Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har til nå kjent veldig lite liv i svangerskapet. Tror jeg har kjent det noen få ganger, men det er langt fra daglig. Jeg har foranliggende morkake, så jeg har fått beskjed om at det kan ta lengre tid, men burde jeg ikke begynne å kjenne det snart? 

Hilsen førstegangs gravid

Anonymkode: 5d42b...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig når du er førstegangs og morkaka ligger på fremre vegg. Så lenge du kjenner noe innimellom, er det greit. Fra uke 24 bør du kjenne bevegelse hver dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig å kjenne lite og uregelmessig så tidlig :) Med foranliggende morkake er det enda mer vanlig. 

Anonymkode: 82a2e...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente vel knapt liv i uke 22 selv nå med tredjemann. Hadde morkaka foran, så tydelig at babyen sparket mye rett i morkaka. Med andre kjente jeg i uke 14, da var morkaka bak. 

Anonymkode: 28cbd...1d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også førstegangs og kjente ikke liv for første gang før uke 23. Hadde også morkake foran :) Helt normalt sa jordmor.

Anonymkode: 2ba59...bc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det for meg og :)

Men det tok relativt kort tid før det plutselig kjentes daglig. 

Anonymkode: 686a4...1ef

• Liker 1
Skrevet

Er også førstegangs med foranliggende morkake, er 21+4 i dag. Har kanskje kjent noe et par ganger, men vet ikke. Jordmor sier at det enda kan ta tid, men at fra uke 28 pleier de fleste å kjenne bevegelse relativt jevnlig til tross for morkake på fremsiden. Så det kan jo være betryggende 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Jeg har til nå kjent veldig lite liv i svangerskapet. Tror jeg har kjent det noen få ganger, men det er langt fra daglig. Jeg har foranliggende morkake, så jeg har fått beskjed om at det kan ta lengre tid, men burde jeg ikke begynne å kjenne det snart? 

Hilsen førstegangs gravid

Er andregangs og kjente ikke jevnt før uke 22. Om ungen snur seg i denne perioden kjenner man plutselig ingenting.

Anonymkode: 12dd4...e53

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (7 timer siden):

Det er helt vanlig når du er førstegangs og morkaka ligger på fremre vegg. Så lenge du kjenner noe innimellom, er det greit. Fra uke 24 bør du kjenne bevegelse hver dag. 

Har man morkaka på fremre vegg er ikke nødvendigvis uke 24 langt nok til å kjenne noe hver dag. Forrige svangerskapet mitt gjorde jeg ikke det, med morkaka foran. Fra uke 26-27 kjente jeg daglig, men ikke regelmessig. Det ble først rundt uke 30. 

Til ts: uke 22 er enda tidlig med morkake foran, prøv å ikke stresse med det. Kjenner du noe innimellom så er det bra, og etterhvert vil du kjenne daglig og regelmessig 🙂

Anonymkode: 8fe4e...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Etter at jeg la ut denne tråden har jeg faktisk kjent liv 3 dager på rad nå. Nesten komisk. Har lett for å bekymre meg, og ville bare dele dette for evt andre som bekymrer seg og tenker mye på dette. ❤️

• Liker 6
Skrevet

HELT VANLIG. Du er kort på vei. Ungen kan snu seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...