Gjest Manic Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Nå har jeg trålet halve oslo by på jakt etter rød henna farge. Jeg har til og med vært innom alle innnvandrer-sjappene på Grønland, de burde jo ha! Men de har bare svart,brunt og kopper. Så er det noen andre henna-avhengige i oslo her som kan fortelle meg hvor de får sine forsyninger fra? Jeg vet at Body Shop har. Den har jeg prøvd, ikke særlig fin farge og de har visst puttet oppi stoffer som ikke skal være der Anyone? Etterskille begynner å irritere noe inni granskauen her...
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #2 Skrevet 16. september 2005 Henna i seg selv har bare en farge; alle de andre variantene er tilsatt andre plantestoffer for å gi de respektive fargene. Jeg har hørt at du kan blande vanlig henna med rødvin for å gi rød farge, men jeg har ikke testet det selv, så hør med noen hennakyndige.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #3 Skrevet 16. september 2005 Apoteket har standard-rød henna. Tror de finnes i 100 g og 250 g pakninger, den største er å anbefale til langt hår. Fargen må sitte lengre enn de som selges spesifikt som hårfarger (jeg har brukt å la den sitte natten over), men blir veldig rød
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 Har kjøpt min henna fra apoteket. Den var rød (ja, egentlig grønn da men, fargen ble rød.)
Gjest Manic Skrevet 16. september 2005 #5 Skrevet 16. september 2005 Takk for svar!! Da skal jeg prøve apoteket igjen da, trodde egentlig ikke de hadde lengre, men får prøve et stort apotek da Ja, jeg vet at jeg kan blande naturlig henna med paprikapulver eller rødvin, men vil helst ha et lettere alternativ
Gjest Manic Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 De hadde ikke på aptoket. Kanskje de har sluttet. Men uansett så fant jeg på en helsekostbutikk Så nå skal røttene bli flotte igjen, henna er genialt!!
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #7 Skrevet 28. september 2005 Henna høres spennende ut.. Men hvordan er det med vanlig hårfarge etter å ha brukt henna? Har hørt noe om at håret kan bli grønt/oransje Vil jeg bare kunne bruke henna på mitt lange hår hvis jeg farger det én gang?
Gjest Manic Skrevet 28. september 2005 #8 Skrevet 28. september 2005 Jeg har forstått det slik at du ikke bør gjøre det, men har også hørt andre si at du kan jo prøve med en liten lokk av håret å se om det blir katastrofe eller ei. Jeg er ikke så begeistret for akkurat det selv, men kan ikke bruke vanlig hårfarge uansett på grunn av ekstremt tynt hår som tåler veldig lite kjemisk behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå