Gjest Jaconandersen Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 (endret) Hvorfor omfavner ikke mennesker, særlig her i Skandinavia, sin maskulinitet (om de er mann) eller feminitet (om de er kvinne)? Maskulinitet er ideell oppførsel dersom en er mann, gitt de utfordringer menn oftere er utsatt for. Feminitet er ideell oppførsel dersom en er kvinne, gitt de utfordringer kvinner oftere er utsatt for. Klart det er ideelt for menn å være så maskulin som mulig og kvinner å være så feminine som mulig. Jeg tenker ikke her på utseende, siden det er vanskelig å gjøre noe med det. Endret 19. juli 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Fordi vi først og fremst er mennesker, og fordi det ikke finnes én riktig måte å være kvinne eller mann på. Og heldigvis for det! Anonymkode: ca56e...d40 9
Gjest Jaconandersen Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi vi først og fremst er mennesker, og fordi det ikke finnes én riktig måte å være kvinne eller mann på. Og heldigvis for det! Anonymkode: ca56e...d40 Det er mer ideell oppførsel for menn og kvinner. Som tjener en best. Fordi de møter ulike utfordringer. Eksempelvis velger kvinner menn ut fra helse,fruktbarhet, personlighet, status, respekt og dels økonomi. Menn velger kvinner ut fra helse, fruktbarhet, omsorgsfull personlighet osv. Mao gir det hundre prosent mening at kvinner bryr seg mindre om lønn og jobb enn menn. Derfor er de også dårligere på lønnsforhandlinger. Endret 19. juli 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Lever du på femtitallet? Nei, det er ikke slik. Det er kvinner som ikke er spesielt omsorgsfulle, menn som liker å være hjemmepappa, for eksempel. Flere kvinner enn menn går på norske universiteter, ergo ønsker de en interessant jobb. Status er langt fra viktig for alle kvinner, noen menn vil ikke ha barn og driter i fruktbarhet. Og jeg kunne fortsatt. Med ditt ensporede syn på hva kvinner og menn er, forstår jeg at du tenker slik. Men de aller fleste kvinner og menn har en rekke egenskaper som ikke passer inn i dine veldig trange, fullstendig kvelende trange, båser. Anonymkode: ca56e...d40 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Folk er forskjellige. Menn og kvinner er ikke så ulike som de fleste skal ha det til. Sikkert kjedelig å høre, men det er fakta. Anonymkode: 46121...f08 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Jaconandersen skrev (27 minutter siden): Hvorfor omfavner ikke mennesker, særlig her i Skandinavia, sin maskulinitet (om de er mann) eller feminitet (om de er kvinne)? Maskulinitet er ideell oppførsel dersom en er mann, gitt de utfordringer menn oftere er utsatt for. Feminitet er ideell oppførsel dersom en er kvinne, gitt de utfordringer kvinner oftere er utsatt for. Klart det er ideelt for menn å være så maskulin som mulig og kvinner å være så feminine som mulig. Jeg tenker ikke her på utseende, siden det er vanskelig å gjøre noe med det. Er det ideelt for meg å få en mann som bryr seg om utseendet mitt og ikke hvem jeg er? Da lever jeg heller uten, akkurat som mange kvinner velger å gjøre. Det typisk maskuline du forfekter her er heller ikke det jeg setter høyest. Det er finfint at du lever mentalt på 1950-tallet, men det ideelle da er ikke det samme som nå. Uansett hvor hardt du ønsker det. Anonymkode: e6445...8d8 4
Gjest Jaconandersen Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lever du på femtitallet? Nei, det er ikke slik. Det er kvinner som ikke er spesielt omsorgsfulle, menn som liker å være hjemmepappa, for eksempel. Flere kvinner enn menn går på norske universiteter, ergo ønsker de en interessant jobb. Status er langt fra viktig for alle kvinner, noen menn vil ikke ha barn og driter i fruktbarhet. Og jeg kunne fortsatt. Med ditt ensporede syn på hva kvinner og menn er, forstår jeg at du tenker slik. Men de aller fleste kvinner og menn har en rekke egenskaper som ikke passer inn i dine veldig trange, fullstendig kvelende trange, båser. Anonymkode: ca56e...d40 Det jeg skriver om, er hva som er positivt for dem. Klart det er bare helt riv ruskende galt av en mann å akseptere å være "hjemmepappa", for kvinner blir tiltrukket av menn med status og dels god økonomi. Da kan hun fort finne på å være utro. Folk kan velge både negative og positive ting. At kvinner oftere tar høyere utdanning i dag enn før, er bra for kvinnene i størst grad økonomisk, men ikke muligheten for å få en partner. For menn er det negativt for å få en partner, fordi kvinnene får et endret syn på hva høy og lav status er.
Gjest Jaconandersen Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ideelt for meg å få en mann som bryr seg om utseendet mitt og ikke hvem jeg er? Da lever jeg heller uten, akkurat som mange kvinner velger å gjøre. Det typisk maskuline du forfekter her er heller ikke det jeg setter høyest. Det er finfint at du lever mentalt på 1950-tallet, men det ideelle da er ikke det samme som nå. Uansett hvor hardt du ønsker det. Anonymkode: e6445...8d8 Menneskets biologi og følelser er akkurat som det har vært hele tiden. En kan gjerne lyge til seg selv, men virkeligheten forandrer seg ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Jaconandersen skrev (40 minutter siden): Maskulinitet er ideell oppførsel Jaconandersen skrev (40 minutter siden): Feminitet er ideell oppførsel Jeg lurer veldig på hva som er maskulint og hva som er feminint oppførsel. Anonymkode: 5d943...beb 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Fordi kvinner har prøvd å bli menn i alle år, og det er derfor ikke lett å gå imot strømmen i dag med å være veldig maskulin eller veldig feminin. Man har møttes mer på midten. Ironien i dette er at kvinner etterlyser maskuline menn og menn etterlyser feminine kvinner. Det viser seg at biologien og tiltrekningen kan man visst ikke gjøre noe med. Anonymkode: 3d0a9...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Jaconandersen skrev (8 minutter siden): Det jeg skriver om, er hva som er positivt for dem. Klart det er bare helt riv ruskende galt av en mann å akseptere å være "hjemmepappa", for kvinner blir tiltrukket av menn med status og dels god økonomi. Da kan hun fort finne på å være utro. Folk kan velge både negative og positive ting. At kvinner oftere tar høyere utdanning i dag enn før, er bra for kvinnene i størst grad økonomisk, men ikke muligheten for å få en partner. For menn er det negativt for å få en partner, fordi kvinnene får et endret syn på hva høy og lav status er. Du tar liksom aldri høyde for at du kan ta feil, du. Et lite tips: Når du ytrer en mening, og 99% av de som diskuterer med deg, er fundamentalt uenig, så bør du kanskje vurdere om det er du som er på villspor. Hva som er maskulint og feminint er heldigvis blitt mye bredere enn det var før. Det er kanskje en liten promille som ønsker seg tilbake til 1950-tallet, da kjønnsroller var snevre, og kvinnen var til kun for mannens skyld. Så - kom deg ut å drep en bjørn med bare hendene og hogg noen kubikk ved, nå! Anonymkode: c0ddc...d3f 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Om en mann ikke vil ha meg fordi han føler seg truet over at jeg har høyere utdanning så klarer jeg meg fint uten mann. Anonymkode: 70522...7b3 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Jaconandersen skrev (10 minutter siden): Menneskets biologi og følelser er akkurat som det har vært hele tiden. En kan gjerne lyge til seg selv, men virkeligheten forandrer seg ikke. Mennesket er mer enn biologi. Hvordan jobber kvinner på 1800-tallet? Var utseendet det viktigste for de aller fleste da? Eller var det evnen til hardt fysisk arbeid for å ivareta gård, barn, dyr osv. Ditt perspektiv er snevert og vitner om svært begrensede kunnskaper om både historie og biologi og sosiologi og det meste egentlig. Anonymkode: e6445...8d8 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi kvinner har prøvd å bli menn i alle år, og det er derfor ikke lett å gå imot strømmen i dag med å være veldig maskulin eller veldig feminin. Man har møttes mer på midten. Ironien i dette er at kvinner etterlyser maskuline menn og menn etterlyser feminine kvinner. Det viser seg at biologien og tiltrekningen kan man visst ikke gjøre noe med. Anonymkode: 3d0a9...ddb Hvis du ser rundt deg så ser du at de fleste velger noen de passer sammen med. Jeg har aldri sett en biker med ølvom, tatoveringer og mer hår på kroppen enn på hodet sammen med ei med glitterkjole, høye heler, neglelakk og masse sminke. Anonymkode: 46121...f08 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg lurer veldig på hva som er maskulint og hva som er feminint oppførsel. Anonymkode: 5d943...beb Jeg også. Belær oss ts! Anonymkode: 8d577...b72
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 Da har jeg misforstått igjen. Sitter i en mannsdominert verden, har ganske så maskuline hobbyer, men kler meg feminint når jeg har mulighet til det. Mannen derimot, har for det meste på kvinnedominerte arbeidsplasser, gått på Tupperware party og trent en både aerobic og pump. Men du verden hvor maskulin han er utseendemessig. Anonymkode: 0d0c8...694
Svartfugl Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 Jaconandersen skrev (1 time siden): Hvorfor omfavner ikke mennesker, særlig her i Skandinavia, sin maskulinitet (om de er mann) eller feminitet (om de er kvinne)? Maskulinitet er ideell oppførsel dersom en er mann, gitt de utfordringer menn oftere er utsatt for. Feminitet er ideell oppførsel dersom en er kvinne, gitt de utfordringer kvinner oftere er utsatt for. Klart det er ideelt for menn å være så maskulin som mulig og kvinner å være så feminine som mulig. Jeg tenker ikke her på utseende, siden det er vanskelig å gjøre noe med det. Hva legger du i maskulinitet og femininitet da? Selv synes jeg kvinner og menn (generelt sett) oppfører seg ganske ulikt. Mulig det kan kobles til maskuline og feminine trekk.
Gjest Jaconandersen Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg lurer veldig på hva som er maskulint og hva som er feminint oppførsel. Anonymkode: 5d943...beb Maskulinitet: tøffhet, lojalitet, respekt for andre, selvsikkerhet, selvkontroll, mental styrke, beskytter seg selv og sine egne interesser, arbeidsomhet, driv for nå sitt høyeste potensial, høy moral, logisk Femininitet: omsorgsfull, god forståelse for andre, liker barn, snill, emosjonell intelligens, pliktoppfyllende osv.
Gjest Jaconandersen Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om en mann ikke vil ha meg fordi han føler seg truet over at jeg har høyere utdanning så klarer jeg meg fint uten mann. Anonymkode: 70522...7b3 Det er helst omvendt det går, at det blir færre menn som har høy nok sosial status til å være akseptabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå