Gå til innhold

Hvorfor bygger dere ikke vindpark i Holmenkollen og marka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jo masse vind der. Hvorfor er det bare vakker natur i bygdenorge som skal få lide med vindparker, når det primært er urbane folk som er for dette her?

Anonymkode: 858e0...0e8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jo masse vind der. Hvorfor er det bare vakker natur i bygdenorge som skal få lide med vindparker, når det primært er urbane folk som er for dette her?

Det blir litt som ulvedebatten. Storbyfolket bryr seg ikke om ting som ikke er i eget nærmiljø. Vindmøller på Bygdøy og Holmenkollen eller ulv svinsende rundt dørene vil de jo ikke ha. Disse tingene må være der noen andre får konsekvensene, og storbyfolket får godene såklart. 

Jeg føler at Norge blir stadig vekk som Hungergamesfilmen. Der var det tydelig delt opp i by/land,  rike og fattige provinser.  

Anonymkode: b362b...f0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk i byene er vel stort sett mot vindkraft de også, særlig på uberørte steder. Er vel en del utenlandske selskap (tyske) som bygger vindmølleparker i Norge.

Anonymkode: e7fb8...64f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir litt som ulvedebatten. Storbyfolket bryr seg ikke om ting som ikke er i eget nærmiljø. Vindmøller på Bygdøy og Holmenkollen eller ulv svinsende rundt dørene vil de jo ikke ha. Disse tingene må være der noen andre får konsekvensene, og storbyfolket får godene såklart. 

Jeg føler at Norge blir stadig vekk som Hungergamesfilmen. Der var det tydelig delt opp i by/land,  rike og fattige provinser.  

Det er for lite vind. Det hadde sikkert ikke vært aktuelt uansett, men når det er for lite vind så nytter det ikke med sånt tøv.

Anonymkode: 03421...301

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke nok vind.

I Oslo er nok solceller mer aktuelt, og det installeres det også ganske mye av.

Anonymkode: d3a36...a27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei jeg innser nå at jeg tok feil og gjorde ikke hjemmeleksa mi før jeg skrev mitt brev til det norske folk.

/ts

Anonymkode: d1d36...c26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei jeg innser nå at jeg tok feil og gjorde ikke hjemmeleksa mi før jeg skrev mitt brev til det norske folk.

/ts

Nå du er ikke ts nei. Hvor lærte du at det ikke er nok vind? 

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (1 time siden):

Det er mye vind, men ikke nok. Utbygging av vindkraft krever mer vind og mer stabil vind enn det Østlandet kan tilby. 

Se oversikten her

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nve.no/media/2470/vindkart_for_norge_oppdragsrapporta10-09.pdf&ved=2ahUKEwjWlt2u0u7xAhVowosKHfABCncQFjAAegQIBhAC&usg=AOvVaw2yChkYRWUg_xJfHucUkXuH

Ser ikke Holmenkollen nevnt der, bare østlandet som helhet. Men jeg har da bodd i området kollen og jeg bor nå på et område hvor det bygges. Bare av egen erfaring, så var det minst like mye vind i holmenkollen. Infrastrukturen er på plass også, så en slipper å makulere all natur i området også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå du er ikke ts nei. Hvor lærte du at det ikke er nok vind? 

Mente at vi som Anonymbruker er som en felles enhet. Vi hjelper hverandre og blir smartere fordi vi er flere som samarbeider. Jeg leste vindrapporten linket over og skjønte da hvorfor det ikke er fornuftig med vindmølle i Holmenkollen. AnonymBruker innehar derfor nå denne kunnskapen og vi er bedre stilt i debatten videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mente at vi som Anonymbruker er som en felles enhet. Vi hjelper hverandre og blir smartere fordi vi er flere som samarbeider. Jeg leste vindrapporten linket over og skjønte da hvorfor det ikke er fornuftig med vindmølle i Holmenkollen. AnonymBruker innehar derfor nå denne kunnskapen og vi er bedre stilt i debatten videre.

Hvor stod området kollen benevn i den rapporten? Mener jeg har lest motsatt andre steder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener jeg har lest motsatt andre steder. 

Nå fremstår vi som uforberedt. Hvis du linker til motstridende dokumentasjon så har vi bedre grunnlag for nye innspill til debatten. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ikke Holmenkollen nevnt der, bare østlandet som helhet. Men jeg har da bodd i området kollen og jeg bor nå på et område hvor det bygges. Bare av egen erfaring, så var det minst like mye vind i holmenkollen. Infrastrukturen er på plass også, så en slipper å makulere all natur i området også. 

Har du erfaring med vinden på kysten av Norge? I fjellet der vindmøllene bygges? 

Det er jo rart at vindmålerene erfarer noe annet enn deg. 

At du ikke liker at det bygges ut vindmøller, det er greit. Gi uttrykk for det. 

Å kreve at det bygges på uegnede steder er bare tåpelig. 

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Synes en absolutt skal bygge vindmøller i hele marka og tatt hele strandsonen rundt Oslo og bygd bølgekraftverk. Da tenker jeg MDG ville blitt noen prosent mindre. Inntektene fra dette kan vi bruke til å lage skikkelige veier på vestlandet, i tillegg til ekstra budsjett fra stoppede motorvei- og togprosjekt nær Oslo.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tull. Det har vært mye større forskjeller på byfolk, bønder og fiskere før enn nå. Nå flytter ogås nordmenn mye mer og mange har derfor erfaring med å bo på både større og mindre steder. Og tror du virkelig storbyene mangler støy og bråk? Må gjerne plassere både vindturbiner og ulver her i Oslo for min del, de fleste av oss ville ikke merket noen forskjell en gang. Men de bør jo helst plasseres der det er mest vind da, det beste ville derfor vært til havs.

Anonymkode: f705b...d4d

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Jaconandersen said:

Synes en absolutt skal bygge vindmøller i hele marka og tatt hele strandsonen rundt Oslo og bygd bølgekraftverk. Da tenker jeg MDG ville blitt noen prosent mindre. Inntektene fra dette kan vi bruke til å lage skikkelige veier på vestlandet, i tillegg til ekstra budsjett fra stoppede motorvei- og togprosjekt nær Oslo.

Bølgekraftverk er vel mer eller mindre gitt opp som kommersielt drivbart. Om det ikke dukker opp ny teknologi. Men det var vel heller ikke poenget ditt. Sålenge det kan plage Oslo-folk så skal det vel ikke stå på bortkastede milliarder...

Anonymkode: f705b...d4d

AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (1 time siden):

Inntektene fra bølgekraftverk i Oslofjorden? Her har du nok regnet feil. Det er dumt siden da blir vi fort tatt på dette og det vil kunne bli brukt mot oss.

Skrevet

Helt greit for meg hvis det hadde vært effektivt. Men det er ikke effektivt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bølger i oslofjorden 

Anonymkode: dc32c...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Se det blir brukt mot oss allerede! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...