Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Andersnb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det slutt;hun fortjener en bedre enn deg! Hun fortjener en som virkelig er forelsket i henne og som elsker henne. 

Anonymkode: 5fbe0...ecd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forstår dilemmaet. Vanskelig.
Du har aldri hatt den rette følelsen for henne. Prøvd i to år. Du er nødt til å ta noen sjanser her i livet. Gjør det slutt.

Anonymkode: f0ca7...4dc

• Liker 4
Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke føler deg stormforelsket i henne? Om du klarer å sette fingeren på det.  Og er det noe du har gjort med andre før? Om ja, hvordan har de forholdene utartet seg for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er min største frykt. At noen er sammen med meg, men egentlig ikke føler det samme. Kjenner litt på det med en jeg holder på med nå, at jeg er mer interessert en han. Det er ikke noen god følelse. Samtidig klarer jeg ikke å slippe han…

Min første tanke er at i hvert fall bør være ærlig. Kanskje litt avstand vil gjøre noe med følelsene dine? 

Anonymkode: a3ea2...691

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På meg virker det som du har begitt deg inn i dette forholdet på feil premisser. Så klart det blir vanskeligere å bryte opp jo lengre tid det går. Men er det rettferdig mot din samboer og fortsette, og vil du leve med en du ikke føler du elsker?  Klart det er lett for oss her inne å be deg gå, men det er bare ditt valg.

Anonymkode: 71528...7b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det slutt. Tenk da, det sitter sikkert ei jente der ute som er the perfect match for deg❤️ Ikke kast bort mer av tiden din, du fortjener å kjenne den deilige sommerfølelse kriblinga❤️

Anonymkode: fc3ba...c6c

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet

Det beste for dere begge er at du bryter snarest, på en ordentlig måte. 

Skrevet

Hadde jeg vært dama, ville jeg hvert fall først og fremst ønsket du var ærlig om dette til meg. Og jeg er ganske sikker på at jeg ønska en avslutning på forholdet, siden jeg følte mer enn deg. Eventuelt et åpent forhold, hvor man fikk lov til å leve etter den "rette", mens man fremdeles hadde det bra sammen. Men er kanskje naivt av meg å tro det ville funke!

Jeg vet ikke hva hun tenker og føler. Kanskje for henne er det nok at du "bare" liker henne veldig godt. Kanskje vil hun være med deg uansett. Kanskje er det bedre for henne å være med deg, selv om du ikke føler like mye for henne tilbake. 

Og du vet ikke helt hva som er best for deg. Har du kjent på den store forelskelsen med noen andre, da? Har du følt mer for noen tidligere? 

Bare du vet hva som er riktig for deg. Men hvis jeg var henne, ville jeg ikke du skulle vært i forhold med meg, hvis du ikke hadde like mye følelser som jeg hadde. Hvis du følte at dette ikke var den store kjærligheten. Men det er meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør det slutt. Tenk da, det sitter sikkert ei jente der ute som er the perfect match for deg❤️ Ikke kast bort mer av tiden din, du fortjener å kjenne den deilige sommerfølelse kriblinga❤️

Noen har aldri kjent på den. Er det fordi man ikke har møtt den riktige, eller er det ikke alle som føler sommerfølelse kribling? 

Jeg kan føle på den av noen jeg bare blir betatt av også :) Det er godt. 

AnonymBruker
Skrevet
Eignarf skrev (3 minutter siden):

Noen har aldri kjent på den. Er det fordi man ikke har møtt den riktige, eller er det ikke alle som føler sommerfølelse kribling? 

Jeg kan føle på den av noen jeg bare blir betatt av også :) Det er godt. 

Sikkert ikke en fasit på det, men han fortjener å kjenne på at han er forelska.

Skrevet

Du bør gjøre det slutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert ikke en fasit på det, men han fortjener å kjenne på at han er forelska.

Jeg er enig i det. :) Derfor jeg er nysgerrig på om han har følt på forelskelse tidligere. 

Det virker jo som TS fra begynnelsen av ikke hadde de rette følelsene og gikk inn i forholdet på feil premisser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eignarf skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig i det. :) Derfor jeg er nysgerrig på om han har følt på forelskelse tidligere. 

Det virker jo som TS fra begynnelsen av ikke hadde de rette følelsene og gikk inn i forholdet på feil premisser. 

Virker som han burde tatt noen runder med seg selv før han gikk inn i forholdet. Det vil jo mest sannsynlig bare bli verre om han bare drar det ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig. Men hvordan har du vært tidligere? Jeg mener, tror du at du har evnen til å bli skikkelig forelsket og/eller glad i noen? Er det noe i deg som stopper deg fra å føle, eller liker du henne ikke nok rett og slett? 

Selv om man er perfekt på papiret, er det ikke alltid man faller for vedkommende. Sånn er det bare. 

I tillegg så merker hun det gjerne på noen plan? Jeg tenker hvertfall du er sammen med henne på feil premisser. Og ja, en forelskelse varer ikke evig. Men etter forelskelsen, elsker man hverandre dypt. Hun fortjener også noen som elsker henne på samme måte som hun elsker deg. Du er jo på en måte uærlig med henne. Det fortjener hun ikke. Du burde i det minste ta det opp med henne, kanskje hun er av typen som ikke bryr seg om du har de store følelsene. 

Anonymkode: 2f97c...6a1

• Liker 1
Skrevet

Takk for fine svar. Jeg tror ikke jeg vet hva "ekte kjærlighet" er, men er også usikker på om jeg er en person som har de følelsene i meg. Hvis jeg slo opp med kjæresten nå ville jeg blitt svært lei meg og syntes det hadde vært veldig trist at vi aldri skulle se hverandre igjen. Om dette er "kjærlighet" eller ikke vet jeg ikke. 

I tillegg så ser jeg mange dårlige forhold rundt meg. Folk som ikke snakker sammen, ikke har sex osv. Forholdet vårt fungerer i praksis ganske bra, bortsett fra at jeg ikke føler det er den store kjærligheten. På den måten sliter jeg med å "kaste bort" dette forholdet, når det fungerer relativt bra rent praktisk og fordi jeg er veldig glad i henne. 

Skrevet
Andersnb skrev (10 minutter siden):

Takk for fine svar. Jeg tror ikke jeg vet hva "ekte kjærlighet" er, men er også usikker på om jeg er en person som har de følelsene i meg. Hvis jeg slo opp med kjæresten nå ville jeg blitt svært lei meg og syntes det hadde vært veldig trist at vi aldri skulle se hverandre igjen. Om dette er "kjærlighet" eller ikke vet jeg ikke. 

I tillegg så ser jeg mange dårlige forhold rundt meg. Folk som ikke snakker sammen, ikke har sex osv. Forholdet vårt fungerer i praksis ganske bra, bortsett fra at jeg ikke føler det er den store kjærligheten. På den måten sliter jeg med å "kaste bort" dette forholdet, når det fungerer relativt bra rent praktisk og fordi jeg er veldig glad i henne. 

Men la oss si at dere satser fullt og får barn o.l. og så møter du plutselig, om 4-5 år, en dame du faller pladask for... Hva gjør du da?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er flaut å innrømme, men jeg har vært i flere forhold hvor jeg aldri var forelsket. Men vi bestemte oss for å prøve. Det var på en måte fint å vite at man ikke var singel lengre, men det var i grunn også det hele. Tror vel helt ærlig ikke at de var forelsket i meg heller, ting var veldig flatt. Aldri særlig spenning eller entusiasme. Har i ettertid sett mine ekser i andre forhold, og mine antagelser om at vårt forhold den gangen ikke var "ekte" ble bare forsterket. 

Tror jeg ville slått opp hvis jeg var deg. For begges del. Den dårlige samvittigheten din vil bare tynge deg mer og mer. 

Til slutt vil jeg si at jeg er enig med deg i at Disney-forhold er tull. Du sier du ikke tror på ekte kjærlighet og forhold som varer livet ut. Her har jeg også vært, og jeg forstår tankegangen din. Men jeg har endret meg litt der. Jeg tror på at man brått og plutselig kan møte noen som gir deg intense kriblinger i magen og dunkende hjerte. Som du ikke klarer å få nok av, hvor dere knuller som kaniner og aldri blir mett. En intens kjærlighet, hvor bare det å plukke opp en genser hun har brukt og du lukter på den, får deg til å savne og lengte etter henne selv om det bare er en halvtime siden hun dro. Dette håper jeg at du får oppleve. For JA, hverdagen kommer og nedgangsperioder kommer. Men å ha det "limet" hvor du er helt fortapt i dette mennesket og elsker hver eneste cm av henne til tross for at dere av og til krangler om teite ting - er kjempeviktig. Og det håper jeg virkelig du får oppleve. Men jeg tror ikke den dama du er med nå er den riktige for deg. 

Anonymkode: 0cb75...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow, du er skikkelig stygg mot henne, og burde ha avsluttet det med henne i løpet av de første seks månedene dere datet, og i hvert fall ikke blitt kjæresten hennes. 

Snakk om å føre noen bak lyset, kaste bort tiden hennes, og potensielt gjøre henne usikker på fremtidige relasjoner. 

Tenk deg godt om hvordan du legger dette frem for henne, før du gjør mer skade.

Anonymkode: 574a9...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min hadde det litt sånn i starten. Han ble aldri stormende forelsket, slik man trodde man skulle. Jeg fikk kribling, men ikke sånn hodestups som i ungdommen. Men vi fortsatte nå allikevel og det ble bare bedre og bedre. Vi var veldig gode venner og hadde mye bra sex, flyttet sammen ganske fort. Plutselig skjedde en forandring, aner ikke hva eller hvordan, men han ble mye mer kjærlig og følsom. I den tiden var vi begge sykmeldt og var sammen 24/7. Det har vi vært siden. To år inn i forholdet giftet vi oss! Og han gråt under hele seremonien, og var så utrolig vakker og god. Han rett og slett grodde sterkere bånd! Nå tror jeg ikke det nødvendigvis er normalt da.. ( vi er sammen på 7. Året nå, fortsatt like bra eller bedre) 

Er du glad i henne eller bare liker du henne som du sier? Er dere ofte sammen? For hvis dere er det kan jo litt avstand gi svar? Se om du savner henne... 

Hvis ikke dere er så ofte sammen, vil du takle å se henne lykkelig med en annen? 

Skjønner det er vanskelig for deg. Men dere fortjener jo begge det beste, kanskje ikke det er hverandre? Det er vel en saying som heter : Det gjelder ikke finne den du vil gå til sengs med .. men den du vil våkne med! 

Anonymkode: d94fe...824

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...