Lillpia Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har fått vite av mine barn på 14 og 16 år at når de er hos sin far så drar han til kjæresten sin omtrent hver kveld når hennes barn er lagt, og kommer ikke tilbake før neste morgen. De er jo store og klarer seg mye selv, og sier selv at de ikke bryr seg. Jeg er litt ambivalent til dette, men innser at det selvfølgelig kan være en slags sjalusi fra min side. Hva tenker andre? Det er fire mnd siden vi gjorde det slutt og tre uker siden han fikk seg kjæreste, om dét har noen betydning.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Hva synes barna? Har de nok tid med far? Er det ok å være alene? Hvor sent drar han - slik at de får skikkelig mat og selskap først? Anonymkode: 57139...f31 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Jeg hadde ikke likt det mtp brannfare (liten men dog) + at de må følges opp på morgenen? Anonymkode: accac...1a4 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Det er jo ikke noe du kan gjøre med det uansett. Anonymkode: 4410e...cf5 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Nei. Tenker at det ikke er noe poeng med samvær om han uansett ikke er der. Anonymkode: e24a4...64a 19
Lillpia Skrevet 19. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva synes barna? Har de nok tid med far? Er det ok å være alene? Hvor sent drar han - slik at de får skikkelig mat og selskap først? Anonymkode: 57139...f31 Jeg vet ikke helt når han drar, men det er nok etter hennes 12-åring har lagt seg, så i 22-23 tiden kanskje? Det er jo ferie nå, så de går uansett mye på selvstyr og er ikke veldig sosiale uansett. Skikkelig mat får de uansett ikke, om de ikke lager seg det selv (eller kommer til meg for middag) 1
Lillpia Skrevet 19. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde ikke likt det mtp brannfare (liten men dog) + at de må følges opp på morgenen? Anonymkode: accac...1a4 Ja, har tenkt litt på det med brann selv, men han er tilbake før de våkner.
Blomsterpotta Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 Han tenker tydeligvis med det nederste hue for tiden. Jeg hadde hatt barna hjemme hos meg istede. 11
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Lillpia skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke helt når han drar, men det er nok etter hennes 12-åring har lagt seg, så i 22-23 tiden kanskje? Det er jo ferie nå, så de går uansett mye på selvstyr og er ikke veldig sosiale uansett. Skikkelig mat får de uansett ikke, om de ikke lager seg det selv (eller kommer til meg for middag) Lillpia skrev (4 minutter siden): Ja, har tenkt litt på det med brann selv, men han er tilbake før de våkner. Da ville jeg personlig ikke lagt meg borti det. En større bekymring at han lar det skli ut med søvn og mat. Men så lenge du lærer dem gode rutiner ordner det seg som regel. Anonymkode: 57139...f31 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Blomsterpotta skrev (4 minutter siden): Han tenker tydeligvis med det nederste hue for tiden. Jeg hadde hatt barna hjemme hos meg istede. Det kan jo ikke du bestemme. Far bestemmer i sin tid. Anonymkode: 4410e...cf5 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Så lenge barna synes det er greit - og de er såpass store begge to - ville jeg ikke lagt meg borti dette. Det høres jo også ut som om han bare er borte mens de sover. Han har kastet seg rundt, så jeg skjønner godt om det er litt sårt. Men, ingenting å tjene på å lage støy rundt situasjonen. Anonymkode: c7931...aed 7
Kontorotta Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Du har vel ikke så mye du skulle sagt, men jeg mener det er uansvarlig av ham. Hvor mye har han barna? Jeg stiller jo spørsmål ved valget hans, men det er jo han som taper på sikt. 5
Gjest BethD Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Kontorotta skrev (11 minutter siden): Du har vel ikke så mye du skulle sagt, men jeg mener det er uansvarlig av ham. Hvor mye har han barna? Jeg stiller jo spørsmål ved valget hans, men det er jo han som taper på sikt. Hvordan taper han? De sover? Han er tilbake før de våkner og drar kl 23 på kveldstid?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Barna er ikke 4 og 6, men 14 og 16 år. De kunne jo fint vært hjemme alene hele dagen/ en hel helg etc også. Skjønner du synes det er sårt, i og med at bruddet deres var såvidt nylig. Anonymkode: 5bb84...d78 12
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 Den eldste er jo stor nok til å flytte på hybel (som jo svært mange må gjøre i den alderen for å gå på vgs). Så jeg ville ikke tenkt at det var uansvarlig. Men jeg vil tro ungene synes det er sårt at far så kjapt (4mnd er kort tid etter skilsmisse!- spesielt for barn) hopper til ny dame- og tom prioriterer henne over dem allerede. (Med mindre deres ekteskap har vært dårlig og alle er lykkeligere med skilsmisse).. Anonymkode: f2840...ca5 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 BethD skrev (12 minutter siden): Hvordan taper han? De sover? Han er tilbake før de våkner og drar kl 23 på kveldstid? Tror ikke barn på 14 og 16 år sover når kl er 22 på kvelden 😜 for å være ærlig så hadde jeg vært mer bekymret for om de stikker ut med venner, å fest osv etter at far har dratt, eller prøver ut barskapet til far etter han har dratt. Og at det selvfølgelig snur døgnet totalt. Jeg har en på 15 år som har sovet hjemme alene ved et par anledninger, men da har jeg bestandig noen I nærheten som kan kikke inn til han og som han vet han kan spørre om det er noe han lurer på. Men så vet jeg at min ikke er flink nok til å ta seg mat, lage seg mat og kutte ut skjerm når tida er inne. For en dag gjør det jo ikke noe om han spiser søplemat og gamer hele dagen, men syntes ikke det er ok om dette går over flere dager eller til stadighet. Anonymkode: aaac0...2cd 10
Gjest BethD Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke barn på 14 og 16 år sover når kl er 22 på kvelden 😜 for å være ærlig så hadde jeg vært mer bekymret for om de stikker ut med venner, å fest osv etter at far har dratt, eller prøver ut barskapet til far etter han har dratt. Og at det selvfølgelig snur døgnet totalt. Jeg har en på 15 år som har sovet hjemme alene ved et par anledninger, men da har jeg bestandig noen I nærheten som kan kikke inn til han og som han vet han kan spørre om det er noe han lurer på. Men så vet jeg at min ikke er flink nok til å ta seg mat, lage seg mat og kutte ut skjerm når tida er inne. For en dag gjør det jo ikke noe om han spiser søplemat og gamer hele dagen, men syntes ikke det er ok om dette går over flere dager eller til stadighet. Anonymkode: aaac0...2cd Jaja jeg skjønner det. Men hva taper han? Han taper jo ingenting om han er en skikkelig far ellers
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 Med så store unger handler nok dette mer om at eksen din fått seg kjæreste enn omsorgen han gir ungene.... Anonymkode: a60ce...192 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 Æsj, la det være. Du har forholdsvis store unger og det rammer bare far, ikke deg eller de vesentlig. Min far holdt på slik fra jeg var ti og broren min åtte. Etterhvert forlot de småsøsken i huset også og ble gjerne borte hele helgen. Mao ble vi kun brukt som barnevakter og slutter besøke han. Nå er han gammel og ensom og klenger en hel del, men som man reder ligger man! Jeg har dessverre ingen respekt for han. Er høflig, men det stopper liksom der Anonymkode: fa593...dc3 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Det er helt naturlig at du føler en form for sjalusi av dette. Det er kort tid etter bruddet, han har allerede nye kjæreste og han «klarer ikke å holde fingrene» av henne, ikke engang når han har egne barn på samvær. personlig synes jeg ikke at barna, selv om de er store, burde visst at han har ny kjæreste allerede. Og følelsesmessig så kan det være at de opplever det som et svik. Men det er allikevel ingen grunn til å begynne å krangle om samvær. Barna klarer seg om natten og far ser de jo på dagen. Så dette er ikke noe du bør lage en sak ut av, selv om du naturligvis ikke behøver å like det. Anonymkode: da990...850 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå