AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Hvor lenge tenker du man burde være sammen før man får barn? Anonymkode: 240f0...f18
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Jeg tenker minst et par-tre år. Da kjenner man hverandre godt, man er ferdig med lykkerusen, man har fått vært nyforelska og oppslukt i hverandre og bare være to en stund, og hatt sjansen til å avdekke «feil og mangler» ved hverandre som viser om man er kompatible eller ikke. Det sagt, finnes alltid unntak. Jeg og samboeren hadde vært sammen i et års tid (litt under) når keg ble gravid. Anonymkode: ae5e3...a11 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Jeg tenker personlig 2+ år før man blir gravid. Jeg hadde vært med samboer i 2 år da jeg ble gravid, og så nesten 3 år da barnet kom. Kunne godt ventet lenger og, men var ikke planlagt. Anonymkode: d70fd...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Tja, kanskje 3-4 år. Anonymkode: f9e6c...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Helst to-tre år. Men jeg ser at det er veldig individuelt hvor godt folk kjenner hverandre. Noen har dype samtaler med partner og blir godt kjent med hans/hennes familie, venner og krets. Mens andre "dater" lenge og kjenner egentlig ikke personen de blir sammen med. Så tror jeg noen er bedre enn andre til å "se" mennesker og vite hvem de blir sammen med, mens andre går litt i blinde. Da spiller det ikke så stor rolle hvor mye tid som går. Mannen og jeg var sammen i nesten tre år før vi begynte å prøve. Da følte jeg vi kjente hverandre veldig godt. Anonymkode: 3e63c...837 1
Snabeltann Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 For oss var det riktige å vente 8 år...kunne ikke skjedd før, tror jeg. Men for andre kan det jo være helt annet. Kanskje i allefall ett år eller to.
FruK Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 var sammen eksen i 6 år før vi fikk barn, og med samboer i bare 7 mnd. Ingen fasit på det. Har det veldig bra med samboer, og vi er kanskje bare enda sterkere sammen med barn så tidlig.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Vi møttes i januar 2020 og har nå vært samboere i 7 mnd. Har begynt å prøve på baby nå vi er såpass voksne at vi ikke kan vente i 5-6 år. Det kan bli slutt mellom oss om 1 år, 10 år, eller det kan vare hele livet. Ingen som vet. Men det jeg vet er at samboeren min er utrolig snill og uansett vil bli en god pappa, om forholdet vårt varer eller ikke. Anonymkode: 1a7f9...514 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 2 uker? 😅 Jeg ble gravid mens vi datet. Vi har heldigvis holdt sammen siden og fått flere barn. Ideelt sett tenker jeg minst 2 år Anonymkode: 09e24...79c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Minimum 3 år. Det tar TID å kjenne et annet menneske, og ikke alle viser sitt sanne jeg før det har gått noen år. Anonymkode: d7876...79c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Jeg tenker også at en skal være voksne/modne og i jobb, og vokst fra seg studiefestinga, så en vet hva slags partner en har funnet seg. At en slipper å håpe på at han/hun "vokser det av seg" (feste hver helg, ikke hjelpe til hjemme, emosjonelt umoden, etc) Anonymkode: b039d...5a4 1
GammelKaktus Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Det finnes det ingen fasit på. Jeg kjenner gode foreldre i stabilt forhold som ble sammen fordi hun ble gravid på en ons og har nå vært sammen i 17 år og jeg kjenner folk som har vært sammen i 8 år før forholdet gikk i dass før barnet ble et halvt år. Har ingen garanti uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 Jeg og kjæresten er sammen på 7.året og er i midten av 20 årene. Vi har snakket om barn et par ganger ila forholdet, men jeg føler meg ikke helt klar. Men, så begynte mamma å nevne det her en dag og det stressa meg veldig. Anonymkode: cdf1f...ce8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 Det kommer an på hvor gammel man er, og livssituasjonen ellers. Mange endrer seg mye i 20 årene, når jeg ser på meg og mannen var vi helt andre personer da vi traff hverandre, så vi kunne like raskt endt opp med å vokse fra hverandre. Mange i 20 årene er heller ikke like godt rustet økonomisk og erfaringsmessig dersom det ender med brudd, og delt samvær. Særlig blant mennene i omgangskretsen ser jeg at de som har vært gjennom brudd i 30/40-årene er tryggere fedre, med 50% samvær. Jeg har flere venninner som har fått barn etter 1-2 år, etter at de traff mannen midt i 30-årene. De eier da egen bolig, har etablert karriere, vet hvor de vil i livet, og de har livserfaring nok til å vite at mannen er en god person og god far uavhengig av hva som skjer med forholdet. Anonymkode: b1baa...189 2
Ulrikke Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 Finnes ingen fasit, kommer an på alder, personlighet, modenhet osv... Det finnes de som er sammen i 14 dager før en graviditet, som ender opp med å feire gullbryllup sammen.... Og det finnes de som er sammen i 10-15 år før det samme, som er skilt før det har gått fem år etter barna.... Og selvfølgelig det motsatte. Vi hadde vært sammen i tre år, og er fortsatt sammen nå når barnet snart er 16.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 Vi hadde vært sammen i 3 år da barnet vårt ble født. Så noe over 2 år da jeg ble gravid. Anonymkode: 9fb83...243
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Som flere sier så fins det ingen fasit. Vi kunne nok begynt å prøve nå med tanke på at vi har vært sammen i 5 år, har et trygt og stabilt forhold, han har en trygg jobb med høy lønn. Likevel vil det nok ikke skje om minimum 3 år da jeg ønsker å være ferdig med utdanninga mi. Anonymkode: 1b659...900
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå