AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Hei Min søster er gravid, og har termin i slutten av måneden. Jeg er også gravid og har termin i september. I starten var dette veldig gøy, og vi var glad for at barna våre ble såpass tette. Vi begge venter jenter, og ble enige om å annonsere navnevalget til hverandre samtidig etter vi begge hadde landet på navn. Jeg hadde lenge bestemt at jeg ønsket å oppkalle datteren min etter min bestemor Ellinor, men på grunn av at noen familievenner nylig ga sik datter dette navnet føltes det rart å gi min samme navn så vi landet da på Ellie. Både jeg og min samboer elsket navnet, og følte at det var det rette navnet til vår kommende datter. Da jeg og min søster annonserte navnene til hverandre hadde de også tenkt slik som oss og kommet opp med nettop navnet Ellie. Jeg synes det var komisk at vi tenkte så likt og så ikke et problem i at barna våre ble navnesøstre. Det gjorde derimot min søster. Hun lagde mildt sagt et helvete, og krevde at vi skulle endre navnet på vårt barn siden vi har termin senest. Jeg sto lenge på mitt, men til slutt innså jeg at jeg ikke ville ofre søskenforholde vårt og vi fant nytt navn. Vi ble enige om å kalle henne Eliana. Det var fortsatt oppkalling etter bestemoren min og bpde jeg og kjæresten min forelsket oss i navnet. Jeg sa ifra til min søster og alt virket greit. Vi ble enige om p ikke dele navnevalgene våre før barna ble født til resten av familien. I går var hele familien samlet i mammas 65 årsdag. Mitt i middagen bryter søsteren min inn for å annonsere deres navnevalg til den kommende babyen. Jeg syntes det var litt rart at hun gjorde det nå selvom vi snakket om å ikke gjøre det før barna ble født, men det var nå greit for meg som visste om navnet allerede, trodde jeg. Det er da hun forteller hele familien at de har bestemt seg for å kalle datteren sin Eliana. Har ikke snakket med hun siden og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Noen som har tips? Anonymkode: b4974...434
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 18. juli 2021 Da får dere Ellie da som er 100 ganger finere. Åsså hadde jeg nok hatt en søster mindre inntil videre. Anonymkode: 13c92...b69 70
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Hva er problemet? Kall ungen Ellie om det blir jente da, det var jo det dere ville ha? Eller Ella, Ellen, Eline, Elinor, Eli, Elina, Elena…. Anonymkode: f4ab4...5c9 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 18. juli 2021 Jeg hadde kommentert det under middagen så alle hørte på. "hæ?! du tvang meg til å endre navn for du ønsket samme navn som det vi skulle kalle datteren vår. Og nå tar du plutselig det nye navnet vi har bestemt oss for og attpåtil annonserer det under middagen foran alle?" Så ville jeg valgt Ellie, som er mye mye finere enn Eliana.. Og ja, jeg hadde blitt drittsur på søsteren min.... Anonymkode: 93a85...03b 54
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 For ei bitch.... Anonymkode: 58a77...c8e 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Bare ta det samme navnet. Gjør ikke noe det. Hadde jeg gjort. Hvorfor ikke? Anonymkode: 35f35...ccb 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Søstera di er virkelig ikke helt god… 🙁 Kall ungen det du selv vil, enten det nå er Eliana eller Ellie. Eller muligens Ellinor, om det navnet fortsatt er aktuelt. Familievenner må jo forhåpentligvis ha forståelse for at dere ønsker å bruke bestemors navn? Anonymkode: 8164a...e93 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Det minst rare nå blir jo egentlig Ellinor, og det er jo finest også, så hadde gått for det 🙂 Anonymkode: b0d21...c3c 23
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei Min søster er gravid, og har termin i slutten av måneden. Jeg er også gravid og har termin i september. I starten var dette veldig gøy, og vi var glad for at barna våre ble såpass tette. Vi begge venter jenter, og ble enige om å annonsere navnevalget til hverandre samtidig etter vi begge hadde landet på navn. Jeg hadde lenge bestemt at jeg ønsket å oppkalle datteren min etter min bestemor Ellinor, men på grunn av at noen familievenner nylig ga sik datter dette navnet føltes det rart å gi min samme navn så vi landet da på Ellie. Både jeg og min samboer elsket navnet, og følte at det var det rette navnet til vår kommende datter. Da jeg og min søster annonserte navnene til hverandre hadde de også tenkt slik som oss og kommet opp med nettop navnet Ellie. Jeg synes det var komisk at vi tenkte så likt og så ikke et problem i at barna våre ble navnesøstre. Det gjorde derimot min søster. Hun lagde mildt sagt et helvete, og krevde at vi skulle endre navnet på vårt barn siden vi har termin senest. Jeg sto lenge på mitt, men til slutt innså jeg at jeg ikke ville ofre søskenforholde vårt og vi fant nytt navn. Vi ble enige om å kalle henne Eliana. Det var fortsatt oppkalling etter bestemoren min og bpde jeg og kjæresten min forelsket oss i navnet. Jeg sa ifra til min søster og alt virket greit. Vi ble enige om p ikke dele navnevalgene våre før barna ble født til resten av familien. I går var hele familien samlet i mammas 65 årsdag. Mitt i middagen bryter søsteren min inn for å annonsere deres navnevalg til den kommende babyen. Jeg syntes det var litt rart at hun gjorde det nå selvom vi snakket om å ikke gjøre det før barna ble født, men det var nå greit for meg som visste om navnet allerede, trodde jeg. Det er da hun forteller hele familien at de har bestemt seg for å kalle datteren sin Eliana. Har ikke snakket med hun siden og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Noen som har tips? Anonymkode: b4974...434 Så du vil ikke kalle henne Ellinor fordi noen venner av dere har kalt datteren sin det, men du ser ingen problemer med at du og søsteren din bruker samme navn? 🤔 Anonymkode: 1245c...9a7 47
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Eliana var ikke så veldig fint. Så vær glad du kan velge noe annet. Anonymkode: 9e7af...582 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Ellinor er kjempefint! Hvorfor kan dere ikke gå for det, samtidig som to stk kusiner som heter Ellie var kurant? Jeg stemmer for Ellinor eller Ellie. Eliana ga en litt hjemmesnekra følelse uansett. Sorry 🙊 Anonymkode: f4fcf...c86 19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Faen for ei bedriten søster du har, virkelig. Du kan trøste deg med at du endte opp med det fineste navnet uansett❤️ Eliana høres ut som en dårlig versjon av Eli Anne/Anna Anonymkode: 52e5f...a91 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Dette er hentet fra en reddit jeg leste nylig. Bare at da var det snakk om Rose vs Rosalie Anonymkode: 8f4a5...b5f 11
Brunello Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Jeg ser null problemer ved å ha samme navn på barnet som familievenner. Ville oppkalt etter bestemor. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 både Ellinor og Ellie er mye finere. Men dette er vel egt en vandrehistorie? Jeg mener å ha lest noe lignende på fb. Anonymkode: 0bb3c...e8a 2
Lorieen Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 Kall opp etter bestemor og kall ungen Ellinor, eller velg et helt annet navn.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 Hva med Seven, Khowid eller Chorona? Anonymkode: f9fd5...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 navnet er jo grusomt. Velg noe annet. Anonymkode: e0ada...585 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 Hvorfor er det ikke greit å bruke samme navn som familievenner, selv om det er bestemors navn? Men greit å bruke samme som din søster, selv om det ikke er direkte oppkalling? I min familie er det mange "Henrik". Så lenge det er direkte oppkalling er det veldig vanlig at navnet blir brukt flere ganger. Anonymkode: af763...e16 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Dette er jo fiktive navn, må dere skjønne. Navnene er like hverandre i virkeligheten også, men Eliana er såpass spesielt og rart at det selvfølgelig ikke er det reelle navnet. Det kan f.eks være snakk om å kalle opp etter Marie, og så blir navnene Mari og Maria. Jeg ser egentlig ikke problemet, nå kan du jo bruke det navnet du først ville ha. Kanskje søsteren din også tenkte det, altså at du sikkert ville ha det første navnet mest, så da skulle hun være grei å ta andrevalget ditt? Ellers lurer jeg på hva som var så veldig spesielt med denne bestemoren, siden dere begge vil oppkalle etter henne? Hvis oppkalling er viktig, finnes det vel andre å oppkalle etter også? Anonymkode: 4a859...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå