AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Hei! Jeg kom inn på en årsenhet i år som jeg ønsker å ta for å samle poeng til å komme inn på drømmestudiet. I tillegg må jeg ta opp to evt tre vgs fag, har kommet inn der og kan følge undervisning ved min lokale vgs på kveldstid. To av fagene er fag som ligger lett for meg, og har undervisning annenhver uke, hver sin uke. Det siste faget (matte) er en dag pr uke, så det vil kreve noe mer av meg. Jeg kan evt droppe ett av de «enklere» fagene og allikevel få nok poeng til å komme innpå drømmestudiet bortsett fra ett studiested, men da dropper jeg kanskje bare det stedet. I tillegg må jeg jobbe ved siden av, det skal gå rundt økonomisk også. Jeg vurderer nå om jeg skal søke kun stipend fra Lånekassen for å spe på inntekten litt i året som ligger foran meg og for å kunne få tid/rom til å fokusere på studiet/fag, men hvor mye mister jeg da av rett på videre studielån/stipend? Fra før av har jeg 120 studiepoeng, man kan samlet sett få støtte til 480 poeng. 480-120 er lik 360, så jeg har altså igjen rett til støtte for 360 poeng, som er akkurat drømmestudiet… Så derfor; noen som vet hvor mye mer jeg mister ved å søke om bare stipend nå? Blir det minus 60 poeng til? Anonymkode: 13f19...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå