Gå til innhold

avføringstab+slanking?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje litt dumt spørsmål...for er jo sikkert ikke heldig...men er det farlig å bruke avføringstabeletter for å miste noen kg?? bare for en periode...eller hjelper ikke dette i det hele tatt? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ikke i det hele tatt. Og ja, det er farlig fordi du blir fort avhengig og du kan ødelegge hele tarmsystemet.

Avføringstabletter skal bare brukes ved anbefaling av lege eller til det de er ment til. Ikke slanking.

Skrevet

Hvorfor skulle det hjelpe da? Er ikke avføringstabletter noe som skal få igang avføringsprossesen fortere?

Hva hjelper det mot overvekt at du driter?? Det som kommer inn skal jo ut uansett?

Skrevet

Jeg trodde det var allmenn kjent at den slags form for "slanking" er utrolig farlig for kroppen :overrasket:

Det finnes ingen lettvinte løsninger til vektnedgang og vil du det beste for kroppen din så legger du bort den tankegangen med en gang. Legg om kostholdet og beveg deg mer så kommer du dit du vil.

Lykke til :dagens-rose:

Skrevet

Du risikerer og ødelegge tarmsystemet ditt. Noe som kan føre til at du legger på deg ekstra mye når du slutter pga av kroppen får problemer med å kvitte seg med avfallstoffene.

Skrevet

Avføringsmidler tømmer bare tarmen, det hemmer ikke opptak av næring fra maten (som skjer i tynntarmen). Dessuten kan du faktisk bli alvorlig dehydrert hvis du tyr til avføringsmidler som en slankemetode.

Skrevet
ok ok ok....så dropper jeg det da...hehe

Så bra :) For det er jo bare å lure seg selv og vekta det. Og farlig er det også.

Skrevet

Selvfølgelig er det IKKE bra å bruke det for å gå ned noen kg og dessuten vil du fort legge dem på deg igjen....

Men det ødelgger ikke tarmsystemet om man bruker avføringsmiddel altså! Det er mye missbruk ute og går....

Skrevet
Men det ødelgger ikke tarmsystemet om man bruker avføringsmiddel altså! Det er mye missbruk ute og går....

Herregud!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg vil absolutt fraråde å bruke avføringstabletter som slankemiddel. Dessverre er det mange som gjør dette, med stor risiko. De fleste vet nok ikke hvor farlig dette kan være, mens andre gjør nok dette med kalkulert risiko. Etter min mening burde det vært restriksjoner på salg av denne type tabletter.

Avføringstabletter virker ved å stimulere tarmtømmingen. Lang tids bruk av slike midler kan skade tarmene, slik at de ikke fungerer normalt og man får problemer med normal fordøyelse og avføring senere. Dette er en viktig grunn til å ikke misbruke avføringstabletter.

Misbruk av avføringsmidler har også andre alvorlige effekter. Kroppen tar ikke opp den næringen den trenger og i tillegg tappes den for væske og viktige mineraler. Vanlige tegn på misbruk av avføringsmidler er muskelsvakhet, tørste, magesmerter, væskeansamlinger, skjelettsmerter og diaré. For lite kalium, hypokalemi, kan også være en svært farlig effekt. Dette kan blant annet føre til nyreskader og alvorlige hjerterytmeforstyrrelser.

Sannsynligvis er det også en sammenheng mellom slanking med avføringspiller og ulike former for spiseforstyrrelser.

Les å lær!!!

Skrevet

Uff ja, jeg tror nok man skal bruke medisiner sånn som de egentlig skal brukes.

Avføringstabletter vil bare gjøre alt verre...

• 5 år senere...
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...