Gå til innhold

Da ble foreldrene mine fornærma igjen *sukk*

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga korona har vi mulighet til å tilbringe hele sommeren (skoleferien) på hytta. Har ikke planlagt det, ville se an været osv, derfor ikke sagt noe konkret om det. Reist hjem, vært hjemme noen dager, hjulpet de litt, tilbudt meg å kjøre på butikken etc, drukket kaffe med de to ganger. Planlegger nå å reise på hytta igjen og de blir sure… Å fy 😔 Er jeg virkelig så jævlig? Til sammenligning har andre søsken ikke vært innom de hele sommeren og ser de sjeldent ellers også. De klarer virkelig å trigge den berømte samvittigheten altså 😔😔

Anonymkode: d358b...758

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pga korona har vi mulighet til å tilbringe hele sommeren (skoleferien) på hytta. Har ikke planlagt det, ville se an været osv, derfor ikke sagt noe konkret om det. Reist hjem, vært hjemme noen dager, hjulpet de litt, tilbudt meg å kjøre på butikken etc, drukket kaffe med de to ganger. Planlegger nå å reise på hytta igjen og de blir sure… Å fy 😔 Er jeg virkelig så jævlig? Til sammenligning har andre søsken ikke vært innom de hele sommeren og ser de sjeldent ellers også. De klarer virkelig å trigge den berømte samvittigheten altså 😔😔

Du har vel rett på ferie du også?

Gi beskjed til dine søsken at du har besøkt foreldrene og at nå reiser du på hytta, så de må stille opp 

Anonymkode: b05ee...5f5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har vel rett på ferie du også?

Gi beskjed til dine søsken at du har besøkt foreldrene og at nå reiser du på hytta, så de må stille opp 

Anonymkode: b05ee...5f5

😂 Det har jeg forsøkt, men funker dessverre ikke. De blir sinte 

Skrevet

De er sure. Det er deres problem, ikke ditt. Prøv å riste av deg følelsen og kos deg på hytta. Du har ikke ansvaret for dine foreldres liv og velbefinnende. Det ansvaret må de ta selv. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke ha dårlig samvittighet for dette, du har gjort ditt. At ikke søsken bidrar får du gjort lite med, jeg snakker av erfaring. I familien min er 6 søsken hvorav to av oss samarbeider greit med å ta turer til foreldre jevnt gjennom hele året for å hjelpe til, styre og ordne. De resterende 4 søsken anser sitt besøk ved juletider (hvor de kommer til nyvasket hus og dekket bord) som "hjelp" nok. Nytter ikke å si noe til slike. Og det er urettferdig av dine foreldre å bli fornærmet over dette her når du trossalt er hos de nå. 

Anonymkode: 2210a...5e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

😂 Det har jeg forsøkt, men funker dessverre ikke. De blir sinte 

Ikke ditt problem. Det er dine søskens problem. 

Anonymkode: 0eb51...144

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten. Fornuften vet alt dette. Jeg bor så nær de og er nesten alltid tilgjengelig, men det blir liksom aldri godt nok for de og jeg kjenner det sliter litt på meg. At de ikke bare kan ønske god tur. Har selvfølgelig invitert med på hytta, men så har de dyr med uvaner som gjør det vanskelig og det er jo ikke slik at mannen min alltid synes det er hyggelig og være stinn brakke heller… Det blir alltid feil for noen 😔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for støtten. Fornuften vet alt dette. Jeg bor så nær de og er nesten alltid tilgjengelig, men det blir liksom aldri godt nok for de og jeg kjenner det sliter litt på meg. At de ikke bare kan ønske god tur. Har selvfølgelig invitert med på hytta, men så har de dyr med uvaner som gjør det vanskelig og det er jo ikke slik at mannen min alltid synes det er hyggelig og være stinn brakke heller… Det blir alltid feil for noen 😔

Meeh, fuck’em. Fuck’em all. 
Ta ansvar for egen glede. Så får de ta ansvar for sitt. 
De velger å ha dyr, ja, da ekskluderer det ting som å være med på hytta. Så enkelt. 

Anonymkode: 0eb51...144

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har det på samme måte. Mine søsken har ikke vært på innsiden dørene på mange måneder, derfor føles det urettferdig at det er vi som faktisk stiller opp de blir fornærmet og sure på. Men greia er at de forventer ikke noe av de andre, det er vi som har alle kravene hengende over oss fordi vi stiller opp. Mye vil ha mer...

Anonymkode: 6df2f...503

AnonymBruker
Skrevet

Når de begynner å klage, så foreslå blidt om ikke de skulle ta seg en tur til X eller Y (dine søsken), det er jo lenge siden de har treftes, det hadde vel vært hyggelig? Kanskje en helgetur hadde gjort dem godt. 

Anonymkode: f8087...3ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De får ta initiativ selv da, invitere og besøke. 
da barna mine var små og jeg ganske sliten var mamma i full jobb, spilte golf og var aktiv.. hun sukket da jeg kom på besøk, og spurte om jeg heller kunne komme en annen dag. Vet ikke hvor mange ganger jeg trillet hjem med tårer i øynene. Jeg var ikke prioritert. 
men nå som hun er pensjonist, klager hun over at barna aldri besøker henne.. de er tenåringer og har andre interesser.. 

Anonymkode: eafd7...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 11.42):

Du blir den nærmeste og det er dessverre den det går ut over. Min innfallsvinkel til dette er å bestemme meg for x antall besøk og hvor mye hjelp jeg kan bidra med i en periode, og at jeg så skal ha god samvittighet. 
Kan det være en ide for deg? Husk at du har lov til å nyte ferietiden med mann og barn! 

• Liker 2
Skrevet

Dine søskens innsats får du nok ikke gjort noe med, dessverre, men du kan sette grenser for dine foreldre. Om jeg hadde fått uffing over at jeg dro på hytta  etter å ha hjulpet og vært sammen dem, kunne jeg nok vært så sarkastisk at jeg hadde sagt «God tur, heter det. Takk for hjelpen og kos dere på hytta!»

Du kan være ærlig på at det ikke er så fristende å komme, når det blir klaget når du må gå igjen. Si at du gjerne hjelper, men at du blir utslitt av å måtte dra hjem med klager om at du ikke gjør nok. At du ønsker deg at de bare kan si takk for nå og unne deg andre opplevelser i livet enn å gå dem til hånde. 

Om de er helt uimottakelige, ville jeg begrenset hvor ofte jeg dro til dem. Jeg ville følt det for utmattende å stille meg til rådighet for bebreidelser for ofte, rett og slett. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...