AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Matlysten er totalt borte. Ikke spiste jeg mye tidligere heller, men nå på 3 døgn har jeg spist en liten yoghurt, litt druer og 4 skiver salami. Drikke er det ikke noe problemer med. Siden 1 Juli har jeg gått ned nesten 5 kilo og det er jeg veldig fornøyd med. Problemet er at jeg ikke har lyst på mat engang, ikke noe jeg fyser på heller. Jeg aner ikke hva jeg skal spise for å kanskje få opp matlysten igjen. Tips? Målet med Ozempic er jo vektreduksjon og går det såpass radig som det har gjort er jeg nok i mål etter ca 6 mnd. Da avsluttes jo Ozempic og matlysten kommer kanskje tilbake og vekta øker igjen fordi jeg begynner å spise. Har noen andre problemer med matlysten og evt hva slags mat spiser dere? Anonymkode: e8aee...c18
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Ozempic og saxenda bør være livslang behandling .På linje med andre livstilsykdommer . Legen tar deg ikke av blodtrykkmedisin , kolesterolsenkende eller levaxin og mange andre medisin nør en har fått fine nivåer? professor Jøran Hjelmeseth mener denne medisin er like revolusjonerende som Antibiotikan var i sin tid .Tenk så mange menneskeretter kan hjelpe med overspising,/ fedme og alle sykdommer det fører med seg ,Hipp hurra for Ozempiz. Anonymkode: e11d9...7df 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ozempic og saxenda bør være livslang behandling .På linje med andre livstilsykdommer . Legen tar deg ikke av blodtrykkmedisin , kolesterolsenkende eller levaxin og mange andre medisin nør en har fått fine nivåer? professor Jøran Hjelmeseth mener denne medisin er like revolusjonerende som Antibiotikan var i sin tid .Tenk så mange menneskeretter kan hjelpe med overspising,/ fedme og alle sykdommer det fører med seg ,Hipp hurra for Ozempiz. Anonymkode: e11d9...7df Til nesten 1200.- i mnd så har svært få råd til dette på livstid. Ditt innlegg var heller ikke svar på mitt spørsmål. Anonymkode: e8aee...c18 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Til nesten 1200.- i mnd så har svært få råd til dette på livstid. Ditt innlegg var heller ikke svar på mitt spørsmål. Anonymkode: e8aee...c18 Du får vel Ozempic på blåresept gratis? Det gjør jeg. Til selve spørsmålet ditt; jeg har gått på Ozempic i et halvt år nå. Matlysten er opp og ned, samme med magesmerter, oppkast og diaré. Akkurat nå spiste jeg tydeligvis for mye middag og har veldig magesmerter. Går på 1mg nå. Anonymkode: fa2ef...7e6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du får vel Ozempic på blåresept gratis? Det gjør jeg. Til selve spørsmålet ditt; jeg har gått på Ozempic i et halvt år nå. Matlysten er opp og ned, samme med magesmerter, oppkast og diaré. Akkurat nå spiste jeg tydeligvis for mye middag og har veldig magesmerter. Går på 1mg nå. Anonymkode: fa2ef...7e6 Får ikke Ozempic på blå resept om man ikke har diabetes. Jeg har ikke diabetes, så betaler nesten 1200.- mnd. Diare har jeg hatt en del av også. Den dagen jeg setter sprøyta så blir jeg helt slått ut. Såpass slått ut at jeg legger meg. Jeg er på 0.5 mg og den deler jeg i 2, dvs 2 sprøyter i uka. Jeg har ikke hatt vindt i maven, men har kjent murringer rundt hjertet. Det går over igjen i løpet av 2-3 timer. Ellers har jeg vært litt kvalm. Idag har jeg fått i meg 3 knekkebrød og jeg har hatt skikkelig lyst på mat med kraftig smak i hele dag, som feks Gulasj, indisk eller kinesisk mat. Holder meg til knekkebrød og håper å være i mål om 6 mnd. Anonymkode: e8aee...c18
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Til nesten 1200.- i mnd så har svært få råd til dette på livstid. Ditt innlegg var heller ikke svar på mitt spørsmål. Anonymkode: e8aee...c18 Glemte å skrive at det bør være på blå resept ,på lik linje med de andre medisinene jeg nevnte .Som du skriver selv ,at når du slutter ,går du tilbake med å spise for mye, Fedme er en kronisk sykdom, Anonymkode: e11d9...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå