Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har kommet inn på bachelor i sosialt arbeid. Er veldig usikker på om jeg skal hoppe på studie eller fortsette i jobben jeg har. Er det noen som har erfaring med å jobbe i bransjen? Trives dere med det dere gjør og hva jobber dere som?

jeg har bachelor i noe helt annet som er helt feil for meg meg men det vil koste mye tid og penger å ta en ny utdannelse.

Anonymkode: 6710d...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med sosionomer og synes det virker som en veldig fin jobb. Men! Det er mange om beinet og ekstremt vanskelig å få jobb som det har jeg forstått. 

Anonymkode: 0f5e9...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med gatenært arbeid med mennesker med utfordringer med rusavhengighet og psykisk uhelse. Jeg elsker jobben min, men du må være forberedt på å bruke deg selv mye i jobben, noe som er veldig utfordrende over tid. I tillegg er det ikke et yrke å bli rik i, dersom det betyr noe for deg. 

Anonymkode: 1e9f9...4ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber med gatenært arbeid med mennesker med utfordringer med rusavhengighet og psykisk uhelse. Jeg elsker jobben min, men du må være forberedt på å bruke deg selv mye i jobben, noe som er veldig utfordrende over tid. I tillegg er det ikke et yrke å bli rik i, dersom det betyr noe for deg. 

Hvor mye har man utbetalt per måned sånn ca?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mye har man utbetalt per måned sånn ca?

Det kommer helt an på skattenivå, men jeg tjener 450.000 i året. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke enig i at det er vanskelig å få jobb. Å få jobb på institusjon er lett! Jobber medleverturnus og tjener 500 000 I året. Jobber en uke på og to uker fri. 2 års ansinitet. 

Anonymkode: 49358...776

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Jeg har kommet inn på bachelor i sosialt arbeid. Er veldig usikker på om jeg skal hoppe på studie eller fortsette i jobben jeg har. Er det noen som har erfaring med å jobbe i bransjen? Trives dere med det dere gjør og hva jobber dere som?

jeg har bachelor i noe helt annet som er helt feil for meg meg men det vil koste mye tid og penger å ta en ny utdannelse.

Verdens beste yrke i mine øyne, og valgmulighetene er fantastiske. MEN ... du må trives med å jobbe med mennesker. Det er ikke et yrke du går inn i uten å ha tenkt nøye gjennom valget.

Anonymkode: feb26...195

• Liker 3
Skrevet

Ville takket ja hvis du kjenner at du har kapasitet til det. Det virker som et fantastisk yrke med mange valgmuligheter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sosionom på DPS. Tjener 570.000 i året. Har videreutdanning. 

Anonymkode: 8eca3...26b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig utdannet sosionom. Elsket studiet og det føles veldig riktig for meg. Men sliter med å få jobb nå. Har to års erfaring innen rus og psykiatri ved siden av studiet, og to årsstudium som er relevante for flere av stillingene, men har ikke fått intervju på en eneste av de mange stillingene jeg har søkt på.. Trodde jeg kom til å få jobb, så hadde ikke søkt videre studier heller. Men håper det ordner seg snart. 

Anonymkode: eb474...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Er sosionom og jobber med overgrepsutsatte. Har også jobbet innenfor rus, nav og bosetting av flyktninger. Tjener 550.000 i året😊

Anonymkode: 4fcaa...9ed

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare hopper inn i denne tråden og spør her, jeg har også kommet inn på bachelor i sosialt arbeid og i brevet fra skolen står det at det er krav om medisinsk testing i forbindelse med obligatorisk praksisopplæring og/eller klinisk undervisning. Hva betyr egentlig det? Må jeg gjennom en hel medisinsk test for å kunne studere sosialt arbeid? Kan hende jeg spør dumt 🙊

Anonymkode: 8852a...063

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått beskjed om det (ennå?), bare beskjed om politiattest. Hvilket lærested skal du gå på?

Anonymkode: 88533...2bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har ikke fått beskjed om det (ennå?), bare beskjed om politiattest. Hvilket lærested skal du gå på?

Volda, enn du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg bare hopper inn i denne tråden og spør her, jeg har også kommet inn på bachelor i sosialt arbeid og i brevet fra skolen står det at det er krav om medisinsk testing i forbindelse med obligatorisk praksisopplæring og/eller klinisk undervisning. Hva betyr egentlig det? Må jeg gjennom en hel medisinsk test for å kunne studere sosialt arbeid? Kan hende jeg spør dumt 🙊

Nei.

Anonymkode: e2e3d...223

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sosionom, men barnevernsped. Fikk jobb med en gang og tjener 540000 + overtid. Tjente i fjor rundt 600000 

Anonymkode: b3077...7bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Volda, enn du?

VID Oslo. Gleder meg så😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts, hva endte du opp med å velge? 🙂 

Anonymkode: 82b03...3fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-19 den 17.12):

Ikke enig i at det er vanskelig å få jobb. Å få jobb på institusjon er lett! Jobber medleverturnus og tjener 500 000 I året. Jobber en uke på og to uker fri. 2 års ansinitet. 

Anonymkode: 49358...776

hva gjør du på institusjon? arbeidsoppgaver? hva kreves av personlig egenskap?

Anonymkode: 72b1e...ec7

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som kontaktperson i barneverntjenesten og trives godt. Tjener ca. 600 000 kr 

Anonymkode: c24b1...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...