Peony Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Mannen min har bestilt biff til i kveld, og jeg har lyst til å styre unna posesausen. Er det noen som har noen gode oppskrifter dere vil dele? Som ikke medfører at jeg må koke kraften av et kjøttbein i 10 timer først
Annie Skrevet 16. september 2005 #2 Skrevet 16. september 2005 Hva med å lage en god soppstuing? Enkelt og veldig godt!
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #3 Skrevet 16. september 2005 Vet at denne kommer alt for sent, Peony men kanskje til en annen gang. Jeg pleier å bruke en pose rødvinsaus som base også erstatter jeg en dl vann med en dl rødvin. Jeg pleier først å finhakke litt løk, paprika og sopp og surre det i smør i panna. Så heller jeg på en dæsj rom eller cognac (alt etter hva jeg har) og flamberer grønnsakene. Når spriten har brent ut heller jeg blandingen i kjelen sammen med posesausen. Jeg koker gjerne ut panna med litt rødvin også får å få med alle godsakene og i selve sausen så har jeg ca 1 sp creme fresh og selvfølgelig saft fra kjøttet hvis det blir noe. Det blir kjempegod saus til biff
*Heidi* Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 Vet at denne kommer alt for sent, Peony men kanskje til en annen gang. Jeg pleier å bruke en pose rødvinsaus som base også erstatter jeg en dl vann med en dl rødvin. Jeg pleier først å finhakke litt løk, paprika og sopp og surre det i smør i panna. Så heller jeg på en dæsj rom eller cognac (alt etter hva jeg har) og flamberer grønnsakene. Når spriten har brent ut heller jeg blandingen i kjelen sammen med posesausen. Jeg koker gjerne ut panna med litt rødvin også får å få med alle godsakene og i selve sausen så har jeg ca 1 sp creme fresh og selvfølgelig saft fra kjøttet hvis det blir noe. Det blir kjempegod saus til biff ← Å,dette hørtes utrolig godt ut!! Skal prøves neste gang ja..
Grooo Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Har man det travelt (eller er lat...) kan man gjøre store forandringer med en posesaus ved å ta i litt forskjellig krydder... Piffi, tandorikrydder... Buljong... Eller en skvett vin, eller brunost.. fløte...
Rosenrød Skrevet 18. september 2005 #6 Skrevet 18. september 2005 Når jeg steker biff lager jeg rømmesaus av skyen fra kjøttet blandet med rømme og salt/pepper. Enkelt og knallgodt. Tilsetter også løk og champignon av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå