Gå til innhold

Anbefal meg et billig og bra hotell i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal reise en helg til Oslo med datteren min, og har i utgangspunktet bestilt rom på Comfort hotel Karl Johan, men så leser jeg på tripadvisor flere anmeldelser i det siste med dårlig renhold, og lurer på om vi skal finne et annet hotell i stedet. 

Vi ønsker å bo sentralt (gangavstand fra Oslo S), frokost inkludert, mulighet for å åpne vindu på natta. Vi blir jo stort sett kun å sove på rommet, men greit at standarden er ok. 
Ønsker helst ikke betale mer enn 2500-3000kr for 2 netter.

Anonymkode: c0463...070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Citybox pleier å være bra. Enkelt, men og praktisk, 5 min å gå fra Oslo S. Koster ca 1000 kr for et dobbeltrom per natt nå i juli.

AnonymBruker
Skrevet

Søk på hotels.com, litt vanskelig å anbefale når man ikke har dato å gå etter. Hotellet kan være dyrt nå, men ikke om to uker for eks. da prisene forandrer seg.

Anonymkode: 70461...637

AnonymBruker
Skrevet

Vi (to voksne og to tenåringer) var på Holmenkollen og da bestilte vi rom direkte med hotellet og da var prisen lavere enn via hotell.com og lignende sider. Tbanen går like utenfor og ned til sentrum, vi syntes det fungerte veldig greitt. Det var rent og pent og litt staselig å være der pluss at vi på tbanen frem og tilbake fikk sett mye vi ellers ikke hadde fått sett. 

Anonymkode: bcaaf...627

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal reise en helg til Oslo med datteren min, og har i utgangspunktet bestilt rom på Comfort hotel Karl Johan, men så leser jeg på tripadvisor flere anmeldelser i det siste med dårlig renhold, og lurer på om vi skal finne et annet hotell i stedet. 

Vi ønsker å bo sentralt (gangavstand fra Oslo S), frokost inkludert, mulighet for å åpne vindu på natta. Vi blir jo stort sett kun å sove på rommet, men greit at standarden er ok. 
Ønsker helst ikke betale mer enn 2500-3000kr for 2 netter.

Vet ikke når du skal til Oslo men tok et kjapt søk mandag til onsdag neste uke på booking.com Der får du to netter for en voksen og et barn på Plaza hotell Det høye rett ved Oslo S. 2587 kroner totalt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise 13.-15.august, så det er enda en stund til.

har vært på hotels.com og sett, og finner mange hoteller, men de aller fleste jeg har sett på, får minus på tripadvisor for dårlig renhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi (to voksne og to tenåringer) var på Holmenkollen og da bestilte vi rom direkte med hotellet og da var prisen lavere enn via hotell.com og lignende sider. Tbanen går like utenfor og ned til sentrum, vi syntes det fungerte veldig greitt. Det var rent og pent og litt staselig å være der pluss at vi på tbanen frem og tilbake fikk sett mye vi ellers ikke hadde fått sett. 

Anonymkode: bcaaf...627

Like ved og like ved t-banen. Bakken fra t-banen og opp til hotellet er ikke noe jeg vil annbefale med kofferter og lignende Den er bratt, og vil ikke annbefale det.

AnonymBruker
Skrevet

Både Thon Opera og Clarion the Hub er ålreite. 

Anonymkode: 05f9f...01e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både Thon Opera og Clarion the Hub er ålreite. 

Anonymkode: 05f9f...01e

Opera har jeg vært på, men det var ganske dyrt den helga vi skulle reise.

Skrevet

Anker Hotell eller P-Hotels.

Anker har en veldig basic, men grei, frokost, mens hos P-Hotels er frokosten nærmest fraværende.

Men begge er OK hoteller med god og sentral beliggenhet.

AnonymBruker
Skrevet

BD2A216F-8146-47C5-8E56-4C8EF0B19BBA.png

B1780676-9FA7-4A43-948B-2414350AC148.png

9DAA7A57-29EA-44EE-BDE9-E2362215C2A8.png

AnonymBruker
Skrevet

014B854F-7BC6-4E6E-ADCF-ABE179A10E58.png

CADA7309-1F62-48BF-A13D-37356AC2E81C.png

AnonymBruker
Skrevet
Lafamiglia skrev (2 minutter siden):

Anker Hotell eller P-Hotels.

Anker har en veldig basic, men grei, frokost, mens hos P-Hotels er frokosten nærmest fraværende.

Men begge er OK hoteller med god og sentral beliggenhet.

Sjekket anker, men det hadde også fått mye kritikk for at det var skittent. 

Vurderer Thon Hotel Europa, men da tror jeg kanskje vi skal ta taxi fra Oslo S, da vi kommer litt sent på kvelden.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med et hotell som ligger ved siden av Oslo S? Scandic Hotel Byporten, du får det ikke mer sentralt enn det. 1 minutt til Karl Johan og shopping, spisesteder overalt.

Jeg har ikke sjekket prisen.

Anonymkode: 7fb21...68f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med et hotell som ligger ved siden av Oslo S? Scandic Hotel Byporten, du får det ikke mer sentralt enn det. 1 minutt til Karl Johan og shopping, spisesteder overalt.

Jeg har ikke sjekket prisen.

Anonymkode: 7fb21...68f

Prisen er ok, men det hadde også masse dårlig kritikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er fleksibel på når du skal dit og kan dra på kort varsel kan du ringe et hotell samme dag og prute ned prisen ganske mye hvis det er noen som har meldt avbud og de har problemer med å fylle opp på så kort varsel. Har lyktes med dette et par ganger helt ned til halv pris. Ellers er jo airbnb billig, men der kan du komme borti mye rart og uproffesjonelt.

Anonymkode: d8def...101

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er fleksibel på når du skal dit og kan dra på kort varsel kan du ringe et hotell samme dag og prute ned prisen ganske mye hvis det er noen som har meldt avbud og de har problemer med å fylle opp på så kort varsel. Har lyktes med dette et par ganger helt ned til halv pris. Ellers er jo airbnb billig, men der kan du komme borti mye rart og uproffesjonelt.

Anonymkode: d8def...101

Vi kan avbestille rom helt frem til samme dag, så det er jo selvfølgelig et alternativ å teste ut det.

Airbnb har jeg ikke lyst til å teste ut på denne turen i allefall 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Det absolutt reneste hotellet jeg har bodd på i Oslo er Hotel Continental i Stortingsgata (rett ved Nationaltheateret stasjon), men der må dere ut med ca 3000 kr/natt.

Andre hoteller jeg har vært fornøyd med:

-Amerikalinjen ved Jernbanetorget

-Clarion Collection Folketeateret ved Youngstorget

-Thon Opera ved Oslo S

-Scandic Grensen 

-Thon Cecil

-Clarion The Hub

-The Thief

Anonymkode: 89c87...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...