglig. Smø gjerne tjukt på. Men vær brutalt ærlig. Å hinte funker ikke. Anonymkode: 85945...2e5 Han og familien hans skryter hele tiden av hvor gode tenner de har i familien, at ingen noen gang har hatt hull. Er ikke måte på hvor bra tenner denne familien har. Men likevel feiler de på tannpuss? Blått skrev (8 minutter siden): Hvor gammel er dette mannfolket? Han burde jo klare å tenke seg til at dette er en fornuftig ting å gjøre, ikke komme med unnskyldninger om hvorfor han glemte det. Jeg ville blitt direkte kvalm av en som konstant gikk rundt med dårlig ånde. Han er faktisk hele 31 år... det er nettopp det som gjør at jeg tenker dette ikke kan handle om glemsomhet, men en vane og lite/ingen forståelse for hvorfor det er viktig. Han merker jo ingenting selv, det er meg det går utover. Da vi datet kunnr han gå flere døgn uten å pusse tennene. Ulven skrev (8 minutter siden): Akkurat hygiene, og dermed tannpuss, er et krav som jeg ikke firer på i mitt forhold. 🤮Hadde mannen sluttet å pusse tenner og stelle seg, hadde det vært kroken på døra. Du skal ikke være nødt til å være mamma for en voksen mann, og der ser du vel egentlig selv. Så enten må du akseptere at han driter i hygienen eller finne en ny som oppfører seg som en voksen. Å gjete mannen for å få ham til å gjøre det mest elementere av hygiene, vil til slutt bli et så stort irritasjonsmoment at du ikke orker mannen. Det er et rent mareritt. Det verste jeg vet ved å være i et forhold er å være noens mamma. Har vært veldig tydelig på dette ovenfor han. Skjønner ikke hva det er med mannfolk og manglende behov for elementær hygiene. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan være mange grunner. En av de, som også mange tannleger er klar over, er overgrep. Sett deg ned med han og snakk med han uten å være anklagede. Ikke legg det frem som at du synes det er nasty, men uttrykk bekymring for tannhelsen hans og hvor viktig det er å holde tennene rene. Anonymkode: 01661...5df Er ikke overgrep nei. Har snakket til han på alle måter, uten at det hjelper. TS Anonymkode: 5c16f...cad 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Hadde vært fullstendig uaktuelt og kysse eller ha sex med en sånn uhygienisk mann 🤮 at du holder ut! Anonymkode: 6b361...eec 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Du kan alltids kjøpe slik tyggetablett der han kan se bakteriene på tennene dersom det ikke er pusset eller ikke pusset godt nok. Hvis det er helt rent blir det hvitt, og hvis det er litt dårlig pusset blir det rosa. Blir det mørkt på farge og veldig vanskelig å få av, er det et tegn på at det er svært mye bakterier. Da kan han få tannkjøttbetennelse (gingivitt), noe han sikkert allerede har, og det kan utvikle seg til peridontitt og at tennene blir løse og at de tilslutt vil dette ut. Jeg ville spurt om det er slik at han ikke bryr seg om tannhelsen sin, og om det er slik at det ikke har noe betydning for han at tennene hans detter ut. Det koster jo veldig mye å få implantater. En annen ting dårlig tannhelse kan føre til, er abcesser (altså pussfylte rom inni munnen som er kjempevondt og alvorlig og fører til at man må legges inn på sykehus) og infeksjon på hjertet. Så det er faktisk ikke bare hull i tennene man risikerer. https://www.med24.no/ekulf-roede-fargetabletter-20-stk?gclid=Cj0KCQjwxdSHBhCdARIsAG6zhlXELk-BexXjwhTstSOdCgy9C2q5WrNnQ9ZCJMeA7pKxDo2gW4nA4_gaAoraEALw_wcB Anonymkode: d5db5...808 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han og familien hans skryter hele tiden av hvor gode tenner de har i familien, at ingen noen gang har hatt hull. Er ikke måte på hvor bra tenner denne familien har. Men likevel feiler de på tannpuss? Han er faktisk hele 31 år... det er nettopp det som gjør at jeg tenker dette ikke kan handle om glemsomhet, men en vane og lite/ingen forståelse for hvorfor det er viktig. Han merker jo ingenting selv, det er meg det går utover. Da vi datet kunnr han gå flere døgn uten å pusse tennene. Det er et rent mareritt. Det verste jeg vet ved å være i et forhold er å være noens mamma. Har vært veldig tydelig på dette ovenfor han. Skjønner ikke hva det er med mannfolk og manglende behov for elementær hygiene. Er ikke overgrep nei. Har snakket til han på alle måter, uten at det hjelper. TS Anonymkode: 5c16f...cad Gener har mye å si for om en får hull eller ei ja. Du har de som pusser tennene og spiser sunt, men som allikevel har mange hull. Så har du slike som meg, som har spist junk i perioder, levd ganske så usunt og hadde perioder med dårlige tannhygiene, men som ikke får hull uansett. Men tannhygiene er viktig for ånden også, ikke bare for å unngå hull. Om han ikke vil pusse tennene for seg selv, kan han gjøre det for din del. Uansett viktig at du er direkte med han. Ikke pakk det inn og vær redd for reaksjon. Brutalt ærlig er det eneste som fungere enkelte ganger. Anonymkode: 85945...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke overgrep nei. Har snakket til han på alle måter, uten at det hjelper. TS Okei, da forstår jeg virkelig ikke hvordan du ORKER å være sammen med han. I to år, og du merket dårlig tannhygiene allerede i datingfasen. Altså....om så datet en milliardær med gigantisk pikk som pulte meg som en drøm, så hadde jeg likevel slått opp med han på sekundet hvis han hadde tannhygiene som du her beskriver 🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: 01661...5df 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gener har mye å si for om en får hull eller ei ja. Du har de som pusser tennene og spiser sunt, men som allikevel har mange hull. Så har du slike som meg, som har spist junk i perioder, levd ganske så usunt og hadde perioder med dårlige tannhygiene, men som ikke får hull uansett. Men tannhygiene er viktig for ånden også, ikke bare for å unngå hull. Om han ikke vil pusse tennene for seg selv, kan han gjøre det for din del. Uansett viktig at du er direkte med han. Ikke pakk det inn og vær redd for reaksjon. Brutalt ærlig er det eneste som fungere enkelte ganger. Anonymkode: 85945...2e5 Sa dette, men han ble sint og stygg mot meg, og mener at man ikke skal pusse tennene før man har spist frokost for å ikke skade emaljene. Han spiser altså ikke frokost og ikke før langt utpå dagen. Ts Anonymkode: 5c16f...cad 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Da ville jeg forklart at jeg ikke ønsker å være nær en som ikke er hygienisk, verken kos/sex eller annen nærhet, fordi det er ekkelt og stinker. Dersom han ikke endrer vanene sine for å redde forholdet, har dere ikke noe forhold som er verd å redde. Anonymkode: a7081...9fd 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sa dette, men han ble sint og stygg mot meg, og mener at man ikke skal pusse tennene før man har spist frokost for å ikke skade emaljene. Han spiser altså ikke frokost og ikke før langt utpå dagen. Ts Anonymkode: 5c16f...cad Jeg har en venninne som er tannlege, og hun sier at man skal pusse før frokost, ikke etter, fordi mat gjør tennene mer sårbare pga syre i maten. Å pusse før man spiser er ok, men fordi mat gjerne smaker rart rett etter tannpuss så kan det være lurt å vente noen minutter før man spiser. Anonymkode: a7081...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en venninne som er tannlege, og hun sier at man skal pusse før frokost, ikke etter, fordi mat gjør tennene mer sårbare pga syre i maten. Å pusse før man spiser er ok, men fordi mat gjerne smaker rart rett etter tannpuss så kan det være lurt å vente noen minutter før man spiser. Anonymkode: a7081...9fd Hvis dette er sant så synes jeg at det er patetisk av han å bli så stygg mot meg og bruke sin "feile" forklaring på hvorfor han ikke gidder pusse tennene. Har du kilder på dette, hadde satt stor pris på det. Anonymkode: 5c16f...cad
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dette er sant så synes jeg at det er patetisk av han å bli så stygg mot meg og bruke sin "feile" forklaring på hvorfor han ikke gidder pusse tennene. Har du kilder på dette, hadde satt stor pris på det. Anonymkode: 5c16f...cad Nytter ikke å komme med kilder til folk som din kjæreste. De fnyser av det og har sin egen sannhet. Akkurat som de som mener at Jorden ikke er rund. Eneste du kan gjøre her er å pakke sammen tingene dine og tannbørsten din og dra. Anonymkode: 01661...5df 3
AliceNextDoor Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan være mange grunner. En av de, som også mange tannleger er klar over, er overgrep. Sett deg ned med han og snakk med han uten å være anklagede. Ikke legg det frem som at du synes det er nasty, men uttrykk bekymring for tannhelsen hans og hvor viktig det er å holde tennene rene. Anonymkode: 01661...5df Min første tanke også. Det er ikke uvanlig at det ligger noe slikt under; men det trenger selvfølgelig ikke være sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han og familien hans skryter hele tiden av hvor gode tenner de har i familien, at ingen noen gang har hatt hull. Er ikke måte på hvor bra tenner denne familien har. Men likevel feiler de på tannpuss? Han er faktisk hele 31 år... det er nettopp det som gjør at jeg tenker dette ikke kan handle om glemsomhet, men en vane og lite/ingen forståelse for hvorfor det er viktig. Han merker jo ingenting selv, det er meg det går utover. Da vi datet kunnr han gå flere døgn uten å pusse tennene. Det er et rent mareritt. Det verste jeg vet ved å være i et forhold er å være noens mamma. Har vært veldig tydelig på dette ovenfor han. Skjønner ikke hva det er med mannfolk og manglende behov for elementær hygiene. Er ikke overgrep nei. Har snakket til han på alle måter, uten at det hjelper. TS Anonymkode: 5c16f...cad Har du sluttet med kyssing/klining og sagt rett ut at det er turn-off? Kjenner en som gjorde det, og da ble det plutselig tannpuss daglig. Anonymkode: 9fa6d...21d 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sa dette, men han ble sint og stygg mot meg, og mener at man ikke skal pusse tennene før man har spist frokost for å ikke skade emaljene. Han spiser altså ikke frokost og ikke før langt utpå dagen. Ts Anonymkode: 5c16f...cad Dette gir ingen mening. Han pusser ikke tenner på kvelden heller, så den emaljen kan han ikke være så bekymret for i utgangspunktet. Hvordan er forholdet deres ellers? En mann som ikke pusser tenner, og blir sint og stygg mot deg når du påpeker det, høres jo ikke ut som et kupp i det store og hele. De fleste ville blitt flaue. Anonymkode: 68aaa...4db 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå