AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Fikk innlagt for ca 7 mnd siden og fikk mange bivirkninger, bla sterkt nedsatt sexlyst og mistet evnen til å få orgasme. Fikk den derfor fjernet forrige uke. Likevel har jeg fortsatt problemer med å oppnå orgasme og den er såfall MYE svakere enn før. Nå er jeg livredd for at jeg har ødelagt denne evnen for resten av livet😣 Har noen erfaring med dette? Til dere som har hatt hormonspiral og fjernet den pga bivirkninger. Når forsvant bivirkningene? Anonymkode: 0bd25...f48
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 tror du bør vente litt lengre enn en uke. jeg fikk også vanskeligheter med å få orgasme, og ble veldig tørr og tynne slimhinner. jeg brukte min ut tiden. jeg fikk p stav etterpå som jeg hadde i 10mnd (har litt legeangst så utsatte det hele tiden) , og da hadde jeg blødninger hele tiden. så det ble lite sex på oss den perioden (vet derfor ikke hvor lang tid det tok). når jeg tok den ut tilslutt fikk jeg orgasme. da byttet jeg til P piller. går nå ikke på noe prevansjon og får gode orgasmer. Anonymkode: fe01c...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): tror du bør vente litt lengre enn en uke. jeg fikk også vanskeligheter med å få orgasme, og ble veldig tørr og tynne slimhinner. jeg brukte min ut tiden. jeg fikk p stav etterpå som jeg hadde i 10mnd (har litt legeangst så utsatte det hele tiden) , og da hadde jeg blødninger hele tiden. så det ble lite sex på oss den perioden (vet derfor ikke hvor lang tid det tok). når jeg tok den ut tilslutt fikk jeg orgasme. da byttet jeg til P piller. går nå ikke på noe prevansjon og får gode orgasmer. Anonymkode: fe01c...7cf Takk, nå ble jeg litt lettet😌 Anonymkode: 0bd25...f48
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Tok ut hormonspiral for ett år siden. Orgasmene er fortsatt minimale. De er korte og svake, og jeg må jobbe mye lenger og hardere for å komme dit. Jeg pleide å få serieorgasmer som satte stjernene i bevegelse. Ikke nå lenger. Anonymkode: 86acc...203 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 jeg brukte p sprøyte da jeg var 19 år. Har aldri fått tilbake orgasmen og er nå 38 år.......varig bivirkning. før sprøyta fikk jeg veldig lett vaginal orgasme, nå er det ikke mulig....Har aldri fått tilbake den der skikkelige kåthets følelsen , så den ødela meg helt...dessverre. mennene tror det er så enkelt, men jeg gidder ikke prøve å forklare for de skjønner ikke. . bittert er det ja. Anonymkode: 173e3...2cf 3
Bamseklemmer Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Du blir ikke permanet skadet av hormonspiraler, det tar litt tid til å bygge opp testosteronnivået ditt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 Har brukt hormonspiral 3 ganger og brukt dem ut tiden, har den 4 nå og er fornøyd, små blødninger 2 mnd etter. Men sexlysten og orgasmen har jeg ikke mista noen gang. Anonymkode: b5935...519 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 Skjønner ikke dette med tørre slimhinner og hormonspiral? For meg virker det slik at jeg er våtere, men det våte er seigere og mer slimete enn før. Visstnok fordi hormonspiralen gjør væsken tykkere for å unngå graviditet.. Jeg er våt selv når jeg ikke er kåt også merkelig nok. Synes det kan bli litt mye fukt. Hvor slimete det er varierer i løpet av måneden. Sexlysten er som før, orgasmene også. Anonymkode: 3b485...79f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Hvilke spiraler bruker dere når dere mister evnen til å bli kåt, blir tørr og ikke får orgasme? Jeg fikk satt opp til Kyleena for snart et år siden, og ble for første gang i mitt voksne liv knusktørr i underlivet, mistet all utfloden samtidig med mensen og sexlysten forsvant med 90%.😒 Anonymkode: aca11...ef4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 jeg brukte jaydess. jeg fikk rifter rundt åpningen for første gang i mitt liv,og samboer klaget på at jeg aldri ble våt lengre. mistet mye sexlyst og det tok mye mer tid for jeg ble kåt. tenker det er årsaken til orgasme, ikke ordentlig kåt =ikke ordentlig orgasme. I tillegg ble jeg jo sår og fikk rifter. det var også i perioder uten mye sex, men grunnet eks normal tørking. ble vant til å bruke glidemiddel. det høres ekstremt ut, men jeg hadde ingen andre bivirkninger utenom det. pluss at jeg mistet mensen. så for meg var jeg egentlig stort sett fornøyd. Anonymkode: fe01c...7cf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg brukte jaydess. jeg fikk rifter rundt åpningen for første gang i mitt liv,og samboer klaget på at jeg aldri ble våt lengre. mistet mye sexlyst og det tok mye mer tid for jeg ble kåt. tenker det er årsaken til orgasme, ikke ordentlig kåt =ikke ordentlig orgasme. I tillegg ble jeg jo sår og fikk rifter. det var også i perioder uten mye sex, men grunnet eks normal tørking. ble vant til å bruke glidemiddel. det høres ekstremt ut, men jeg hadde ingen andre bivirkninger utenom det. pluss at jeg mistet mensen. så for meg var jeg egentlig stort sett fornøyd. Anonymkode: fe01c...7cf Har bivirkningene gått over eller har du tatt den ut? Anonymkode: aca11...ef4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 1.24): Tok ut hormonspiral for ett år siden. Orgasmene er fortsatt minimale. De er korte og svake, og jeg må jobbe mye lenger og hardere for å komme dit. Jeg pleide å få serieorgasmer som satte stjernene i bevegelse. Ikke nå lenger. Anonymkode: 86acc...203 Huff😣 Håper det faller på plass…men over 1 år var fryktelig lenge å vente😔 Anonymkode: 0bd25...f48
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 1.32): jeg brukte p sprøyte da jeg var 19 år. Har aldri fått tilbake orgasmen og er nå 38 år.......varig bivirkning. før sprøyta fikk jeg veldig lett vaginal orgasme, nå er det ikke mulig....Har aldri fått tilbake den der skikkelige kåthets følelsen , så den ødela meg helt...dessverre. mennene tror det er så enkelt, men jeg gidder ikke prøve å forklare for de skjønner ikke. . bittert er det ja. Anonymkode: 173e3...2cf 😓😢 Og det står ikke en gang nevnt som bivirkning i pakningsvedlegget. Jeg har meldt bivirkningen anorgasme inn til legemiddelverket siden det ikke stod. Ser de i løpet av de siste 6 månedene har ført inn nedsatt sexlyst som vanlig bivirkning. Anonymkode: 0bd25...f48 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 Sånt er jævlig triste greier. Samme typen varige bivirkninger av SSRI antidepressiva, begynner også å bli mer kjent. Totalt sett blir det mange personer, og samliv, som blir berørt av slik "kjemisk kastrering", og det er med på å dra flere statistikker i negativ retning. Anonymkode: eb9e3...0b6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sånt er jævlig triste greier. Samme typen varige bivirkninger av SSRI antidepressiva, begynner også å bli mer kjent. Totalt sett blir det mange personer, og samliv, som blir berørt av slik "kjemisk kastrering", og det er med på å dra flere statistikker i negativ retning. Anonymkode: eb9e3...0b6 😣😢 Anonymkode: 0bd25...f48
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 Jeg fikk anorgasmia av opioider. Ganske raskt, bare etter noen uker-en måned på middels dosering (40 mg Oxycontin). Fordi jeg ikke klarte å slutte, pga at jeg ikke følte meg trygg på at jeg ville kunne få de igjen ved store smerter og ikke fikk riktige tabletter til å trappe ned på på egenhånd og andre ting, så fortsatte jeg med de i 2 år etter å ha fått bivrkningen. Livet mitt ble helt snudd opp ned fordi jeg nektet å akseptere at ting ikke fungerte som vanlig og ble helt fiksert på å prøve masse forskjellig utstyr, fantasier, teknikker osv og brukte timesvis hver dag på onanering, hovedsaklig fordi jeg ønsket å 'finne ut' at det bare hadde blitt bedre av seg selv, hvilket det aldri ble. Nå har jeg endelig sluttet på tablettene og tilstanden er fortsatt ikke normal 8 uker senere. Jeg skulle ha fått hormonspiral på en operasjon jeg var på, men ba om å ikke få det. Jeg stoler ikke helt på at jeg ikke fikk det likevel fordi det skjedde så mye rot der med andre ting, jeg var offisielt satt opp til å skulle få det på papiret/operasjonshenvisningen og legene ble byttet på mye. Jeg må nok gå til gyn-undersøkelse eller MR for å være sikker på at jeg ikke har fått det. I utgangspunktet så mener jeg å ha hørt at hormonspiral skal gi mindre systemiske bivirkninger enn andre prevensjonsformer. Ettersom du har fått noe som kan være bivirkning av prevensjon, så kan det kanskje være lurt å forsøke en tid uten. Du kan spørre om å få sjekket hormonnivåene dine. Tilstander som påvirker blodtilstrømningen til vulva og nervene som gir følelse til området kan også gi SD, i tillegg til skader eller sykdom i CNS eller i sakralpleksus. Disse har dog vanligvis andre symptomer i tillegg. Det finnes dessverre ikke noe anerkjent behandling for seksuell dysfunksjon hos kvinner i Norge. Det er likevel mulig at du klarer å finne en lege som vil prøve ut noe på off label indikasjon. Dersom du får påvist lavt tesosteron f.eks, så finnes det likevel ikke offisielt godkjent behandling for det. Det er dog mulig at det blir bedre av seg selv etterhvert uten hormonelle preparater. Jeg fikk personlig ikke lignende bivirkning da jeg brukte p-piller før. Anonymkode: 1961f...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Livet mitt ble helt snudd opp ned fordi jeg nektet å akseptere at ting ikke fungerte som vanlig og ble helt fiksert på å prøve masse forskjellig utstyr, fantasier, teknikker osv og brukte timesvis hver dag på onanering, hovedsaklig fordi jeg ønsket å 'finne ut' at det bare hadde blitt bedre av seg selv, hvilket det aldri ble. Vil ikke si livet er snudd opp ned, men kjente meg igjen i beskrivelsen din med frustrasjonen og ‘fikseringen på å komme. Lete desperat etter nye fantasier og teknikker. Kjenner det blir en bortkastet tidstyv. Takk for godt og utfyllende svar forøvrig , og for at du delte din erfaring😌 Anonymkode: 0bd25...f48
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sånt er jævlig triste greier. Samme typen varige bivirkninger av SSRI antidepressiva, begynner også å bli mer kjent. Totalt sett blir det mange personer, og samliv, som blir berørt av slik "kjemisk kastrering", og det er med på å dra flere statistikker i negativ retning. Anonymkode: eb9e3...0b6 Ja fikk samme bivirkningen av SSRI jeg gikk på en kort stund for noen år tilbake, men fikk da tilbake orgasmene nokså snart etter seponering. Anonymkode: 0bd25...f48
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 Bamseklemmer skrev (På 19.7.2021 den 16.34): Du blir ikke permanet skadet av hormonspiraler, det tar litt tid til å bygge opp testosteronnivået ditt. Klamrer meg lott fast i dette svaret ditt😌 Hormonspiralen klusser jo med eggstokkene og setter dem ut av spill. Noen beskriver det som at eggstokkene ‘går i dvale’. Samtidig som det er eggstokkene som produserer testosteronet som gir oss sexlyst…Sånn sett er det logisk at det tar litt tid før ting er ordentlig i gang som før. Syns bare det er litt rart at ikke alle har disse bivirkningene. Mtp at alle får eggstokker som klusser eller slutter å funger som de skal. Hvorfor fortsetter noen likevel å produsere testosteron og andre ikke? 🤔 Burde uansett hvert mer advarsler om dette. Ihvertfall om det nå viser seg at orgasmene har forsvunnet for godt😞 Mulig det e fordi anorgasme som bivirkning er så sjelden bivirkning at de ikke vil skremme noen.. Anonymkode: 0bd25...f48 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #20 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja fikk samme bivirkningen av SSRI jeg gikk på en kort stund for noen år tilbake, men fikk da tilbake orgasmene nokså snart etter seponering. Anonymkode: 0bd25...f48 Det var heldig. Noen opplever som sagt permanent seksuell dysfunksjon. Anonymkode: eb9e3...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå