AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 I det siste har jeg opplevd at både kollegaer og svigerforeldre spør om NÅR jeg skal ta vaksinen. Jeg har valgt å ikke ta vaksinen, men det blir ikke tatt så godt i mot. "Du er en sånn ja." eller "du er vel ikke en av de anti vax folka?". Det blir bare ubehagelige samtaler synes jeg, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å bli med til samboers foreldre neste gang, fordi jeg vet 100% at de kommer til å starte en samtale om vaksinen. De er veldig stolte som er fullvaksinerte og reiser nedover i Europa i sommer. Jeg starter aldri en vaksinesamtale selv, men føler jeg må svare når folk spør. Nå har jeg for det meste svart "får se det litt an" eller "jeg stiller meg bakerst i køen". Jeg kjenner flere som blir presset til å ta vaksinen når de egentlig ikke vil, og det synes jeg er trist. Jeg respekterer alle som tar den, men da må de også respektere oss som velger å ikke ta den. Nå har jeg stilt opp flere ganger ekstra på jobb pga. kollegaer som ble syke etter vaksinen. Så jeg lurer bare på: hva kan jeg si når folk maser om vaksinen? Jeg vet at samboeren min kommer til å bli presset av foreldrene sine til å ta vaksinen, og han sier at det blir sosial selvmord å ikke ta den... Anonymkode: 587aa...64f 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Å ta vaksinen handler om å beskytte de du omgås og hindre mutasjoner i å utvikle seg før flokkimmunitet oppnås. Siden du har bestemt deg for å ikke ta den, kan du har forståelse for dette, men velger å isolere deg. Anonymkode: 7ede7...7c8 16
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å ta vaksinen handler om å beskytte de du omgås og hindre mutasjoner i å utvikle seg før flokkimmunitet oppnås. Siden du har bestemt deg for å ikke ta den, kan du si du har forståelse for dette, men velger å isolere deg. Anonymkode: 7ede7...7c8 Anonymkode: 7ede7...7c8 2
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Jeg kjenner ingen som har sagt rett ut at de ikke skal ta vaksinen. Men så spør jeg heller ikke folk om dette. Hadde noen bust ut med at de ikke skulle ta den måtte de forventet at de måtte forsvare det, men jeg hadde ikke giddet å argumentere for mitt syn i saken som motargument rett og slett fordi jeg mener at det er og skal være frivillig. Og ja, det hender at vi snakker om vaksine fordi det er mange som har ventet på å få ta den. Så jeg lurer veldig på hvordan dere som ikke skal ta vaksinen til stadighet havner i diskusjoner om det? Når dere får spørsmålet må det da gå an å si at "jeg har besluttet å ikke ta den" uten å gå inn i lange debatter? Forvent respekt. Får du ikke respekt, slutt å oppsøke de som ikke respekterer deg.
President Chimp Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Det er bare å si at du stiller deg bakerst i køen og vil la andre få den før deg. Så får du isolere deg eller bruke maske konsekvent og holde avstand. På ett punkt vil du bli smittet selv, om du ikke allerede har vært det, uten å vite om det. Det går an å gå til legen og be om en test på antistoffer også. Svært mange har antistoffer uten å vite at de har vært smittet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Blondie65 skrev (13 minutter siden): Jeg kjenner ingen som har sagt rett ut at de ikke skal ta vaksinen. Men så spør jeg heller ikke folk om dette. Hadde noen bust ut med at de ikke skulle ta den måtte de forventet at de måtte forsvare det, men jeg hadde ikke giddet å argumentere for mitt syn i saken som motargument rett og slett fordi jeg mener at det er og skal være frivillig. Og ja, det hender at vi snakker om vaksine fordi det er mange som har ventet på å få ta den. Så jeg lurer veldig på hvordan dere som ikke skal ta vaksinen til stadighet havner i diskusjoner om det? Når dere får spørsmålet må det da gå an å si at "jeg har besluttet å ikke ta den" uten å gå inn i lange debatter? Forvent respekt. Får du ikke respekt, slutt å oppsøke de som ikke respekterer deg. Jeg unngår selvsagt temaet om jeg kan, og jeg går ikke inn i lange debatter heller. Det er min kropp, mitt valg. Vaksinen er frivillig, men det virker som mange tenker at alle selvsagt må ta den. Det er bare så ubehagelig å bli spurt om det. At jeg blir sett på som "dum" siden jeg velger å ikke ta den. Kanskje jeg tar den når vi ser at langtidsbivirkningene ikke er så farlige, men det vet vi ikke ennå. Anonymkode: 587aa...64f 4
Kristin70 Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Så jeg lurer bare på: hva kan jeg si når folk maser om vaksinen? Anonymkode: 587aa...64f Du må jo bare oppgi grunnen til at du ikke tar den. Mange er nysgjerrige på hvorfor folk velger å ikke ta vaksninen siden det finnes en helt haug med crazy konspifolk der ute og de lurer på om du er en av dem. Hvis noen sier til meg at de ikke tar vaksinen fordi de er bekymret for bivirkninger respekterer jeg det, men jeg må ærlig talt si at hvis svaret er at det er microchiper i vaksinen så lurer jeg på om du er vel bevart. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg unngår selvsagt temaet om jeg kan, og jeg går ikke inn i lange debatter heller. Det er min kropp, mitt valg. Vaksinen er frivillig, men det virker som mange tenker at alle selvsagt må ta den. Det er bare så ubehagelig å bli spurt om det. At jeg blir sett på som "dum" siden jeg velger å ikke ta den. Kanskje jeg tar den når vi ser at langtidsbivirkningene ikke er så farlige, men det vet vi ikke ennå. Anonymkode: 587aa...64f Uansett så handler det om empati. Jeg skjønner at du vil unngå eventuelle langtidsbivirkninger, og da må også du ha forståelse for at de rundt deg er redd for å få covid som kan ha verre konsekvenser. Du vil ikke ha mas, og de vil ha forsikringer om at det er trygt å omgås deg. Begge parter må respektere hverandres behov. Da må du finne løsninger som støtter begges behov derav at du isolerer deg. Anonymkode: 7ede7...7c8 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Tenk hvordan du ville argumentert mot å bruke bilbelte. Bruk samme argumentene. Anonymkode: 20b43...49d 12
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 De lurer vel på når du tar den slik at de kan begynne å invitere deg til sosiale arrangerer igjen 😄 Anonymkode: 38ecf...1bb 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Ingen jeg kjenner har sagt de ikke skal ta den, alle er glade for at de endelig er innkalt. Jeg er selv kronisk syk og redd for å bli smittet. Hadde jeg fått vite at en venn hadde nektet å ta vaksine, måtte jeg ha holdt meg unna personen fremover. Jeg har holdt meg hjemme helt siden covid brøt ut, og er enda ikke komfortabel med å bevege meg f.eks ut på restaurant. Så jeg håper du er ærlig om noen i nær omgangskrets har sykdom så de kan ta et informert valg om de kan og vil tilbringe tid med deg, spesielt om du lever som normalt igjen. Er du veldig forsiktig er det litt annerledes. Dette er bare min mening, men man må tenke på de som ikke har sterke immunforsvar. Anonymkode: 79628...a7c 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): I det siste har jeg opplevd at både kollegaer og svigerforeldre spør om NÅR jeg skal ta vaksinen. Jeg har valgt å ikke ta vaksinen, men det blir ikke tatt så godt i mot. "Du er en sånn ja." eller "du er vel ikke en av de anti vax folka?". Det blir bare ubehagelige samtaler synes jeg, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å bli med til samboers foreldre neste gang, fordi jeg vet 100% at de kommer til å starte en samtale om vaksinen. De er veldig stolte som er fullvaksinerte og reiser nedover i Europa i sommer. Jeg starter aldri en vaksinesamtale selv, men føler jeg må svare når folk spør. Nå har jeg for det meste svart "får se det litt an" eller "jeg stiller meg bakerst i køen". Jeg kjenner flere som blir presset til å ta vaksinen når de egentlig ikke vil, og det synes jeg er trist. Jeg respekterer alle som tar den, men da må de også respektere oss som velger å ikke ta den. Nå har jeg stilt opp flere ganger ekstra på jobb pga. kollegaer som ble syke etter vaksinen. Så jeg lurer bare på: hva kan jeg si når folk maser om vaksinen? Jeg vet at samboeren min kommer til å bli presset av foreldrene sine til å ta vaksinen, og han sier at det blir sosial selvmord å ikke ta den... Anonymkode: 587aa...64f "Jeg er et tenkende menneske. Jeg bestemmer selv hva jeg vil gjøre og ikke vil " Anonymkode: 66606...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I det siste har jeg opplevd at både kollegaer og svigerforeldre spør om NÅR jeg skal ta vaksinen. Jeg har valgt å ikke ta vaksinen, men det blir ikke tatt så godt i mot. "Du er en sånn ja." eller "du er vel ikke en av de anti vax folka?". Det blir bare ubehagelige samtaler synes jeg, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å bli med til samboers foreldre neste gang, fordi jeg vet 100% at de kommer til å starte en samtale om vaksinen. De er veldig stolte som er fullvaksinerte og reiser nedover i Europa i sommer. Jeg starter aldri en vaksinesamtale selv, men føler jeg må svare når folk spør. Nå har jeg for det meste svart "får se det litt an" eller "jeg stiller meg bakerst i køen". Jeg kjenner flere som blir presset til å ta vaksinen når de egentlig ikke vil, og det synes jeg er trist. Jeg respekterer alle som tar den, men da må de også respektere oss som velger å ikke ta den. Nå har jeg stilt opp flere ganger ekstra på jobb pga. kollegaer som ble syke etter vaksinen. Så jeg lurer bare på: hva kan jeg si når folk maser om vaksinen? Jeg vet at samboeren min kommer til å bli presset av foreldrene sine til å ta vaksinen, og han sier at det blir sosial selvmord å ikke ta den... Anonymkode: 587aa...64f Dette er så idiotisk og ikke grunnlag for å ta en avgjørelse for sin egen kropp. Anonymkode: 66606...1d2
Whistler Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ............ NÅR jeg skal ta vaksinen. Jeg har valgt å ikke ta vaksinen, ................ Anonymkode: 587aa...64f Så, er du generelt mot vaksiner, eller bare bekymret for denne? Hvis du har "baller" nok til å avstå fra vaksiner bør du jo også ha de når du skal fortelle hvorfor du avstår. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 Jeg sier at jeg setter andre mennesker for meg, og lar andre mennesker få vaksinen før meg. Jeg tar en for laget. Det er mitt bidrag til fellesskapet. Anonymkode: 7a478...955 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 TS Se denne. Så kan du trekke ut et svar til de som spør fra denne informasjonen . Det er alltid noe som er flinkere enn deg til å argumentere og gi deg mageslag i samvittigheten . Det betyr ikke at de har rett, bare at de er flink til å argumentere. https://odysee.com/@FwapUK:1/A-manufactured-illusion.-Dr-David-Martin-with-Reiner-Fuellmich-9_7_21_-720p:5 Anonymkode: 6a936...c7f 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 Whistler skrev (13 minutter siden): Så, er du generelt mot vaksiner, eller bare bekymret for denne? Hvis du har "baller" nok til å avstå fra vaksiner bør du jo også ha de når du skal fortelle hvorfor du avstår. Jeg er vaksinert mot difteri, HIB-infeksjon, kikhoste, kusma, meslinger, polio, røde hunder, stivkrampe og tuberkolose. Det er covid vaksinen jeg er skeptisk mot, siden den ikke er grundig testet ennå. Så det beste er nok å si at jeg heller venter og lar andre gå før meg. Anonymkode: 587aa...64f 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har vært åpen i mange år om at jeg er vaksineskeptiker, og jeg har vært veldig glad for at jeg ikke har måttet ta den beslutningen for et annet menneske/eget barn. Jeg prøver ikke å overbevise andre, men jeg kan godt forsvare egne standpunkt selv om mange mener det er konspirasjonsteorier. Om noen velger å ikke invitere meg med på noe fordi jeg ikke vaksinerer meg - så er det greit. Siden vaksinerte kan være smittsomme, så ser jeg ikke hvorfor noen tenker at det er et så stort skille der. Siden viruset hele tiden kan endre seg, så tror jeg mange får en falsk følelse av sikkerhet. At mange tenker en ny teknologi er løsningen oppleves for meg som et falskt håp. De har endret definisjonen for hva en vaksine er. De har godkjent vaksinen fordi det er definert som en nødsituasjon. Vi har tidligere opplevd mange problemer i verden fordi vi har tenkt at et element skal "nulle" et annet, men vi ser ikke helheten. Enten det har vært DDT, Thalamoid, innføring av fremmede dyrearter som forstyrrer en naturlig balanse, innføring av fremmede planter som tar overhånd. For meg så er det også etisk på grenseplanet at de har brukt organer/celler fra aborterte fostre i utviklingen av vaksinene. Selv om jeg har sett faktasjekking på at de fjernes i løpet av prosessen. Jeg synes det er skremmende at mange bruker ansiktsmaske i timevis, at mange har latt barn få bruke de også. Jeg er skeptisk at media gir et såpass ensidig bilde av hva vitenskapen og forskere mener. Det er aldri et så svart/hvitt bilde som jeg opplever at presenteres nå. Det jeg ser som en underliggende manipulasjonen - om at man ikke bryr seg om andre dersom men sier at man ikke ønsker denne injeksjonen - synes jeg er skremmende. Det gir assosiasjoner om meningstyrannier vi helst ikke vil tenke på. Det er mange motstemmer der ute, og linken til Dr Fullmich og Dr David Maritn er verdt å se igjennom. Det er også mange andre der ute som viser til vitenskapelige studier og patenter. Det er for lettvint i min verden å avskrive alt som "tull og idioti". Mange har satt hele troverdigheten sin på spill ved å fortelle det de ser som sannheten. Mennesker som hadde thent mye mer på å holde kjeft. Anonymkode: 6a9e7...50d 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 Jeg skjønner ikke at du synes det er så behagelig at de spør. Bare si du ikke skal ta den. Du må nesten bare stå for valget ditt. Anonymkode: 52ecc...c68 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Jeg sier bare at jeg ikke har bestemt meg enda, så får se når det blir. Og jatter bare med om de fortsetter å spørre å grave. Anonymkode: 5d49b...def 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå